کد خبر: ۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

قدکشیدن آپارتمان های «صدرا» در دل کوه ها+ تصاویر

شمال غرب شیراز که در سال های نه چندان دور دارای روستاهایی با بافت سنتی بود، امروز با گسترش روز افزون شهرنشینی شاهد تبدیل عرصه های طبیعی به پروژه های مرتفع ساختمانی است.
به گزارش شیرازه گرچه شمالغرب شیراز از نظر عمر شهرنشینی چیزی کمتر از 25 سال عمر دارد اما سرعت توسعه شهرنشینی در این منطقه از شیراز کار را به جایی رسانده است که کم کم شاهد قَد کشیدن آپارتمان ها پیش چشم کوه های شمالغرب شیراز هستیم. با ما همراه شوید از دورنمای آپارتمان های شمالغرب شیراز تا دامنه کوه های سر به آسمان کشیده اش. 

عصر شیراز نوشت: این در حالی است که سرعت توسعه شهرنشینی در برخی از مناطق شمالغرب شیراز با فرآیند توسعه و تامین امکانات رفاهی شهری و شهروندی متناسب نیست نظیر این موضوع را در شهر جدید صدرا شاهد هستیم شهری که با نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت ساکن هنوز از سیستم تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب بی بهره است و یک ایستگاه نصفه و نیمه اورژانس هم دارد. سرعت گسترش طولی و عرضی کلان شهر شیراز از سمت شمالغرب به گونه ای است که می توان گفت کم کم شهر جدید صدرا را هم در بر خواهد گرفت!

 

 

 

 

 

در سوی دیگر شمالغرب شیراز و در شهرک گلستان نیز این روزها ساخت و توسعه پروژه های مسکونی - آپارتمانی به همسایگی کوه ها رسیده است البته هنوز پارک 57 هکتاری گلستان و یک معدن شن و ماسه که عمری بیش از عمر شهرنشینی در این منطقه دارد، میان این همسایگان تازه فاصله انداخته اند. معادن شن، ماسه و سنگ نیز در شمالغرب شیراز کم نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شمالغرب شیراز که در روزهایی نه چندان دور دارای عرصه های زیست محیطی بِکر و روستاهایی با بافت سنتی بود، امروز با گسترش روز افزون شهرنشینی روز به روز شاهد تبدیل عرصه های طبیعی به پروژه های مرتفع ساختمانی است و شهروندی که چاره ای ندارد جز این که بنشیند و  قَد کشیدن آپارتمان ها پیش چشم کوه ها را نظاره کند.

 

 

نظرات بینندگان