کد خبر: ۷۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

دبیر ستاد نهی از منکر فارس: امر به معروف و نهی از منکر قضا ندارد

مهدوی گفت: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر پایه های دین مستحکم می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس پیش از خطبه های دیروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اگر واجبی را انجام ندادیم و قضاهم ندارد فقط یک راه دارد استغفار و توبه، و شرط اصلی استغفار و توبه قبولی توبه است و دیگر مرتکب آن گناه نشویم.

مهدوی خطاب به مردم و نماز گزاران اظهار داشت: بیاید امروز در زیر سایه با برکت حضرت احمد بن موسی(ع) با خدای خود و ولیمان و صاحب همه ما حجت بن الحسن عسکری پیمان ببندیم که اگر تا به امروز در انجام واجبات و ترک محرمات سهل انگار بوده ایم توبه و استغفار کنیم و این واجب الهی ( امر به معروف و نهی از منکر) را جدی بگیریم. امر به معروف و نهی از منکر قضا ندارد شاید فرصت توبه و استغفار را پیدا نکنیم.

دبیر ستاد استان تصریح کرد: علما و فضلا و مراجع چیزی برای ما کم نگذاشته اند ما خودمان باید به دنبال کسب احکام الهی باشیم. با اجرای امر به معروف و نهی از منکر پایه های دین مستحکم می شود.

مهدوی اضافه کرد: الحمدالله در مجلس شورای اسلامی مشکل قانون امر به معروف و نهی از منکر حل شد و با توجه به اصل هشتم قانون اساسی همه مردم موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر انسانی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان فارس گفت: دادگستری استان فارس تمام قد برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ایستاده است و در تمامی مجتمع های قضایی و دادگستری های استان فارس شعب ویژه رسیدگی پرونده های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل داده است.

سلیمان مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن حضرت علی(ع) گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند نه اجل او زود تر می رسند نه روزی او کم می شود.

پس اگر به سخن امیر المومنین علی (ع) ایمان و اعتقاد داریم باید توجه داشته باشیم برای اجرای امر به معروف نیازی به حمایت نداریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: ما در شهر سومین حرم اهل بیت (ع) بیش از 110 امام زاده داریم حیف است در ماه مبارک رمضان به عمل تذکر زبانی همت نداشته باشیم و باید تک تک مردم مبارزه با روزه خواری را با تذکرلسانی انجام دهند.

وی افزود: در اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید منتظر مسئولین باشیم چون مسئولین نمی توانند واجب شما را انجام دهند بلکه خودشان باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

مهدوی اظهار داشت: خدا را شاکریم بیشتر مسئولین دستگاه های اجرای استان جهت نهادینه کردن و اجرای این واجب الهی خوب عمل نموده اند، همکاری دارند و پای کار هستند. ما تقاضا داریم بقیه مسئولین که نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها بی توجهی می کنند همکاری لازم جهت تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر به عمل آورند و حرکت را شروع کنند.

سلیمان مهدوی در پایان از اصناف و بازاریان و اتحادیه های صنفی  اغذیه فروشی ها، رستوران ها و ساندویچی ها که در اقدامی خداپسندانه  در ماه مبارک رمضان واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند تشکر کرد
نظرات بینندگان