کد خبر: ۶۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خواص عناصر پشت سر فتنه را معرفی کنند/ فارس در عرصه سیاسی خط شکن سایر استان‌ها باشد

اگر ملت ایران بخواهند فینالیست فینالیست‌ها شوند نیاز به استقامت بیشتر دارند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرآن مجید دو انقلاب عظیم را برای پیامبر اعظم(ص) و امت او به تصویر می‌کشد، اظهار کرد: نخست انقلاب حضرت نوح(ع) است که در 6 سوره بیش از 40 بار سخن از آن حضرت به میان آمده و انقلاب دوم، انقلاب حضرت موسی(ع) است که در 35 سوره، 132 بار از حضرت موسی‌بن عمران(ع) سخن گفته است. همچنین قرآن کریم علل و عوامل پیروزی و شکست آن انقلاب را به تفصیل بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم راهپیمایی 22بهمن در جمع مردم شیراز ضمن قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم استان فارس ادامه داد: بیان تلخ و شیرین و فراز و فرود دو انقلاب برای امت پیامبر اعظم(ص) برای این است که به پیامبر اعظم(ص) و امت او می‌گوید این دو انقلاب در برابر چشمان شما قرار دارد و از آن عبرت بگیرید یعنی به نقاط مثبت آن عمل و نقاط منفی آن را ترک کنید.

وی انقلاب اسلامی ایران را چهارمین انقلاب توحیدی دانست و افزود: 36 سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و مردم در طول این 36 سال، روز 22 بهمن با شکوه آمده‌اند و از این انقلاب حمایت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تکلیفی که بر دوش ملت ایران است را به مراتب سنگین‌تر از امت‌های پیشین توصیف و خاطرنشان کرد: اگر در برابر انقلاب پیامبر(ص) دو انقلاب تجربه شده و شکست خورده، قرار داشت امروز در برابر ملت ما سه انقلاب و سه تجربه وجود دارد؛ ملت انقلابی ایران و رهبر آن رسالت جهانی و بسیار سنگینی دارند و تکلیف آنان سنگین‌تر است و باید مقاومت بیشتر باشد، چون عرصه نبرد و مبارزه گسترده است.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: یک طرف رهبری و ملت ایران قرار دارند و در طرف مقابل جبهه کفر، استکبار، نفاق و ارتجاع منطقه قرار دارد لذا ما باید از تلخی‌ها و شیرینی‌ها درس و عبرت بگیریم و زمینه ظهور و جهانی شدن انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

شناسنامه انقلاب اسلامی و توحیدی، رهبری الهی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تبیین درس‌ها و عبرت‌های انقلاب‌های توحیدی پرداخت و گفت: اولین درسی که در انقلاب‌های توحیدی به دست می‌آوریم، نقش رهبری در انقلاب است؛ انقلاب توحیدی و الهی بدون رهبری الهی معنا و مفهوم ندارد و اصولاً شناسنامه انقلاب اسلامی و توحیدی، رهبری الهی است و رهبر از طرف خدا تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در هر انقلابی رهبر نقش اساسی و تعیین کننده داشته است؛ در انقلاب نوح(ع) محور آن حضرت بوده و همین‌طور حضرت موسی(ع) و در انقلاب پیامبر(ص) نیز خود پیامبر(ص) محور بوده‌اند و در انقلاب ما در یک دوره محور، حضرت امام(ره) بوده و امروز محور انقلاب، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه اشتراکات رهبران الهی را برشمرد و گفت: رهبران الهی از آدم(ع) تا خاتم‌الانبیا(ص)، از خاتم‌الانبیا(ص) تا خاتم‌الاوصیاء(ع) و از پیشنیان و آیت‌الله‌العظمی بروجردی، امام راحل تا رهبر معظم انقلاب در 5 اصل با هم مشترک هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخستین اصل را حجیت و اعتبار دانست و افزود: همان اعتباری که مُهر موسی‌بن عمران(ع) دارد همان اعتبار را مُهر محمد رسول‌الله(ص)، میرزای شیرازی و غیره دارد.

وی با اشاره به اینکه دومین ویژگی مشترک رهبران الهی میزان اختیار است، گفت: همه رهبران الهی در اداره حکومت اختیارات مساوی دارند؛ پیامبران، ائمه معصومین و در عصر غیبت ولی فقیه همان اختیارات پیامبر و امام معصوم را در اداره حکومت دارد البته نمی‌گوییم شئونات پیامبر با شئونات ولی فقیه یکی است اما در اداره حکومت بین پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و ولی فقیه هیچ تفاوتی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه سومین اصل مشترک رهبران الهی در تبعیت است، اظهار کرد: به همان اندازه‌ای که از پیامبر اعظم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) باید تبعیت کرد، به همان اندازه از روح‌الله و سیدعلی خامنه‌ای باید اطاعت کرد و تبعیت فرقی ندارد و تمام مقامات باید از محور ولایت تبعیت کنند، عالم و غیرعالم و رئیس و غیر رئیس ندارد و همه بایدیکسان از محور رهبری تبعیت و اطاعت کنند.

