کد خبر: ۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیسیون عمران شورا:

هیئت دولت به حفظ حقوق کارگران توجه کند

عضو کمیسیون عمران شورا گفت: در صورت تعدیل شرایط کارگران شرکتی به قراردادی علاوه بر جلوگیری از پایمال شدن حقوق کارگران، هزینه‌های ریالی شهرداری نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز هفته کارگر را فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات ارزنده کارگران دانست و گفت: کارگران به عنوان مولد کار و فعالیت، منشاء اصلی رشد اقتصادی و ایجاد ثروت و رفاه در هر جامعه‌ای هستند و همانگونه که سرآغاز انقلاب صنعتی، سازماندهی نیروی کار بود، توسعه پایدار نیز در گرو تثبیت موقعیت اجتماعی و شغلی این گروه تاثیرگذار می‌باشد.

علی راستگو در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار تاسف کرد که در شرکت‌های خصوصی به‌ویژه پیمانکاری و برخی صنایع و ادارت، کارگران به عنوان مهم‌ترین سرمایه ملی نادیده گرفته می‌شوند و از برخی حقوق اولیه جهت تامین معیشت روزانه نیز محرومند و قوانین حفظ حقوق کارگر رعایت نمی‌شود که انتظار داریم هیئت دولت این مهم را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، عنوان کرد: رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و تمدن در تجلی استعداد‌ها و سرمایه انسانی کوشا و کارآمد است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌ای در این عرصه دارد.

راستگو با تصریح اینکه با توجه به مصوبه هیئت وزیران به‌کارگیری نیروی انسانی در فعالیت‌های کار‌شناسی، کمک‌کار‌شناسی و تخصصی توسط شرکت‌های پیمانکاری به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت ممنوع شد، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت شرکت‌هایی مجاز به عقد قرارداد با ادارات و شرکت‌های دولتی هستند که قراردادهای قانون کار از جمله طرح طبقه‌بندی مشاغل و تمام ضوابط و مزایای دیده شده در قانون کار در آن شرکت‌ها لحاظ و جاری شده است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه استفاده از نیروی شرکتی با عدالت اجتماعی مغایرت کامل دارد تصریح کرد: بسیاری از این نیرو‌ها در محرومیت قابل توجهی به سر می‌برند.

راستگو با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با وجود توجه به وضعیت ماشین‌آلات، تجهیزات، ساختمان و زمین‌های خود نسبت به نیروی کار کم‌لطف و بی‌مهر هستند، خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران عنوان می‌کنند که قانون‌های موجود دست و پای آن‌ها را بسته و به راحتی نمی‌توانند برخوردهای لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران شورا تأکید کرد: در صورت تعدیل شرایط کارگران شرکتی به قراردادی علاوه بر جلوگیری از پایمال شدن حقوق کارگران زحمت‌کش شهرداری هزینه‌های ریالی شهرداری نیز کاهش می‌یابد.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحلیل گفتمان پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب چارچوب گفتمان جمهوری اسلامی را ترسیم می‌کند، گفت: اگر مجموعه شعارهای 25 سال گذشته را به دو بخش تقسیم کنیم، در نیمه اول تاکید معظم‌له به رعایت انظباط مالی و اجتماعی، قناعت و صرفه‌جویی از سوی مردم و به ویژه مسئولان بوده است و در نیمه دوم مفاهیم اتحاد ملی، دلبستگی مردم به انقلاب و اصلاح الگوی مصرف و از سال 90 بر مقوله اقتصاد تاکید داشته اند که دهه 90 را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند.

به گفته وی اعتماد، پشتیبانی و اتصال مردم به دست‌اندرکاران نطام موجب توفیق حرکت اسلامی است و رسیدن به اهداف نظام را تضمین می‌کند.

نظرات بینندگان