کد خبر: ۶۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

دفاع نائب رئیس شورای شهر شیراز از خبرنگاران: به رسانه هایی منتقد و منصف نیازمندیم

پاسداشت و تکریم جامعه خبری متعهد بر همگان فرض و لازم است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه،نائب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از عومل پیشرفت و توسعه یافتگی در هر منطقه ای به حضور موثر و فعالیت های خبرنگاران آن بستگی دارد، گفت: جامعه بدون خبرنگار، اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی ندارد. در ایران اسلامی هم خبرنگاران دارای شأن و مقام والایی هستند، از این‌رو پاسداشت و تکریم جامعه خبری متعهد بر همگان فرض و لازم است.

محمودرضا طالبان در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد: به خوبی می دانیم که بخش بزرگی از خدمات و تلاش‌های مسئولان و مدیران دولتی و غیردولتی همواره با صداقت و پشتکار اصحاب رسانه منعکس می‌شود و در این راه نقش خبرنگاران در هدایت و سوق دادن جامعه به طرف ارزش‌های مقدس نظام تأثیرگذار و ماندگار است.

وی احترام به جایگاه و شأن اهالی رسانه را اقدامی مهم دانست و افزود: در باب اهمیت رسانه ها همین بس که بگوئیم در پرتو آگاهی دهی آن‌ها موانع جغرافیایی و تا حدودی سیاسی و فرهنگی از میان برداشته شده وتمام نقاط دنیا با پهنا و وسعت زیاد بوسیله رسانه ها با هم مرتبط شده اند و به سهولت می‌توانند از مناطقی دور دست معلومات و اطلاعات مورد نیاز خود را به‌دست بیاورند و به تعبیر همگانی جهان به دهکده کوچکی در شعاع وجود رسانه ها قرار گرفته است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در واقع وسایل ارتباط جمعی به جامعه و افراد آن کمک می کند تا در مسیر و خط مشی معین خود موفق تر و با آگاهی و اطلاعات بیشتری حرکت کنند، علاوه بر آن رسانه ها در چگونگی تعامل متقابل شهروندان تاثیر می گذارد و کنش ها و واکنش ها را جهت دار و متناسب با دیگر ابعاد جامعه می سازد.

وی با بیان اینکه رسانه ها نهادهای اجتماعی را برجسته ساخته و گسترش می دهند، گفت: این مهم از دیدگاه مدیران و مسئولان هیچگاه پوشیده نیست و نخواهد بود و در شیراز نیز که از آن به عنوان سومین حرم مطهر اهل بیت (ع) یاد می کنیم، رسانه ها همواره همراه با انقلاب و ولایت و همسو با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و می دارند که استفاده از پتانسیل های فراوان این وسایل ارتباطات جمعی راه رسیدن به توسعه پایدار و سرفرازی کشور را هموار می کند.

طالبان ادامه داد: بر اساس مفادِ قانونِ شهرداری و نیز قانونِ تشکیلاتِ شورای اسلامی کشوری، شورای شهر یک مرجع تصمیم گیری، تصمیم سازی، وضع کننده مقررات و نظارتی است و در این مورد دارای اختیارات وسیعی است. تردید نداریم امروز رسانه ها نقش محوری و کلیدی در فرهنگ سازی جامعه را به دوش می کشند و هر روز که می گذرد نقش رسانه ها و همچنین نقش خبرنگاران در این زمینه ملموس تر می شود.

وی افزود: شورای شهر نهادی ارزشمند است که نیازمند توسعه روزافزون در ابعاد مختلف کمی و کیفی است و تا زمانی که این نهاد توسعه یافته نباشد مشکلات و مسایل شهری نیز به خوبی حل و فصل نمی گردند؛ پس ما برای رشد شهرمان به رسانه هایی منتقد و منصف که پیام آور توسعه هستند نیازمندیم و بدون شک درخت هر نهادی با نقد و انتقاد سازنده تنومند تر می گردد و این اعتقاد قلبی ماست.

برچسب ها: شورا شیراز ، طالبان
نظرات بینندگان