کد خبر: ۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

حمایت روزنامه های زنجیره ای از رئیس مجلس/ لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد!

روزنامه های زنجیره ای از لاریجانی تشکر و طرح مجلس را در چارچوب سیاست دولت در مذاکرات هسته ای عنوان کردند.

به گزارش شیرازه، هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از منافع ملی طی فوریتی «طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» را در سه ماده و دوتبصره برای دستور قرار گرفتن در کار مجلس با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

اما کلیات این طرح الزام آور در حالی صبح روز یکشنبه 31 خرداد به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که تغییراتی نسبت به طرح هفته ی گذشته داشت. در این باره توکلی نماینده ی مردم تهران طی تذکری به رئیس مجلس گفت: وقتی یک طرحی در دستور کار مجلس چاپ شد، دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد لذا طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران در دستور کار این هفته مجلس چاپ شده بود اما امروز در دستور کار خوانده نشد و این مغایر آئین‌نامه داخلی مجلس است. لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: مسائلی که مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و شورا روی آنها نظر دارد، باید مورد توجه قرار گیرد و ما هم در این زمینه کمک کنیم. شورا چارچوب‌هایی دارد و باید با آنها هماهنگی لازم را داشته باشیم؛ بحث فروش سیب‌زمینی که نیست، باید هماهنگی وجود داشته باشد.

به گزارش شیرازه، کارشناسان معتقدند لابی صورت گرفته با هیئت رئیسه مجلس باعث شد تا در طرح اولیه تغییراتی صورت گیرد و طرح ویرایش شده قاطعیت طرح قبلی برای حفظ دستاوردهای هسته ای ایران را ندارد. روزنامه های اصلاح طلب نیز صبح امروز از اصلاحات رئیس مجلس در این طرح استقبال کردند و آن را مصوبه ای نمایشی برای بستن دهان دلواپسان دانستند!

روزنامه های زنجیره ای با تیترهای «لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد، پاتک هیات رئیسه به تندروها، مصوبه ای نمایشی برای بستن دهان دلواپسان، همصدایی بهارستان و پاستور» از لاریجانی تشکر و طرح مجلس را در چارچوب سیاست دولت در مذاکرات هسته ای عنوان کردند.

مجلس

مجلس

مجلس

مجلس

مجلس

مجلس

حمایت روزنامه های زنجیره ای از رئیس مجلس/ لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد!

حمایت روزنامه های زنجیره ای از رئیس مجلس/ لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد!


نظرات بینندگان