کد خبر: ۶۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

نماینده لامرد در مجلس: فتنه 88 باید به عنوان يك تجربه تاريخي در اذهان زنده باقي بماند

با روشنگری ولی فقیه و درک عمیق مردم از شرایط خاص کشور، در نهم دی ماه آحاد ملت به میدان آمدند و طومار بدخواهان را به هم پيچيدند.

به گزارش شیرازه، دکتر سید موسی موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو اختصاصی با لامرود با اشاره به فرا رسیدن نهم دی ماه روز بصیرت ملت ایران گفت: مهم ترین موضوعي که بقا، پایداري و ماندگاري نظام جمهوری اسلامی را ضمانت می کند، تبعیت محض از ولی فقیه است و نهم ديماه مصداق روشن تجديد بيعت و ميثاق دوباره امت با امام بود.
وي با بيان اينكه در فتنه سال 88 به شعارها، آرمانها و اسطوره هاي ملي و مذهبي مردم در كمال ناباوري توهين و جسارت شد، اظهار داشت: برخي كه ادعاي پيروي از راه امام را داشتند به عكس امام راحل توهين كردند، عمود خيمه نظام که همان ولایت فقیه است را مورد هدف قرار دادند، به شعارهایی که مردم متدين ايران سالهاست در راستای جهانی شدن آن تلاش می كنند دهن كجي كردند، در عاشوراي سال 88 پايكوبي و شادي كردند و با اين توصيفات فتنه پيچيده آن سال به سرکردگی غرب و فریب خوردگان داخلی می رفت تا به تمام دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف آسیب بزند و آسایش و آرامش مردم را براي هميشه با چالش مواجه كند.

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي افزود: نیش دشمن در فتنه 88 بيش از هر زمان ديگري زهر مي ريخت تا آنجا كه دشمنان اين مرز و بوم امیدوار به حذف نظام شده بودند، اما با روشنگری ولی فقیه و درک عمیق مردم از شرایط خاص کشور، در نهم دی ماه آحاد ملت به میدان آمدند و طومار بدخواهان را به هم پيچيدند.

موسوی با بيان اينكه مردم در 9 دي از آرمانهاي نظام به ویژه اصل ولایت فقیه به خوبی دفاع و حمایت کردند و 9 دی بزرگ ترین دستاورد و نمود عینی خلق حماسه ماندگار و دفاع محض از رهبر فرزانه انقلاب بود، خاطرنشان كرد: در کشور ما کسی که حرف اول و آخر را می زند و چشم مردم به دهان مبارک ايشان است ولي فقيه است و اين رهبر معظم انقلاب است که مردم حاضرند سروجان خود را در راه او هديه كنند.

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 9 دی مردم بصیر آمدند و خط بطلان بر فتنه گران کشیدند و همانند عرصه دفاع مقدس دریافتند که باید به ندای رهبري لبیک گويند و بدين ترتيب در روز 9 دی حضور مردم حول محور ولایت کشور را بیمه کرد و فتنه 88 خاموش شد.

نماينده دوره نهم مجلس با بيان اينكه فتنه گران چنان خیانتی به این کشور کردند که با آب تمام دریاها هم قابل تطهیر نیستند، تصريح كرد: با خیانتی که فتنه گران کردند ممكن بود اساس و بنيان کشور با چالش مواجه شود و حتي همين تشديد تحريم ها و فشارهای دشمنان نيز به دليل اميدواري استكبار جهاني به حوادث تلخ سال 88 و بدنبال خيانت برخي عناصر داخلي انجام گرفت.

موسوي با اشاره به آنكه این فتنه 88 بود که دشمنان را امیدوار کرد و چراغ سبز به دشمنان نشان داد که اکنون فرصت تشديد فشارهاست، متذکر شد: با اسناد و مدارك متعدد مي توان گفت بخش عمده اي از مشکلاتی که امروز در مسائل اقتصادی با آن مواجهيم و شاهديم كه به سبب تحريم هاي استكبار جهاني فشارهای بي امان به مردم وارد شده، بدليل همين فتنه سال 88 بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: طبق اظهارات بسياري از حقوقدانان برجسته كشور حكم برخي سران داخلي فتنه از آنجا كه اتهام آنها محاربه عليه نظام محسوب مي شود بسيار سنگين و نابخشودني است، اما فقط رافت و مهربانی نظام و رهبري معظم انقلاب بود كه باعث شد تا حكم آنها به حصر خانگی تقليل يابد.

این مقام مسئول با بيان اينكه برچسب زني به برخي افراد كه در فتنه 88 هيچ نقشي نداشتند اشتباه و بدور از سياستهاي نظام در زمينه جذب حداكثري است، اذعان داشت: از سوي ديگر برخي افراد امروز سعي مي كنند با همين بهانه نقش فتنه را كمرنگ كرده و كم كم زمينه به فراموشي سپردن فتنه 88 را فراهم كنند، اين در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب تاكنون ده ها بار در سخنراني هاي خود طي سالهاي اخير به موضوع فتنه و ضرورت بصیرت اشاره کرده اند، چراكه فتنه 88 باید به عنوان يك تجربه تاريخي همیشه در اذهان زنده باقي بماند.

وی در ادامه سخنان خود در مورد وجود بصیرت در میان خواص نیز اضافه کرد: همیشه و در مقاطع مختلف اين بصیرت يا بي بصيرتي خواص بوده كه زمينه بروز اتفاقات تاريخي را فراهم كرده است؛ اگر خواص بي بصیرت نبودند حسین بن علی ها هرگز به مقتل نمی رفتند و اگر خواص جامعه درک عمیق از شرایط تاریخ داشته باشند، هیچ مشكلي پيش نيامده و اهداف و آرمان ها حفظ خواهد شد.

نظرات بینندگان