کد خبر: ۶۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

یک سوم تصادفات شیراز مربوط به کمربندی این شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بنابر آمارها حدود 30 درصد تصادفات شیراز مربوط به کمربندی این شهر است،‌ گفت: انتظار می‌رود رئیس جمهور در سفر هیئت دولت به این استان کمک کند تا کمربندی جدیدی برای شیراز احداث شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلام‌مهدی حقدل اظهار داشت: کمربندی شیراز در شرایط فعلی در دل شهر قرار گرفته و بیش از 30 درصد تصادفات و 10 درصد مرگ و میرهای این شهرستان مربوط به این کمربندی است که انتظار می‌رود دولت محترم در این سفر کمک کند تا کمربندی جدیدی برای شیراز احداث شود.

افزایش نرخ کرایه‌ها با هماهنگی مسئولان استان ابلاغ شد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس با هماهنگی کامل مسئولان دولت در شهرستان و استان ابلاغ شده است، گفت: این‌که برخی مسئولان عنوان کرده‌اند افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در آستانه سفر رئیس‌جمهور، نوعی کج‌سلیقگی بوده به شورا ارتباطی ندارد چراکه روند تصویب و بررسی این مصوبه از آذرماه سال گذشته شروع و اسفندماه به استانداری ارائه‌ شده و دو هفته قبل آن را تائید کرده‌اند.

وی افزود: این مصوبه در هماهنگی کامل با نمایندگان دولت در استان و شهرستان به تصویب رسیده و از سویی باید در نظر گرفت که اگر در آستانه سفر رئیس‌جمهور با اعتراض رانندگان اتوبوس یا تاکسی مواجه می‌شدیم کج‌سلیقگی بزرگ‌تری بود.

حقدل ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به‌جایی رسیده که برخی رانندگان تاکسی به شهرداری می‌گویند اتوبوس را تملک کند و در مقابل ماهانه یک‌میلیون تومان به آن‌ها حقوق بدهد و این به معنای آن است که ما با سختی، رانندگان اتوبوس را به ادامه کار دلگرم می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مصوبه افزایش نرخ چهار ماه در کمیسیون‌های شورا مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به صحن آمده و دوستان در پایان فروردین آن را تائید کرده‌اند و شورا نیز ابلاغ کرده بنابراین کج‌سلیقگی رخ نداده است.

وی با اظهار به اینکه در شرایط فعلی ما از دولت تقاضا داریم اجازه وارد کردن اتوبوس را به شهرداری بدهد تا با پول خود شهرداری کمبود ناوگان اتوبوسرانی برطرف شود، بیان کرد: این مسئله در مورد قطار شهری نیز صادق است که اگر چه قول‌هایی از سوی معاون رئیس‌جمهور برای اتمام فاز یک و خط یک آن داده‌ شده اما باید در عمل شاهد حضور قوی دولت در این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل ناوگان تاکسیرانی متفاوت است، اظهار داشت: برای تاکسی بانک‌ها باید به متقاضیان وام کم‌بهره بدهند چراکه تسهیلات با نرخ سود 27 درصد برای خرید تاکسی صرفه ندارد.

پروژه‌های نیمه‌تمام فارس معدود است

حقدل در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز روند نصب تاکسی‌متر و کارت‌خوان در بخشی از تاکسی‌های شیراز خبر داد و افزود: رئیس‌جمهور، رئیس دولت جمهوری اسلامی و نماینده نظام و انقلاب است و ما وظیفه خود می‌دانیم که پذیرایی و استقبال گرم و باشکوهی از وی داشته باشیم، اما مناسب است که دولت در سفر به استان فارس بر حل معضلات اصلی این استان تمرکز کند.

وی ادامه داد: استان فارس در تمام دولت‌های قبل مورد بی‌توجهی‌هایی قرار گرفته و صنعت آن رشدی نداشته به‌ نحوی‌ که اکنون پروژه‌های معدودی با رشد بیش از 50 درصد دارد و اگر بنا باشد دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام متمرکز شود، استان فارس به‌طور مضاعف متضرر می‌شود.

حقدل تصریح کرد: این استان سال‌ها در حوزه کشاورزی فعال بوده و اکنون 10 سال است که با خشکسالی مواجه شده و از این نظر دولت باید برای زیرساخت‌های صنعت و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل آن تدبیر جدی بیندیشد.

وی بیان کرد: دولت کمک کند تا خط یک مترو از میدان الله تا دوکوهک ادامه یابد تا با تقویت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بتوانیم گره ترافیکی شیراز را باز کنیم.

مطالبات شهرداری با واگذاری کارخانه به شهرداری جبران شود

حقدل افزود: دولت اجازه دهد به جای مطالباتی که شهرداری از دستگاه‌های دولتی دارد سهام برخی کارخانه‌ها به شهرداری شیراز واگذار شود تا منبع درآمد پایداری برای شهر ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: دولت در زمینه خارج کردن حرم‌های مطهر از انزوا کمک کند تا با دریافت مجوز از میراث فرهنگی معابر و خیابان‌ها بازگشایی‌ شده و به یکدیگر اتصال یابند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان