کد خبر: ۶۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
تبلیغات پوچ شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی

وقتی اینترنت پر سرعت فقط یک شعار است

زمانی که تصمیم به خرید اینترنت می‌گیرید با تبلیغات شرکت‌های مختلف روبرو می‌شوید.
شاید برای شما هم بارها این اتفاق افتاده باشد که هنگام استفاده از اینترنت با سرعت کند آن رو به رو شوید. طوری که حتی نتوانید وارد یک وب سایت شوید. به قدری سرعت اینترنت تان افت می کند که ترجیح می دهید دستگاه خود را خاموش کنید و از این که از اینترنت استفاده کردید پشیمان می شوید.

به گزارش شیرازه به نقل از فردا؛ زمانی که تصمیم به خرید اینترنت می گیرید، با تبلیغات شرکت های مختلف ارائه دهنده اینترنت رو به رو می شوید. تبلیغات مختلفی مثل:

با ما کند نخواهید بود! اوقات خوب، اینترنت خوب! اینترنت خریداری کنید، مودم رایگان ببرید! حجم اینترنتی اولیه رایگان با خرید اینترنت از ما! و ... . در این میان شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از طریق فناوری وایمکس عمده تبلیغات خود را بر روی جنبه تحرک پذیری و قابلیت جا به جایی خدمات شان گذاشته اند. به حدی تنوع خدمات اینترنتی و تبلیغات شرکت های اینترنتی زیاد است که بعد از تحقیق و بررسی،  بالاخره با شک و تردید شرکت اینترینتی مورد نظرتان را انتخاب می کنید.

در این بین شعارها، شعار مشترک این شرکت ها "اینترنت پرسرعت" است، که پسوند اسم تمام شرکت های اینترنتی شده است. همان طور که از نامش پیداست، انتظاری که کاربر از این شعار دارد، سرعت بالای اینترنت است. اما کندی سرعت اینترنت از هیچ یک از مشترکان اینترنت این شرکت ها پوشیده نیست!

هنگامی که سرویس اینترنت یا ADSL  را از یک شرکت خریداری می‌کنید معمولا به مدت یک ماه سرعت اینترنت شما غیر قابل باور است. شما با خود احساس می کنید که بهترین انتخاب ممکن در خرید اینترنت را داشته اید. بالاترین سرعت اینترنت را تجربه خواهید کرد. طوری که در این مدت به هر کسی که قصد خرید اینترنت پرسرعت دارد، شرکت اینترنتی منتخب خود را معرفی می کنید. اما این خوشحالی خیلی زود به پایان می رسد و شما با افت شدید سرعت اینترنتی مواجه می شوید! پس تصمیم می گیرید که با شرکت اینترنتی مربوطه تماس بگیرید و علت این کندی سرعت را جویا شوید!

زمانی که مسئله کندی اینترنت را با واحد پشتیبانی شرکت اینترنتی خود در میان می گذارید جواب هایی مانند: خط های اینترنتی شلوغ شده است، مودم خود را رستارت کنید، تا چند دقیقه دیگر این مشکل رفع می شود و پاسخ هایی از این قبیل را خواهید شنید. پس چاره ای جز اینکه منتظر بمانید ندارید.

در بسیاری از موارد این چنینی مشاهده شده است که هنگام کندی اینترنت حجم زیادی از اینترنت مصرف می شود. یعنی کاربر زمانی که منتظر بازگشت سرعت بالای اینترنت خود می ماند و به علت کندی سرعت اینترنت نمی تواند کاری از پیش ببرد، حجم اینترنتش در حال مصرف شدن است!

شاکیان با شماره 195 تماس بگیرند

حال سوال این است که عمل نکردن به شعار این شرکت های ارائه کننده اینترنت و از بین رفتن حجم اینترنتی کاربر چگونه بررسی می شود؟

خبرنگار «فردا» طی تماس تلفنی با روابط عمومی سازمان تنظیم و مقرارات این مسئله را جویا شد.
روابط عمومی سازمان تنظیم و مقررات با تاکید بر این که کاربران این قبیل شکایات را با سامانه 195 در میان بگذارند گفت: سازمان 195 الان به صورت یکپارچه عمل می کند و این شکایات به صورت مستقیم بررسی می شود.

وی افزود: در حال حاضر شاخص ها و پارامترهایی برای ارزیابی شدن این شرکت های اینترنتی وجود دارد که هر چند ماه یکبار بر اساس این شاخص ها برترین شرکت اینترنتی روی سایت سازمان تنظیم و مقررات معرفی می شود.
مسئول روابط عمومی سازمان تنظیم و مقررات تصریح کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قوانینی را مصوب و آن را به شرکت های اینترنتی ابلاغ می کند. حال شرکت ها ملزم به اجرای این مصوبه ها هستند.
 
یکی از دلایل افت سرعت اینترنت مخابرات است

خبرنگار «فردا» برای روشن شدن علت اختلالات و کندی خدمات اینترنت پرسرعت، از یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت این مسئله را جویا شد.

روابط عمومی این شرکت اینترنتی دلایل کند شدن سرعت اینترنت را این گونه شرح داد: گاهی ممکن است مسبب اختلالات این چنینی مخابرات باشد، گاهی مودم معیوب باشد و دلایل این چنینی که باید از پشتیبانی فنی سوال بفرمایید! مسئول روابط عمومی این شرکت اینترنتی سرعت کند اینترنتی چند هفته بعد از خرید محصول را تایید نکرد و گفت: فقط پشتیبانی فنی می تواند مشکل شما را حل کند.
 
در نهایت مشخص نیست که مسئول کند شدن اینترنت و از بین رفتن حجم اینترنتی خریداری شده کاربران چه کسی است؟ شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت یا مخابرات؟!
نظرات بینندگان