کد خبر: ۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۴

عصر آن یکشنبه بوی بهشت از کجا می آمد؟

امسال هم هفتم تیر یکشنبه است اما پرِ پرواز هیچ کداممان هوای پریدن ندارد و دلمان بند زمین است؛ دستتان به کجای آسمان بند بود که اینطور بی هوا رفتید؟
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، عصر کدام یکشنبه دلتان هوایی شد و پرِ پروازتان هوای پریدن به دلش افتاد. خمینی(ره) آن پیرفرزانه عشق، دلش به تو قرص بود، به تو و یارانت، به قدم های استوارت، به مظلومانه زندگی کردنت، به اینکه خار چشم دشمنانی، راستی بوی بهشت عصر آن یکشنبه از کجا می آمد؟ تو را چطور می خواند؟

امسال هم هفتم تیر یکشنبه است اما پرِ پرواز هیچ کداممان هوای پریدن ندارد و دلمان بند زمین است؛ دستتان به کجای آسمان بند بود که اینطور بی هوا رفتید؟

یاران امام همگی مسیر آسمان را رصد کرده بودند آن ها که با دلشان عاشق امام بودند و در سر سودای دلی را داشتند که کربلایش شش گوشه آسمان است، نکند بند همین شش گوشه بودند وهمین ۷۲ فانوس عاشق که ترجمان شیدایی ولایتند.

برایشان فرقی میان خاکریز و میز نبود همه جا می توانست به آسمان ختم شود و سنگری باشد برای تیر زهر آلود منافقان، هر سری که از پیکرش جدا می شد بر طبل رسوایی این دشمنان قسم خورده می کوبید و یک فانوس تا همیشه روشن به دست سربازان ولایت می داد تا راهشان گم نشود.

وقتی پیر فرزانه جماران بعد از رفتنتان به همه کوردلان گفت: در قاموس شهادت واژه وحشت نیست؛ پس حق است بگوییم همه شما قهرمانانی تا همیشه بیدار هستید که راه را از بیراه و سِره را از ناسِره تشخیص دادید و چه سخت بود جای خالیتان گل و قاب عکس بگذارند تا هر کدامتان یک رأی موافق باشید برای آرمان های انقلاب اسلامی.

کابینه عشقتان که ۷۲ فانوس همیشه روشن همچون  بهشتی، چراغزاده دزفولی، قاسمی، ابراهیمیان، لواسانی و حیدری دارد مبارک باشد این سفیران ولایت.

هفتم تیری‌ها، زندگان تاریخ چقدر دغدغه داشتید که تکه‌های نچسب را از این راه ولا جدا کنید و آنقدر هدفتان اصیل بود که خبر ترورشخصیت های انقلابی ذره ای دلتان را نمی لرزاند و ذره ای تردید نداشتید که با چشم های بازتان جلوی این ناخلفان را بگیرید تا مبادا رخنه ای در تار و پود جان انقلاب ایجاد شود.

فرقان و مجاهدین خلق، بنی صدر و آمریکا دغدغه اردیبهشت، خرداد و تیر روزهای دیرین انقلاب.

بنی صدر نیست، فرقان از هم پاشید و این آمریکاست که در مقابل چشمانمان روی تحریم ها مانور می دهد و بصیرت می طلبد جانی را که برای بودنش هفتم تیر رقم زده شد و بهشتی های ولایت داده ایم.

تک تک سخنان این شهید مظلوم در حافظه تاریخ ماندگار است، سخنانی که بوی ولایت می دادند وقتی که از خط امام می گفت: «خط امام را باید در بخش های مختلف اجتماعی، استراتژی و خط مشی و هر نوع تاکتیکی که به کار می رود شناخت.»

از مسئله خط امام و خط سازش در رابطه با سیاست های خارجی اینگونه سخن میگفت: «خط امام خط نفی هر نوع سازش است چه سازش خیانتکارانه و چه سازش بدون قصد خیانت.»


