کد خبر: ۷۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
وزیر دفاع در شیراز:

شعار اعتدال برآمده از متن جامعه بود/ دولت نسبت به نقد واکنش منفی نشان نمی‌دهد

تیم هسته‌ای از موضع قدرت با غرب و قدرت‌های جهانی مذاکره می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به 24خردادماه، روز خلق عظیم حماسه سیاسی گفت: این ایام برآمده از یک ملت است که آگاهانه یک انتخاب تعیین‌کننده را متجلی می‌کند و گرامیداشت آن بیانی از مسیر انتخاب آگاهانه و ثابت بودن استواری شده است، هیچ پیامد مطلوبی در عزم و اراده در هدف متعالی تحقق پیدا نمی‌کند.

سردار حسین دهقان در مراسم بزرگداشت 24 خرداد که در تالار حافظ برگزار شد، اظهار کرد: شرایط سخت اقتصادی سال 92 با تصمیمات نسنجیده به فضای پرتنش و حساس تبدیل شده بود، یأس و ناامیدی از جامعه با حضور در انتخابات یک حماسه باشکوه ایجاد کردند.

وزیر دفاع ادامه داد: روحانی ندای شعار را در معرض آگاهی مردم قرارداد که یک موج فراگیر گسترده در روستاها و شهرها تبدیل به یک حرکت بزرگ و منسجم شد، این شعار برآمده از متن جامعه و همسان با جامعه بود.

وی در بحث اعتدال، مورد اهتمام قرار گرفتن قانون را مطرح و بیان کرد: دولت همه اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام می‌دهد و اعتدال در اندیشیدن به آینده جامعه و تصمیم در حوزه زمانی بلندمدت و سپردن کار به کاردان برحسب شایستگی‌ها است، دولت مشروع قانونی باید مورد حمایت قرار گیرد حتی اگر در جبهه مخالف باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اهتمام‌ورزی بایستی در خدمت جامعه قرار گیرد تا جامعه بتواند حس امید را نگه دارد و فضای درگیری با اعتدال هم‌خوانی ندارد، گفت: بحث تدبیر و امید، آینده را تحقق می‌بخشد و سعی ما این است که فضای امید ایجادشده را مخدوش نکنیم و باید با تمام توان در جهت ارتقاء ملت قدم برداریم.

وی با اشاره به شعار امسال ادامه داد: امروز فضایی به وجود آمده که شاهد حضور اسرائیل در منطقه و بی‌ثباتی در منطقه هستیم، ما شعار اقدام علیه افراطی‌گری را مطرح کردیم و مبارزه با تروریسم یک حرکت جهانی لازم است؛ تمامی منابع مادی به دست مسلمانان به‌صورت تروریسم در اختیار آمریکا، از بین می‌رود.

دهقان یکی از دستاوردهای دولت را تأمین امنیت داخلی در این شرایط سخت دانست و افزود: کسانی که با هر گفتمانی تلاش می‌کنند در دل ملت یاس و ناامیدی ایجاد کنند تا اعتماد مردم کم شود، این‌ها دنبال عزت و عظمت اسلام نیستند و دنباله منافع گروهی هستند، دولت نسبت به نقد دیگران واکنش منفی نشان نمی‌دهد، فضای نقد بایستی در جهت ارتقاء جامعه باشد، امروز بایستی در شرایط پیچیده خارجی همدلی ملت را اهتمام ورزیم و به‌عنوان یک اصل ترقی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تیم هسته‌ای ما از موضع قدرت با غرب و قدرت‌های جهانی مذاکره می‌کند، بیان کرد: ما از موضع اقتدار و عزت با استدلال و تکیه بر مواضع قانونی حقوق خود را تثبیت و محقق می‌کنیم،ما همپایی با رهبری را انتخاب کرده‌ایم و در چارچوب رهبری کار انجام می‌دهیم، بحث ما در حوزه تحریم‌ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی است که ملت تا به امروز همه را پشت سر گذاشته است.

وزیر دفاع ازجمله اقدامات دولت را در دو سال گذشته، مدیریت تحریم، رونق اقتصادی، نظم قانونی تمامی ساختارهای مالی کشور، مبارزه با فساد، عدم کسری بودجه، کنترل تورم افسارگسیخته و رونق فضای کسب‌وکار، تخصیص اعتبارات عمرانی در زمینه زیربنایی، و تراز تجاری مثبت همراه با صادرات غیرنفتی دانست.

در این مراسم سیدمحمد احمدی، استاندار فارس هم با بیان این مطلب که در نقاط عطف جهت حرکت تاریخ تغییر می‌کند، گفت: حماسه 24 خرداد در تاریخ سیاسی روزی ماندگار است که ثمره شیرین این حماسه، فردی فرهیخته، دانشمند و پیرو امام و رهبری زمام امور کشور را به دست گرفت که اقدامات بسیار ارزشمندی ازجمله انسجام داخلی، تنش‌زدایی سیاست خارجی و صمیمیت خارجی و دولت اعتدال را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد روحانی استفاده از همه نیروها در همه عرصه‌هاست، افزود: ایران اسوه دنیاست و همه در سازندگی ایران نقش دارند، پرونده مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خواهد رسید و شاهد رشد اقتصادی هستیم.

استاندار فارس ادامه داد: رشد اعتبارات عمرانی نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است، دولت با برنامه و مدیریت حرکت می‌کند و در چارچوب چشم‌انداز با به‌کارگیری نیروهای باتجربه و باتدبیر به هدف اصلی و بلند دست ‌یافت.

نظرات بینندگان