این مقام مسئول، چهارمین محور اشتراک در رهبران الهی را نصب و ساز و کار انتخاب یکسان دانست و افزود: رهبری الهی باید از سوی ذات باری تعالی تعیین شود با تفاوت در مراتبش اما این انتصاب نیز خود بر دو نوع تصریحی و توصیفی است به عنوان مثال زمانی پیامبر(ص) فرمود من کنت مولا فهدا علی مولا اما گاهی اوقات امام اوصاف رهبر را تعیین می‌کند و خبرگان هستند که رهبر و مصداق آن اوصاف را به مردم معرفی می‌کنند.

به گفته وی، پنجمین نقطه مشترک رهبران الهی رسالت یکسان است که سه امر اساسی بر عهده آنان می‌باشد؛ نخست ابلاغ نسخه خدا و این پیام الهی به مردم و شریعت به عنوان متن و سبک زندگی و نقشه راه انسان برای رسیدن به خدا؛ دومین وظیفه ساختاری‌سازی، دولت‌سازی، سیستم سازی است؛ مگر پیامبر(ص)، بدون دولت و قدرت می‌توانست خانه کعبه را از 36 بت پاک کند و جامعه جاهلی حجاز را از شراب و فساد بدون قدرت پاک کند.

حجت‌الاسلام سعیدی با یادآوری اینکه امام(ره) از سال 42 حرکت خود را آغاز کرد و در ادامه ملت‌سازی و سپس در 22 بهمن دولت‌سازی کردند، گفت: سومین رسالت رهبران الهی پاسداری از انقلاب و حکومت دینی است و فلسفه ایستادن حضرت امام در برابر بازرگان، بنی صدر و غیره همین رسالت است همچنین فلسفه ایستادن و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در برابر تکنوکرات‌ها و دوره اصلاح طلبان همین مسئله است؛ اگر رهبری احساس کرد یک جریان، گروه و حزبی درصدد دخالت و تغییر نرم‌افزار انقلاب هستند، باید دفاع و از آن حوزه پاسداری کند.

مردم در تشکیل و تدوام انقلاب نقش دارند

وی با اشاره به نقش مردم در تشکیل و تداوم انقلا‌ب‌های توحیدی تصریح کرد: نقش مردم در انقلاب‌های توحیدی، نقش زیربنایی و زیرساختی است و سوری و تشریفاتی نیست یعنی حضرت نوح(ع) می‌آید افراد را بسازد، زمینه تشکیل قدرت را فراهم کند اما مردم هم در حدوث و هم در بقای انقلاب نقش دارند و اگر نباشند که رهبری نمی‌تواند حاکمیت را تشکیل دهد و علت اینکه انقلاب حضرت نوح(ع) شکل نگرفت این بود که مردم نیامدند و همراهی نکردند.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه در حاکمیت دینی دو اراده لازم است، گفت: نخست اراده اول خدا به رهبری تعلق گرفته است و اراده دوم، تکلیف خدا به مردم است و مردم باید از رهبر خود اطاعت کنند تا زمینه حاکمیت دینی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این قانون خداست که باید مردم حرکت کنند لذا زمانی که امام ‌فرمود حصر آبادان باید شکسته شود اگر سپاه و بسیج و رزمندگان ارتش می‌گفتند ما زمانی وارد آبادان می‌شویم تا صدام خودش عقب‌نشینی کند، این انقلاب ساقط می‌شد اما رزمندگان اسلام و 15 هزار شهید فارس وارد عرصه شدند و از رهبر خود اطاعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید که این قانون خداست و اگر ملتی همراهی نکردند، مُهر نکبت و بدبختی بر پیشانی آن‌ها زده می‌شود چنانچه برای قوم بنی اسرائیل چنین اتفاقی رخ داد لذا انسان‌ها باید به حرکت درآیند، مقاومت کنند و به پا خیزند همانگونه که حصر آبادان را رزمندگان سپاهی و بسیجی و ارتشی شکستند.

حجت‌الاسلام سعیدی، انقلاب سوم توحیدی را انقلاب صدر اسلام دانست و افزود: پیامبر(ص) 23 سال زحمت کشید و 10 سال حکومت کرد و هزینه‌ای که پیامبر(ص) و مردم در آن انقلاب پرداختند در تاریخ کم نظیر است اما انقلاب پیروز شد؛ پیام پیامبر(ص) نیز همان حدیث ثقلین است که دو قانون را برای دستیابی به مدیریت برتر به جا می‌گذارد.

