کد خبر: ۶۷۵۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

چماق داران شیراز چه کسانی هستند؟

بهتر است به علی مطهری در دانشگاه و مجامع مختلف تریبون داده شود
به گزارش شیرازه، انتشار خبر حمله به علی مطهری در روز دوشنبه در شیراز با عکس‌العملهای گوناگونی مواجه شده که وجه مشترک اغلب آنها محکوم کردن حمله به او بوده است.

رجانیوز نوشت: برخی حامیان فتنه که مدتهاست می‌کوشند با پنهان شدن زیر نقاب حمایت از دولت و با تحسینهای گاه و بیگاه از او همچنان تنور «رفع حصر» را داغ نگه دارند این بار نیز سعی کردند از آب گل‌آلود شده برای مقاصد سیاسی خود ماهی بگیرند و به این بهانه هجمه سنگینی علیه جریانات ارزشی و ولایتمدار تدارک دیدند. در این میان انتشار نامه سرگشاده علی مطهری خطاب به به امام‌جمعه شیراز – در پاسخ به اظهارات ایشان در نمازجمعه در انتقاد از تداوم سخنان ساختارشکنانه مطهری - که مملو از توهین‌ بود گام جدیدی در تداوم این حملات بود.

مطهری در این نامه با به کاربردن تعبیر «دوشنبه سیاه» برای ماجرای حمله به خود خطاب به آیت‌الله ایمانی می‌نویسد: « از نظر شما هرکس که بخواهد نظری مخالف نظر شما ابراز کند باید از ورود او به شهر شیراز جلوگیری کرد حتی به قیمت مضروب شدن و از دست رفتن جانش. واقعا همه باید اسلام را از جناب‌عالی بیاموزند! یک نسخه از کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از استاد شهید آیت‌الله مطهری را برای شما ارسال می‌کنم تا با ماهیت و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا شوید. شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند. »این سخنان مطهری و دعوت به زورآزمایی خیابانی در حالی است که او چندی پیش در مصاحبه با  نشریه «رمزعبور» -که قرار بود در شماره هشتم این مجله چاپ شود ولی به خاطر عدم امانتداری او در ویرایش آن چاپ نشد- مشی خود را مخالف با زورآزمایی خیابانی عنوان کرده بود.

«شما می‌گویید ما نباید بیاییم توی خیابان داد بزنیم. پشت تریبون مجلس گفتن هم که همان توی خیابان گفتن است.

خیلی فرق می‌کند که صحبتی را به صورت تظاهرات و شورش بگوییم یا به صورت منطقی و مسالمت‌آمیز از تریبون رسمی که مظهر دموکراسی و آزادی بیان است. عیب ندارد. من به عنوان یک نماینده...

تاثیری که بهش عارض است، همان است دیگر...

خیر، تأثیر آن روی عقل‌ها و دل‌هاست.یعنی کسی می‌آید توی خیابان؟ نمی‌آید. اگر قرار بود بیاید، تا حالا آمده بود.

ممکن است، ولی این سخنان شما تحریک‌کننده است.

نه، تحریک‌کننده نیست. همه می‌دانند که روش ما با این کارها مخالف است.»

از سوی دیگر هرکس اندک آشنایی با جریانات سیاسی شیراز داشته باشد نمی‌تواند سابقه طیف چپ و حامی فتنه این شهر را که سالهاست زیر سایه «علی‌محمد دستغیب» به ایجاد تشنج و درگیری و فتنه‌گری پرداخته‌اند فراموش کند. یکی از محورهای اقدامات این جریان فتنه‌گر، تضعیف و تخریب روحانیت مبارز و انقلابی و توهین به آنها بوده و همواره طی سالیان متمادی ائمه جمعه شیراز از سوی این جریان مورد هجمه و حمله بوده‌اند. علی مطهری با ندیده گرفتن این مسائل در نامه خود امام‌جمعه و جریانات ارزشی شیراز و حمله‌کنندگان به خود را در یک موضع قرار داده و هتاکانه با «داعش‌های وطنی» خواندن آنها چنین می‌نویسد: «به شما نصیحت می‌کنم که تقوای الهی را رعایت کنید، ‌روش خود یعنی جمود و افراط را که دفع‌کننده دلهای پاک و آگاه است، به حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن تغییر دهید و با هیئت تحقیق وزارت کشور برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی افراط و خوارج‌صفتی در شیراز همکاری نموده طرحی نو در آن سامان در اندازید.»

