کد خبر: ۷۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس:

رقابت 30 هزار پشت کنکوری در شیراز/ ساختمان دانشکده ادبیات از دست استانداری خارج می شود

تقوی گفت: آمار جنسیت در کنکور امسال به نسبت تعداد زنان به مردان 60 به 40 است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، سید محسن تقوی در نشست خبری ضمن اعلام زمان برگزاری آزمون گفت: آزمون کنکور سراسری سال 94 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ 21 و 22 خردادماه، برگزارمی شود.

وی افزود: آزمون در چهار گروه آموزشی ریاضی، علوم انسانی و هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی است که گروه علوم ریاضی پنج‌شنبه صبح، علوم انسانی و هنر عصر پنج‌شنبه، علوم تجربی جمعه صبح و زبان‌های خارجی عصر جمعه برگزار می‌شود.

تقوی با بیان این نکته که کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز یک‌شنبه تا چهارشنبه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قابل‌رؤیت است، افزود: اطلاعات رفع نقص کارت بر روی سایت سازمان سنجش به‌صورت جدول برای شهرستان‌ها ارائه شده که در شهرستان شیراز در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز صورت می‌گیرد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس آمار داوطلبان را 880 هزار و 756 نفر در کل کشور بیان کرد و گفت: از این آمار 71 هزار و 490 نفر در استان فارس هستند که از 29 هزار و 471 آن داوطلبان شهرستان شیراز هستند که در 29 شهرستان استان برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ضمن بیان اهمیت برگزاری سالم و صحیح آزمون و حساسیت آن در کل کشور ادامه داد: سال گذشته دانشگاه شیراز جزء دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه برگزاری صحیح آزمون شناخته شده است.

وی بابیان این مطلب که آمار داوطلبان نسبت به سال قبل کاهش داشته و این روند طبیعی کاهش جمعیتی است، افزود: آمار داوطلبان در گروه ریاضی 181 هزار و 846 نفر، علوم انسانی 182 هزار و 239 نفر و در گروه علوم تجربی 898 هزار و 822 نفر است که در دو گروه علوم ریاضی و انسانی روند کاهش داشته‌ایم؛ آمار جنسیت در کنکور امسال به نسبت تعداد زنان به مردان 60 به 40 است.

تقوی تعداد پذیرش امسال در دوره کارشناسی پیوسته 1880 نفر در 64 رشته روزانه،440 نفر در چهار رشته مجازی و کارشناسی ناپیوسته را 410 نفر اعلام کرد.

وی با بیان این نکته که داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل اضافی و ارتباطی خودداری کنند، بیان کرد: هر داوطلب باید با اصل کارت ملی، کارت ورود به جلسه و مداد سیاه پررنگ در آزمون شرکت کنند،ضمناً درب حوزه‌های امتحانی رأس ساعت 7 صبح و عصر 14:30 بسته می‌شود و در برگزاری آزمون 800 نفر عوامل اجرایی درگیر اجرا هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دولت امارات برای دانشکده بین‌المللی دانشگاه شیراز مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: کلاس‌های ما هم اکنون در باشگاه ایرانیان برگزار می‌شود و برخی از دانشجویان نیز در شیراز کلاس‌های خود را می‌گذرانند.

 وی همچنین با اشاره به توافق نهایی با استانداری در مورد ساختمان دانشکده ادبیات گفت: ساختمان کامل در اختیار دانشکده ادبیات قرار می‌گیرد و بخش‌هایی که دست استانداری بود به ما برگردانده شد، این ساختمان هویت دانشگاه شیراز است.

نظرات بینندگان