باید مراقب کسانی که پشت سر و عقبه فتنه را درست کردند، باشیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه عزت الزاماتی دارد، گفت: زیارت عاشورا سند خیانت یک ملت و امت است و باید مراقب کسانی که پشت سر و عقبه فتنه را درست کردند، باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فتنه 88 سه لایه پشت، رو و کف خیابان وجود داشت، گفت: مهم‌ترین مسئله آن است که ما عناصر پشت صحنه را بشناسانیم همان‌هایی که امروز وارد عرصه می‌شوند و برنامه‌ریزی می‌کنند؛ عده‌ای که رو و کف خیابانی بودند شناخته شده‌اند اما مهم شناساندن عناصر پشت صحنه است که باید با کد شناخت زیرا این عناصر از خودشان سندی باقی نمی‌گذارند و دیگر اینکه حریم دارند و اگر نام ببریم می‌گویند چرا نام می‌برید؛ کروبی و موسوی را می‌توان نام برد اما عناصر پشت سر فتنه را نمی‌توان با صراحت اسم برد لذا خواص باید عناصر پشت سر فتنه را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: در حادثه عاشورا باید عناصر پشت سر آن را در زمان پیامبر(ص) شناسایی می‌کردند اما نشناختند و انقلاب پیامبر(ص) به یغما رفت؛ حرف پیامبر(ص) را گوش نکردند خاندان اهل بیت را از صحنه خارج و دین‌زدایی و ولایت‌زدایی کردند و عناصر اصلی را کنار زدند، بعد حادثه عاشورا به وجود آمد.

از پیام عاشورا عبرت بگیریم

وی ادامه داد: در عاشورا دشمنان تحریم گذاشتند و آن وقتی تحریم را برداشتند که سرها بریدند، خیمه‌ها را آتش زدند و اهل بیت(ع) را به اسارت بردند و این‌ها برای ما عبرت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به چهارمین درس انقلاب‌های توحیدی اشاره کرد و گفت: این انقلاب امروز به دست مردم و رهبر امانت است و اگر ملت ایران بخواهند فینالیست فینالیست‌ها شوند نیاز به استقامت بیشتر دارند؛ آن امت‌ها نتوانستند به فینال برسند اما خداوند اراده کرده است ملت ایران فینالست فینالیست‌های جهان و سرآمد ملت‌های دنیا شود لذا فینالیست و پیروز شدن در عرصه‌ها نیز صد برابر دیگران استقامت و اراده می‌خواهد.

امروز مرزهای ایران اسلامی، سواحل مدیترانه است

وی با اشاره به اینکه ما اکنون قله‌های رفیعی را فتح کرده‌ایم و با طرح این سوال که چرا آمریکا به ما فشار می‌آورد، تصریح کرد: ما آمریکا را در منطقه خارومیانه مچاله کردیم؛ زمانی مرز ما شلمچه و مهران بود اما امروز مرز ما ساحل مدیترانه است و امروز عمق استراتژیک ما همین مرزهاست.

حجت‌الاسلام سعیدی به نوشته روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه ایران یمن را از کام عربستان بیرون آورد و به زودی بحرین را نجات خواهد داد، اشاره و اظهار کرد: رسالت مردم ما بسیار سنگین است؛ چه کسی باور می‌کرد فرهنگ بسیجی بتواند سوریه را 4 سال در برابر استکبار محکم نگه دارد و یا اینکه قدرت توازن قوا در لبنان به شکلی برسد که رهبر حزب‌الله فریاد بزند یک در برابر یک.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: چه کسی باور می‌کرد امروز در غزه، سرزمین اشغال شده صهونیست‌ها از موشک‌های غزه بلرزد؛ این موشک‌ها و تکنولوژی آن‌ها از عمق راهبردهای استراترژیک حکایت دارد.

فارس در فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) نقش تعیین کننده‌ای دارد

وی در ادامه سخنان خود به نقش مردم فارس در تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فارس در فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) نقش تعیین کننده‌ای دارد؛ در روایات ما سخن از مردم فارس زیاد به میان آمده است البته ممکن است منظور شرق آن زمان باشد چون از مشرق زمین و از اهل فارس سخن به میان آمده است اما بعید نیست که مصداقش منطقه فارس باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی تأکید کرد: از مردم فارس انتظار می‌رود که همان‌طور که رزمندگان آن‌ها خط شکن بوده‌اند امروز هم در عرصه سیاسی خط شکن و جلودار برای دیگر استان‌ها باشند و الگویی برای سایر مردم باشند لذا تکلیف ما سنگین است و وظیفه داریم تا تلاش تمام انبیاء را جامه عمل بپوشانیم و مبادا کوتاهی کنیم و در برابر فشار آمریکا خسته شویم.

تاکید بر پذیرش حق غنی‌سازی و برداشتن کامل تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده باید بداند سخن رهبری فصل‌الخطاب است و ما دنبال عزت مردم هستیم، گفت: خواسته ما 2 چیز است نخست پذیرش حق غنی‌سازی و دوم برداشتن تحریم به طور کامل و یک جا و اگر غیر از این باشد در برابر این دشمن قدار که 200 سال است که با همین قلدری دنیا را به چپاول کشیده است می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل بشر، سران کفر هستند و ما باید آمادگی داشته باشیم به دنیا بفهمانیم تا مادامی که ائمه کفر بر اریکه کاخ سفید حاکم هستند بشریت آرامش نخواهند دید و این بر عهده ملت ایران است و ملت ایران باید این مسیر را با قوت و صلابت طی کند.

نظرات بینندگان