کد خبر: ۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

درخشش هنرمندان شیرازی در جشنواره مردمی «رسول آفتاب»+اسامی

جشنواره رسول افتاب نامهربانی‌های استکبار بامردم را بیان می کند
به گزارش شیرازه، چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب برگزیدگان خود را در تالار سوره حوزه هنری معرفی کرد. آیین تجلیل از برگزیدگان و اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب 8دی ماه با حضور محسن مؤمنی شریف، محمدرضا سرشار، مجتبی رحماندوست، علیرضا قزوه، محمدمهدی سیار، راضیه تجار، گلعلی بابایی و جمعی از نویسندگان و علاقمندان به ادبیات انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. جشنواره فرهنگی رسول آفتاب در 4 سال گذشته با محوریت فتنه 88 و موضوعات مرتبط از سوی موسسه ای با این نام در بخش های داستان، عکس و کاریکاتور برگزار می شود.

در بخش داستان مرضیه نفری شایسته تقدیر برای داستان «خورشید پشت ابر نمی‌ماند» معرفی شد. همچنین بیژن کیا از شیراز به عنوان نفر سوم برای اثر «مرد واقعی»، محمدرضا پستک از تبریز به عنوان نفر دوم برای داستان «طرح سیاه» و سلمان کدیور از شیراز (در حوزه بزرگسال) با داستان «رجعت عبیدالله» و محمد سرشار (در حوزه کودک و نوجوان) برای داستان «ما و کدخدایی که نمی‌خواست ما فرفره داشته باشیم» به عنوان نفر اول معرفی شدند.بخش عکس جشنواره برگزیده‌ای نداشت و تنها حامد نیرومند از خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته شد.در بخش کاریکاتور نیز محمود آزادنیا و محبوبه پاکدل از مشهد و فاطمه پیروی از شیراز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.در این بخش، محسن اسدی و حمید صوفی از کرج رتبه سوم، لوک دس جیم از کشور چین به عنوان نفر دوم و پیمان علیشاهی از تهران به عنوان نفر اول معرفی شدند.البته این جشنواره بخش خاطره هم داشت که هیات داوران اثری را شایسته تقدیر یا برگزیده معرفی نکردند.

در انتهای این مراسم از خانواده شهیدان حسن شاطری، حسن طهرانی‌مقدم، مصطفی احمدی‌روشن و امیرحسام ذوالعلی تقدیر به عمل آمد. همچنین از جهانگیر خسروشاهی به عنوان چهره سال رسول آفتاب از طرف جشنواره مردمی رسول آفتاب و مجمع ناشران انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است سلمان کدیور و بیژن کیا و فاطمه پیروی برگزیدگان شیرازی این جشنواره بودند.


نظرات بینندگان