کد خبر: ۶۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل امور روستایی استانداری فارس:

دهیاران فارس تسهیلات اشتغالزایی می گیرند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به فعالیت ۷۴ تعاونی دهیاری‌های استان فارس، از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به این تعاونی‌ها در استان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه تعاونی دهیاران در فارس تسهیلات اشتغالزایی می‌گیرند، اظهار داشت: دفتر امور روستایی استانداری فارس طرح‌های مشارکتی با مردم برای ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها را پیگیری کرده و تسهیلات لازم را ارائه می‌دهد. 

وی با بیان اینکه درخواست ما از تعاونی‌ دهیاران تحویل طرح‌های توجیهی به دفتر امورروستایی است، بیان کرد: با اجرای این طرح نه تنها مهاجرت از روستاها کاهش می‌یابد بلکه  سبب مهاجرت مردم از شهرها به روستاها می‌شود. 

زارع خفری با بیان اینکه طرح‌های پیش‌بینی شده درآمدزا بوده و ایجاد اشتغال مناسب را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: هر تعداد طرح که توسط تعاونی‌های دهیاری‌ها ارائه شود و قابل قبول باشد به اندازه بزرگی یا کوچکی طرح  تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: امروز با توجه به چهار فصل بودن استان فارس هر منطقه روستایی دارای استعدادهای مختلف در زمینه گردشگری، دامپروری، پرورش طیور، قالی‌بافی و سایر طرح‌های اشتغالزا است که در این زمینه استعدادیابی لازم صورت گرفته و تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

زارع خفری خاطرنشان کرد: استان فارس در پرداخت این تسهیلات محدودیت ندارد و آنچه مورد تایید کارشناسان بوده و اشتغالزایی مناسب را به‌دنبال داشته باشد تسهیلات لازم به آن پرداخت می‌شود.

وی تعاونی‌های دهیاری‌ها را عامل اصلی رشد اقتصادی روستاها برشمرد و افزود: تعاونی‌ها به دلیل شناخت مناسب از محیط روستاها و ظرفیت‌های آنها باید با تهیه طرح های اقتصادی زمینه جذب اعتبارات و شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: حاشیه‌نشینی به معضلی بزرگ برای شهرهای بزرگ تبدیل شده است و باید با برنامه‌ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها شرایط لازم برای بازگشت آنان را فراهم کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: دهیاران فارس
نظرات بینندگان