کد خبر: ۶۵۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
دستغیب نایب رئیس کمیسیون تلفیق:

قبل از بودجه، موضوع نفت و قیمت بنزین را بررسی می کنیم

کاهش قیمت نفت تنها عامل تاثیرگذار در قیمت گذاری محصولات و مشتقات نفتی نیست
به گزارش شیرازه، احمدرضا دستغیب در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به سقوط قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت محصولات نفتی گفت: هفته آینده کمیسیون تلفیق پیش از ورود به موضوع بودجه موضوع مربوط به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر محصولات نفتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: قطعاً یکی از موضوعات که مربوط به تعیین تکلیف قیمت بنزین برای سال آینده است را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد، اما باید توجه کنیم آنچه که در مورد قیمت بنزین در کشورهای دیگر وجود دارد که قیمت بنزین تابعی است از قیمت نفت در کشور ما قابل تسری نیست، یعنی ما محدودیت ها و اقداماتی در اقتصادمان داریم که نمی توانیم شرایط این چنینی را بر قیمت ها اعمال کنیم، بنابراین باید در کلیات و با توجه همه مسائل تصمیم‌گیری شود، البته پیشنهادات مختلفی برای حل این موضوع پیش روی دولت و مجلس هست که انشاء الله در چند هفته آینده باید در این مورد تعیین تکلیف کنیم.

وی تاکید کرد: در مورد قیمت بنزین پس از کاهش بی سابقه قیمت نفت و همچنین سایر محصولات مرتبط با قیمت نفت قطعا باید یک ملاحظاتی در مورد اصلاح سیاست‌گذاری های گذشته، انجام شود.

دستغیب افزود: بر اساس کاهش قیمت نفت این ملاحظات در نظر گرفته می‌شود. ضمن آنکه باید پیش بینی این را برای سالهای آینده داشته باشیم و نمی توانیم در یک مقطع زمانی کوتاه و برای یک زمان محدود تصمیم گیری کنیم و همه سازوکارهای اقتصاد ما نیز هماهنگ با افزایش و کاهش قیمت ها نیست و عوامل دیگر نیز بر قیمت های ما تاثیرگذارند.

دستغیب در پایان تصریح کرد: کاهش قیمت نفت تنها عامل تاثیرگذار در قیمت گذاری محصولات و مشتقات نفتی نیست و بنزین و سایر محصولات نفتی نیز از این موضوع مستثنی نیستند و نمی‌شود به یک باره و بدون بررسی در مورد قیمت های آن‌ها تصمیم گیری کرد

گفتنی است؛ سیداحمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته گذشته به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه 94 انتخاب شده بود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خیر ندیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳
0
برای شیراز چه کار می کنید؟
کمیل
-
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳
0
شیرازه عزیز
حالا که این فرصت برای استان بحران زده فارس پیش اومده انشاالله که ایشان مثمر ثمر واقع بشوند. باید به ایشان دلگرمی داد. انتقادهای به ایشان را باید به وقت دیگر موکول کردد