کد خبر: ۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

نماینده سپیدان در مجلس: منطقه «آبشار مارگون» آماده سرمایه‌گذاری است

نماینده مردم شهرستان سپیدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان گفت: طرح منطقه نمونه گردشگری آبشار مارگون در این شهرستان آماده سرمایه‌گذاری است.
به گزارش شیرازه، عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: دستگاه صادر کننده مجوز اجرای این طرح اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس است که برای مدت زمان اجرای آن سه سال پیش‌بینی شده است.

هاشمی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، حجم کل سرمایه‌گذاری طرح بالغ‌بر 315 میلیارد ریال است که 311 میلیارد ریال آن سرمایه ثابت و چهار میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.

وی با بیان اینکه محل اجرای طرح در شهرستان سپیدان و در روستای مارگون است بیان کرد: نرخ بازگشت سرمایه داخلی 22 برابر و زمان بازگشت سرمایه نیز چهارسال پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم سپیدان گفت: طرح‌های قابل اجرا در این منطقه بکر تفریحی و بزرگ گردشگری شامل ایجاد استخرهای آب‌درمانی، ماهی‌درمانی، ماساژ درمانی، سنگ‌درمانی، هتل، رستوران کافی‌شاپ و دریاچه مصنوعی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین در این منطقه نمونه گردشگری اجرای طرح‌هایی دیگر شامل پارک کودک، بازارچه صنایع‌دستی، پیست دوچرخه‌سواری، نانوایی سنتی، آلاچیق و پارکینگ پیش‌بینی شده است.

عضو مجمع نمایندگان فارس گفت: با بهره‌برداری از این طرح برای 600 نفر ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده و سالانه حدود 100 هزار نفر از این امکانات استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان سپیدان افزود: در صورتی مردم منطقه بخواهند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند از آنان حمایت شده و در این زمینه نیز ایجاد شرکت‌های عمران و توسعه ضروری است.

به گزارش تسنیم، آبشار مارگون نام آبشاری است که در دره‌های غرب شهرستان سپیدان قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار به 70 متر و عرض آن به 100 متر می‌رسد.

این آبشار در48 کیلومتری شهر اردکان استان فارس و در روستای مارگون واقع شده است. آبشار مارگون یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است.


نظرات بینندگان