کد خبر: ۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

بارهای بر زمین مانده در کازرون که تدبیر دولت را می طلبد

فرماندار کازرون با اشاره به سفر هیئت دولت به فارس و نماینده ویژه دولت در کازرون به تشریح اولویت های هیئت دولت در فارس پرداخت.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، فرماندار کازرون با اشاره به سفر هیئت دولت به استان فارس اظهار داشت: پروژه انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان از جمله مواردی است که طی سفر هیئت دولت بر آن تاکید می شود.

کازرون خبر نوشت: حمید رضا گرامی بیان کرد: انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان یک خط انتقال ۲۸ کیلومتری است که نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتوان سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب را از سد به دریاچه منتقل کرد.

وی ادامه داد: مقدمات این پروژه فراهم شده و آقای نوبخت نیز دستورهای لازم را در این خصوص اعلام کرده که طی سفر هیئت دولت بر اجرای آن تاکید خواهد شد.

فرماندار کازرون با بیان اینکه پروژه آزاد راه شیراز – بوشهر که عمده مسیر آن از کازرون عبور می کند از دیگر اولویت های این شهرستان طی سفر هیئت دولت است، گفت: جلسات مشاوره ای درباره این آزاد راه برگزار شده تا این پروژه در برنامه دولت قرار گیرد.

گرامی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده به طور میانگین دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این آزاد راه نیاز است، اظهار داشت: مشاوران در حال پیشنهاد مسیر برای این پروژه هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمالا وزیری که به شهرستان کازرون خواهد آمد وزیر نیرو است، توجه به مباحث آب، فاضلاب، شبکه های فرسوده، آب رسانی به روستاها و از این قبیل از دیگر اولویت های این شهرستان هستند.

فرماندار کازرون گفت: راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی عام کازرون، تصفیه خانه بزرگ کازرون، تکمیل بیمارستان ها و توسعه راه های شهرستان، و توجه به محیط زیست و میراث فرهنگی در حوزه گردشگری از دیگر مواردی هستند به عنوان اولویت های این شهرستان طی سفر هیئت دولت مطرح خواهند شد.

گرامی افزود: با توجه به اینکه دولت به دنبال تکمیل پروژه هاست، پروژه های در دست اقدام و اجرای این شهرستان در اولویت قرار گرفته اند.

وی همچنین درباره منطقه ویژه اقتصادی عام کازرون گفت: این منطقه از مصوبات مجلس و ابلاغ دولت است که سال گذشته پنج میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت و امیدوار در سال ۹۴ توجه بیشتری به آن شود
نظرات بینندگان