کد خبر: ۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

روستاهای فارس با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌دار می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس گفت: روستاهای استان فارس با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌دار می‌شوند.
به گزارش شیرازه، زینل قنبری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های خورشیدی برای تولید برق در دستور کار اداره برق فارس قرار دارد که این امر به صورت مشارکتی صورت می‌گیرد و روستاهای فارس در اولویت هستند.

وی از برق‌دار کردن 10 روستای فارس به این شیوه خبر داد و گفت: این روستاها در شهرستان‌های جهرم، رستم، ممسنی، نورآباد و نیریز قرار دارند و با این اقدام 117 خانوار از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  فارس با بیان اینکه کاهش آلودگی محیط زیست مهمترین مزیت استفاده از انرژی‌های نو است، افزود: کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حفظ منابع فسیلی برای نسل‌های آینده سبب شده تا استفاده از این انرژی پاک در اغلب کشورهای دنیا به شدت در حال گسترش باشد.

قنبری با بیان اینکه دیگر مراکز و شهرها نیز می‌توانند از این روش برای تولید برق استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این امر به صورت مشارکتی و از 5 تا 50 کیلووات برای موسسات تجاری، اداری، صنعتی و عمومی انجام می‌شود و 50 درصد هزینه‌های آن را توانیر بر عهده می‌گیرد. 

وی  با بیان اینکه اداره برق فارس تصمیم دارد میزان برق تولیدی از طریق انرژی خورشیدی را تا سقف یک مگاوات افزایش ‌دهد، تصریح کرد: هزینه انجام این امر به ازای هر کیلو وات 5 میلیون تومان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به اینکه میزان تعرفه برق افزایش ندارد، بیان کرد: به علت کمبود بارندگی ممکن است در فصول گرم سال به مرز قطعی برق برسیم و بهترین راهکار برای عدم قطعی برق مدیریت صحیح مصرف است.


نظرات بینندگان