اولی که یک سازش خیانتکارانه آگاهانه است به این معنی که گروه‌ها، یا اشخاص یا باندهای سیاسی که می خواهند در ایران به حکومت و قدرت برسند با قدرتهای بیگانه مانند آمریکا مذاکره می کنند و می گویند ما حاضریم که حکومت را دست بگیریم و شما هم مطمئن باشید که منافع شما هم نادیده گرفته نخواهد شد لذا بسیاری از تغییراتی که در کشورها رویداده است از این قبیل می باشد.

دومی خط سازش بدون قصد خیانت است که فرد یا گروه و یا سازمان سیاسی واقعاً صمیمانه و علاقمند است که به کشور خودش خدمت کند و هیچ قصد خیانتی ندارد حتی عاشق و شیفته خدمت به ملت و کشور است ولی مطالعات و محاسبات او و برنامه ریزی هایش برای تلاش در راه خدمت به ملت به این نتیجه رسیده است که در یک جبهه نمی شود هم با بیگانه مبارزه کرد هم با عوامل داخلی؛ در خودش و یا احیاناً در ملتش پتانسیل و قدرت مبارزه یکجا با آمریکا و عوامل داخلی را نمی بیند و برای خودش یک  استراتژی و خط مشی انتخاب می کند و به این نتیجه می رسد که با مذاکره می تواند از بیگانگان کمک بخواهد تا قدرت را در اختیار بگیرد.

این سازش به قصد خیانت و یا از روی سوء نیت نیست ولی قابل تأمل است، قابل تأمل از این نظر که تجربه تاریخی نشان داده که دشمن هیچ گاه خیر خواه ما نیست و در این مذاکرات و تماس ها هر قدر هم ما زیرکی از خود نشان بدهیم اگر قرار شد ما خواهان مذاکره با آنها باشیم آن ها با دستگاه های عظیم مطالعاتی و سیاسی که دارند سر ملت ما کلاه خواهند گذاشت بطوریکه ممکن است تاریخ آینده همین عمل خدمت نمای ما را محکوم کند که آقای با حسن نیت ناآگاهانه خیانت کرد.

ولی آنچه مسلّم است اینکه، این نوعی سازش بادشمن به گفتگویی نشستن برای پیروزی که در آن گفتگو از خود دشمن برای پیروزی کمک بخواهیم ولو با کمال حسن نیت و اسم این را هم بگذاریم سازش.

خط امام نفی هر دو نوع سازش است؛ نفی اولی که معلوم است ولی خط امام دومی را هم نفی و طرد می کند بینش سیاسی و انقلابی‌اش این است که از دشمن انتظار خیر و کمک داشتن ساده اندیشی و ساده لوحی است.»۱

آنچه از سخنان این شهید عالم ولایی برمی آید کاملاً مشخص است و نیازی به تشریح ندارد و به قولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

امسال هفتم تیر ما با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران خمینی (ره) میثاق می بندیم و از گلزار شهدای شهرمان یک فانوس برمی داریم تا همیشه مسیرمان روشن باشد به نور شهدای عزیز و قسم یاد خواهیم کرد به نام همین شهدا تا پای جان تا آخرین قطره خون پای این ولایت ایستادگی خواهیم کرد و هم چون هفتم تیری‌ها که برای خمینی (ره) سرباز بودند ما هم برای ولایت فقیهمان یک ملت همیشه آماده ایم و « اجازه نمی دهیم استعمار گران برای ما مهره سازی کنند.»۲

باشد که دستمان به آسمان بند شود.

۱. او به تنهایی یک امت، دفتر اول، انتشارات واحد فرهنگی بنیاد شهید،سخنرانی ها، بخشی از سخنرانی شهید بهشتی تحت عنوان «خط امام نفی هر نوع سازش است » در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه ملی، ۵۸/۱۱/۲۰

۲. همان، سخنی از شهید بهشتی در سخنرانی مراسم نماز جمعه یزد در مسجد ملا اسماعیل، ۲۴ بهمن ۵۹

انتهای پیام/
برچسب ها: هفت تیر ، شهید بهشتی
نظرات بینندگان