این سخنان مطهری در حالی است که اگر بنا باشد جریانی در شیراز به افراط و خوارج‌صفتی ملقب شوند، نه جریان ارزشی و ولایتمدار بلکه جریان تندرو و فتنه‌گر هوادار سید علی‌محمد دستغیب هستند که سالهاست در شیراز به تشنج‌زایی مشغول هستند و آخرین نمونه آن درگیری سال ۸۹ و ضرب و شتم مردم با چوب و آجر و چاقو توسط هواداران و  به اصطلاح طلاب حامی این جریان بود. این بار نیز تجربه ثابت کرد که علی مطهری که همواره از لزوم تحمل و شنیده شدن سخنان و ادعاهای پوچ فتنه‌گران در جامعه سخن می‌گوید و بارها کوشیده اعتراضات علیه سخنان ساختارشکنانه و تشنج‌آفرین خود را با چماق شعار آزادی بیان و احترام به مخالف جواب دهد، در برابر منتقدان خود به هیچ وجه به این رویه پایبند نیست و حاضر است نماینده ولی فقیه در یک شهر را به خاطر انتقاد از خود با بدترین لحن و الفاظ مورد حمله قرار دهد.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور نیز طی نامه‌ای به وزرای اطلاعات و کشور، حمله به علی مطهری را «نشان از برنامه‌ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی» دانسته و خواستار شناسایی «عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن‌شادکن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده » این ماجرا شده است. مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم-شاخه معمم جریان فتنه که برخی عناصر آن در آشوب های خیابانی فتنه نفش داشتند- نیز طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی با اشاره به «برخی از گروه ها که در انتخابات ۹۲ ناکام ماندند به جای احترام و تمکین به رای مردم از فردای انتخابات بنای ناسازگاری گذاشتند» در تلاش برای یکی کردن منتقدان دولت و حمله‌کنندگان به مطهری می‌نویسند: «اکنون نیز با پیش بینی ناکامی در انتخابات مجلس دهم و خبرگان همچون گذشته برای ایجاد ناامنی و قانون شکنی کوشش می کنند. بر این اساس با ایجاد اخلال در برگزاری سخنرانی ها، نشست ها و همایش ­های قانونی که با مجوز رسمی مسئولین برگزار شده و تضییع حقوق قانونی شهروندان که قانون اساسی آن را تضمین کرده است، سعی در ملتهب کردن فضای عمومی جامعه دارند.

ماجرای حمله به نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران و جلوگیری از برگزاری سخنرانی وی یکی از این اقدامات است که برخورد قاطع دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی با عوامل آن را می طلبید.» همچنین وزیر بهداشت و حسین فریدون به طور جداگانه به منزل علی مطهری رفته و به دلجویی از او پرداختند. واکنش‌ها و مواضع تیم دولت و حامیان آن حکایت از آن دارد که گویا این‌بار در آستانه توافق نهایی با غرب در فروردین ۹۴ قرار است این حادثه به بهانه و دستاویز جدیدی برای فشار بر منتقدان دولت تبدیل شود.

حمله به علی مطهری و هر چهره‌سیاسی دیگری محکوم است، چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باعث فشل شدن نیروهای درونی کشور و جری‌تر شدن دشمن می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد تریبون ندادن به فردی مثل علی مطهری که سست‌و ضعیف بودن سخنان و استدلالهایش واضح و روشن است بیش از هرچیز به نفع فتنه‌گران و آشوب‌طلبانی باشد که درصدد هستند از آبی که او گل‌آلود می‌کند ماهی بگیرند و بر موجش سوار شوند. بهتر است به علی مطهری در دانشگاه و مجامع مختلف تریبون داده شود و از او ماجرای جاسوسه‌ای که از کانادا آمده بود و در دفتر او رفت‌وآمد می‌کرد را پرسید و بازهم پرسید که چرا او از پیگیری سوال خود از وزیر اطلاعات مبنی بر شنود دفترش منصرف شد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
خیلی جالب بود. حسین شریعتمداری در حال تکثیر شدن است. اومدین زدین بدبخت مطهری رو قصاص پیش از جنایت کردین حالا میندازین گردن سید علی اصغر ؟ اون که اگه از این کارا بلد بود از مسجدش در برابر حمله شما دفاع میکرد. مثل اینکه فیلم و عکس نماینده ولی فقیه در سپاه فارس توی ماجرای حمله به مسجد قبا یادتون رفته؟
ناشناس
منظورت سید علی محمد دستغیب بوده نه ؟
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
فتنه رهيري را نشانه رفته و بي بصيرتها پياده نظام آن شده اند..
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
مطهری مطهری مطهری ای بابا چقدر مطهری ما دیگه همه کارها مشکلات گرفتاریهای شیراز و کشورمون تموم شده حالا نوبت مطهری است بابا بسه دیگه یه کاری شد مطهری که خدا و پیر و پیغمبر که نیست بهش توهین شده باشه یه فرد عادی و یه مطلب کم اهمیت رو که نمخواد هی بزرگ و هی دامن بهش زد.
یک جانباز بدبخت بد شانس که جانش را گذاشت برای این انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
این بچه بازیهای خودخواهان اگر کار دست این نظام نده باید سجده شکر بجا آورد هر دو سو مقصرند >فقط حب جاه چشمها را کور کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
بد ترین کار این است که فرد کاری انجام بدهد که ظالم مظلوم جلوه کند و مظلوم ظالم ..........................

والعاقبه للمتقین