کد خبر: ۶۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
با همت صدا و سیمای فارس

«یکی بود یکی نبود» در شیراز کلید خورد

این مجموعه به فرهنگ، آداب، رسوم و فضائل انسانی اخلاقی مردمان استان فارس می‌پردازد

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» با حضور مدیرکل صدا و سیمای فارس و اهالی فرهنگ و رسانه در خانه تاریخی صالحی همزمان با ایام دهه فجر در شیراز کلید خورد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس در مراسم آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» یکی از اهداف صداوسیما را تولید محلی برای پخش ملی عنوان و اظهار کرد: این مجموعه به فرهنگ، آداب، رسوم و فضائل انسانی اخلاقی مردمان استان فارس می‌پردازد و در سیزده قسمت بیست دقیقه‌ای برای پخش از شبکه استان فارس در ایام نوروز 94 تولید می‌شود.

محمدباقر کشفی با اعلام اینکه هزینه این مجموعه دقیقه‌ای پنج میلیون ریال برآورد شده است، گفت: علیرغم مشکلات مالی که در رسانه با آن روبرو هستیم؛ حمایت از مجموعه‌هایی که با لوکیشن و قصه‌های بومی تهیه می‌شوند نیز ضروری است.

«یکی بود یکی نبود» در شیراز کلید خورد

وی با بیان اینکه این مجموعه به فرهنگ، آداب، رسوم و فضائل انسانی و اخلاقی مردمان استان فارس می‌پردازد، گفت: این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی نیکومنش و تصویربرداری حسین سلطانی پور تولید می‌شود.

علی نیکومنش، کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» نیز در این مراسم با تصریح اینکه عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه از هنرمندان بومی استان فارس هستند، توضیح داد: نگارش فیلم‌نامه این مجموعه از یک سال گذشته آغاز شد و در پنج مرحله زیر نظر هنرمندان و استادان استان فارس بازنویسی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در 13قسمت تلویزیونی به دو بخش فرهنگ محسوس و فرهنگ نامحسوس پرداخته است، گفت: این مجموعه در یکی از خانه‌های قدیمی شهر شیراز تصویربرداری و در هر قصه به تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته می‌شود.

«یکی بود یکی نبود» در شیراز کلید خورد

کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این مجموعه پیدا کردن یک خانه قدیمی به عنوان لوکیشن بوده است.

بنابراین گزاش در این مراسم از حسین واحدی پور، مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی خبرجنوب؛ محمد عسلی، مدیرمسئول روزنامه عصر مردم؛ دلاوری، معاون سیمای مرکز فارس؛ بدر، مالک خانه تاریخی صالحی در مراسم تقدیر شد.

واحدی پور با بیان اینکه کار خبرنگاری را از سوم دبستان آغاز و در سال 1358 مجوز چاپ روزنامه خبرجنوب با تیراژ پنج هزار نسخه را دریافت کردم، گفت: موسسه خبرجنوب و چاپخانه آن بزرگترین چاپخانه و موسسه خصوصی مطبوعاتی در کشور است.

وی با بیان اینکه اولین موزه مطبوعاتی بین‌المللی در واشنگتن ایجاد شده است، اعلام کرد: درصدد هستیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی دومین موزه بین‌المللی مطبوعات جهان را در شیراز برپا کنیم که اطلاعات تمام رسانه‌ها در آن جمع‌آوری و در اختیار سایرین قرار خواهد گرفت.

مدیرمسئول روزنامه خبرجنوب تاکید کرد: ما نه از چپ حمایت می‌کنیم و نه از راست بلکه مستقل عمل می‌کنیم.

در ادامه عسلی، مدیرمسئول روزنامه عصر مردم هم با تاکید بر اینکه با رویکردی فراجناحی و مستقل در جهت اعتلای فرهنگ انقلاب تلاش می‌کند، گفت: کارم را با معلمی که آرزوی مادرم بود، آغاز کردم و با همان رویکرد علمی و فرهنگی سعی کردم با همکاری تیم آماده به کار رسانه‌ای، فعالیت داشته‌ باشم.

وی به چاپ هفته نامه عصر اوز و هفته نامه مرودشت اشاره و اظهار کرد: هفته نامه استانی عصر نی‌ریز یکی از پرتیراژترین هفته‌نامه‌های کشور است.

دلاوری، معاون سیمای مرکز فارس هم با بیان اینکه کار و تلاش همراه با داشتن خلاقیت و اخلاق خوب را سرلوحه کاری خودم قرار داده‌ام، گفت: در 28سال خدمتم که 26سال را مدیر بوده‌ام، هیچگاه به ‌تنهایی کار نکرده‌ام چراکه همکاری تمام اعضای یک مجموعه است که آن‌را به موفقیت می‌رساند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
HONG KONG
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
0
یعنی واقعا ابن سریال ۱۳۰ میلیون تومان بودجه تولیداش بوده است, من که فکر نکنم!.