کد خبر: ۶۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۳
ساعت کار قطار شهری شیراز اعلام شد

روزی سه ساعت فعال، جمعه ها تعطیل و فعلا رایگان است

از هفته آینده گیت های ورودی فعال شده و شهروندان می توانند از کارت های شهروندی بانک شهر استفاده کنند.
به گزارش شیرازه، پس از افتتاح قطار شهری به دست معاون رئیس جمهور و یک ماه فعالیت آزمایشی بالاخره استفاده عمومی از متروی شیراز از امروز آغاز می شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی و بین الملل سازمان قطار شهری شیراز، شهروندان می توانند در ساعت های مقرر که در ورودی هر ایستگاه جهت رفاه حال مسافران نصب شده، حد فاصل میدان نمازی تا میدان احسان و بالعکس را با مترو طی کنند.

در طول این مسیر 10 و نیم کیلومتری هشت ایستگاه در نظر گرفته شده که هم اینک واگن های مترو در پنج ایستگاه احسان، دکتر شریعتی، میرزای شیرازی، قصر دشت و نمازی توقف خواهد داشت و از مجموع سه ایستگاه باقی مانده این مسیر، ایستگاه شاهد ظرف یک ماه آینده افتتاح می شود و دو ایستگاه شهید مطهری و شهید آوینی هم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در این گزارش در خصوص قیمت بلیت و نحوه تهیه آن توسط شهروندان آمده است در صورتی که مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر رایگان بودن مترو در ماه های اول بهره برداری شامل ماه نخست بهره برداری تجاری هم شود تا یک ماه آینده نیز استفاده از مترو رایگان خواهد بود اما در غیر این صورت شهروندان می توانند در ایستگاه های مترو نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

این بلیت ها که به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسیده برای سفرهای یکسره 500 تومان و برای سفرهای دوسره 800 تومان می باشد که در تمام ایستگاه ها و در قسمت فروش بلیت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، همچنین از هفته آینده گیت های ورودی فعال شده و شهروندان می توانند از کارت های شهروندی بانک شهر استفاده کنند.
نظرات بینندگان