کد خبر: ۶۶۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
سردار غیب پرور خبر داد:

راه اندازی دبیرخانه دایمی بزرگداشت علما در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برگزاری یادواره شهدا ارائه الگوهای فرهنگی به جامعه است و دبیرخانه دائمی همایش علما استان فارس در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش شیرازه، سردار غلامحسین غیب‌پرور در نخستین یادواره شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی با بیان اینکه این شهید بزرگوار تمام عمر شریف خود را وقف اسلام عزیز کرد، اظهار داشت: استان فارس از قرن‌های متمادی به وجود علما و بزرگ‌مردانی که در مکتب امام صادق(ع) تربیت شدند و علمای بزرگی مانند آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، آیت‌الله محلاتی و بیت شریف دستغیب که سابقه 800 ساله در این دیار دارند آراسته بوده است.

بر اساس گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه امروز نیز ما استان فارسی‌ها مفتخریم به وجود عالمان فرزانه‌ای مانند حضرت آیت‌الله سیّد علی‌اصغر دستغیب که از نزدیک تفقد مقام رهبری را نسبت به ایشان شاهد بودم، افزود: وجود این عالمان برای ما نعمت، ملجأ و پناهگاهی است و بیت شریف ربانی شیرازی نیز از دیگر بزرگانی هستند که آقازاده‌های ایشان از راه پر افتخار پدر شهیدشان پیروی کردند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به دیگر خاندان بزرگ عالمان دینی و مبارزان انقلابی استان فارس از جمله خاندان بزرگ حدائق، آیت‌اللهی، موسوی لاری و غیره، خاطرنشان کرد: اینها ستارگانی هستند که کهکشان این استان و جنوب کشور را نورانی و متجلی کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور هدف از برگزاری این جلسات را نه‌تنها یادآوری مناقب و فضائل این بزرگان بلکه ارائه الگوهای اسلامی و انقلابی در حوزه فرهنگی دانست و گفت: ما می‌خواهیم برای برخی‌ها که در حوزه فرهنگ راه را گم کرده‌اند با معرفی بزرگان استان و انقلاب الگوسازی شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه مربوط به علما در مجموعه بزرگ بسیج افتتاح می‌شود و ما موظف هستیم علمایمان را به جامعه خوب معرفی کنیم و این کار شدنی است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه این یادواره آغازی برای برگزاری دیگر یادواره‌‌های مربوط به بزرگان استان است، بیان کرد: در استان فارس در 14 اسفندماه امسال نیز برای نخستین بار یادواره حدود 850 شهدای سادات استان فارس همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
0
میشه بپرسم خروجی این یادواره ها چیه؟!
همونقدری که همایشها خروجی نداره، به نظرم این یادواره ها هم نداره!
همایش خرج کردن برای هی عده خاصه و متاسفانه مخاطب این یادواره ها هم یه عده خاص هستن که حضور و عدم حضور در این همایش ها احتمالا تغییری در دیگاهشون ایجاد نمیکنه!
بهتره به جای این هزینه کردن ها در نقاط خاص، به فکر برنامه های عام و همه پسندتر و نتیجه بخش تر باشید.