کد خبر: ۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

کاسه ای زیر نیم کاسه شهرداری ارسنجان!

معلوم نبود چه کاسه ای زیر نیم کاسه بود که پروژه آبنمای میدان شهرداری هیچگاه به بهره برداری نرسید!
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از ارسن نیوز؛ زیبا سازی فضاهای شهری از جمله وظایف شهرداری هاست که نصب سمبل های مختلف در میادین و معابر شهری را نیز شامل می شود. سازه هایی که گاه به شکل یکی از نمادهای هر شهری ساخته می شوند و  گاه چنان ابتکار و زیبایی در آن به کار می رود که خود به نماد یک شهر تبدیل می شوند. در ارسنجان نیز قبلاً در این خصوص تلاش هایی صورت گرفته و 4 سمبل انار، بلال موذن پیامبر(ص)، نشان دانشگاه آزاد، و مشعل گاز در میادین مختلف شهر نصب شده است. اخیراً نیز پس از تخریب ساختمان نانوایی واقع در میدان آدینه، به جای آن یک معبر راستگرد، باغچه و آبنمایی به شکل یک کاسه زیر نیم کاسه ای دیگر(!) احداث گردیده است که به زیباتر شدن چهره مرکز شهر ارسنجان کمک نموده. هرچند ظاهراً هنوز کارهای دیگری از جمله کاشی کاری حوض اصلی آن باقی مانده است که امیدواریم زودتر انجام شود و به آینده موکول نشود.

 طبق شنیده ها شهرداری ارسنجان برای دیگر میادین اصلی شهر هم برنامه هایی دارد از جمله میدان شهرداری که پروزه بهسازی آن چند سال قبل و همزمان با شروع فازهای ابتدایی پارس جنوبی آغاز شد و در حالی که پارس جنوبی به فازهای 12 و 13 رسیده است، معلوم نبود چه کاسه ای زیر نیم کاسه بود که پروژه آبنمای میدان شهرداری هیچگاه به بهره برداری نرسید! گویا قرار است در آنجا نیز کاسه ای بزرگتر، زیر نیم کاسه ای دیگر گذاشته شود که پیشنهاد ما به مسوولین شهرداری انتخاب نمادی نوآورانه و خلاقانه است که می تواند با نام میدان "شهرداری" نیز تناسب داشته باشد. برای مثال سازه ای به شکل آرم زیبا و قدیمی شهرداری ارسنجان یا نمادی از فعالیت ها و وظایف مختلف شهرداری و یا تندیس نمادین یک یا چند کارگر شهرداری در حال جارو زدن، که نشانه ی احترام و اهمیت شهرداری و مردم شهر به این قشر زحمتکش باشد.

البته کمبود منابع مالی که همیشه گریبانگیر شهرداری ارسنجان بوده است، مانع اجرای طرح های آنچنانی می شود اما می توان با کمی خلاقیت و یا به مسابقه گذاشتن طرح های پیشنهادی، به بهترین طرح قابل اجرا دست یافت و در نتیجه زیباسازی هرچه بیشتر فضاهای شهری ارسنجان را شاهد باشیم.

  

 

  

 

 

  

    

نظرات بینندگان