کد خبر: ۷۲۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس:

احمدی دبه کرده می گوید نماینده نمی شوم!/ افشانی را به خاطر رزومه کاری اش انتخاب کردم

برنامه‌های دولت، تجربه کاری، توانایی انجام کار جمعی، صداقت، شناخت از استان فارس و اعتدال‌گرا بودن از شاخص‌های وزرات کشور برای انتخاب استاندار بوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، وزیر کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مصمم است که اهداف انقلاب اسلامی، شهدا و مقام معظم رهبری را با دقت اجرا کند، گفت: این دولت خودش را مکلف به پیروی از ولی‌فقیه می داند و همه بدانند اگر حمایت های مقام معظم رهبری در توافق اخیر نبود ما به یقین موفق نبودیم.

رحمانی فضلی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در سخت ترین شرایط از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کردند، اظهار کرد: ما محور قدرتمان و یاور اصلی دین را می شناسیم و خودمان را موظف به اطاعت از ولی فقیه می‌دانیم که این آموزه اسلام و تشیع است.

وی با تصریح اینکه دشمنان فکر نکنند با طرح برخی موضوعات در عرصه جامعه می توانند وحدت و یکپارچگی را بر هم بزنند، گفت: خیر این طور نیست چراکه از ولایت فقیه پیروی می کنیم و عزت، قدرت، افتخار و توفیق ما در یکپارچگی ملت در پیروی این ملت از آموزه‌های دینی و ولی فقیه است و این فرصت را باید عنیمت بدانیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه باید یار دولت و مقام معظم رهبری باشیم و در هیچ گوشه‌ای از کشور نباید صدایی ایجاد شود که دغدغه‌ای برای مردم، دولت و رهبری ایجاد کند و همه باید به دنبال اهداف اصلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه پویایی سیاسی و اظهارنظر در تصمیم‌گیری‌ها امری پسندیده است، تصریح کرد: ما این اظهار نظرها را از سر دلسوزی می‌دانیم که موجب نشاط و سرزندگی سیاسی جامعه می‌شود اما در نهایت باید یک تصمیم گرفته می‌شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در مجلس هم که قانونگذاری می‌کنیم اگر مصوبه‌ای حتی با یک رای بیشتر از تعداد نصف نمایندگان تصویب و قانون شد، همه تابع قانون هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همه پیشنهادها و نگاه‌های متفاوت را از سر دلسوزی و خیرخواهی برای مردم می دانم و هرنوع پافشاری را قبول دارم، گفت: از من سوال می کنند و توضیح می‌خواهند و من استیضاحی که اخیراً طرح شده را می‌پذیرم و برای پاسخ‌گویی حاضرم به مجلس بروم و جواب بدهم.

وی با بیان اینکه ما آزادی را قبول کرده ایم گفت: ما جامعه دموکراتیک و اظهار نظر را قبول کردیم و این قدر در خود ظرفیتی ایجاد کردیم که اختلاف نظرها را بپذیریم.

رحمانی فضلی حضور نماینده ولی فقیه و نمایندگان فارس در مراسم معارفه استاندار جدید را نشان‌دهنده حمایت و تائید آنان دانست و افزود: باید با یکپارچگی و حفظ وحدت کمک کنیم تا وعده‌هایی که به مردم داده شده عملی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فارس در طول تاریخ واقعا استانی تعیین کننده بوده است و بزرگان این استان در همه تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ ردپاهایی دارند که هیچگاه‌ فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تا دیروز آقای احمدی استاندار فارس بود اما برای کاندیدا شدن در مجلس از سمت استانداری کنار رفتند، به مزاح گفت: اما اکنون ایشان دبه کرده و می‌گوید چون انتخابات استانی تایید نشد، کاندیدا نمی‌شوم! بنابراین اگر برای نمایندگی مجلس اقدام نکند در جایگاه مناسبی در وزارت کشور از وی استفاده می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخاب افشانی تنها با تکیه بر رزومه کاری وی بوده است، تصریح کرد: اگر نمایندگان استان فارس نیز این رزومه را قبل از معرفی گزینه‌های پیشنهادی می‌دیدند، حتما ایشان را برمی‌گزیدند.

وی بیان کرد: قبول داشتن برنامه‌های دولت، تجربه کاری، توانایی انجام کار جمعی، صداقت، شناخت از استان فارس و اعتدال‌گرا بودن از شاخص‌های وزرات کشور برای انتخاب استاندار بوده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ امر منفی در رزومه سیاسی افشانی ندیدم، گفت: در انتخاب استاندار فارس حب و بغضی وجود نداشته و نه کسی برد و نه کسی باخته است بلکه اگر بیاید و نتواند کار کند همه باختیم و اگر با همدلی و هماهنگی موفق عمل کند همه ما بردیم.

وی با بیان اینکه بنای ما مصلحت و خیر اندیشی بوده و همه با هم کار می کنیم، خاطرنشان کرد: سلام رئیس‌جمهور را ابلاغ می‌کنم و ایشان هم بر پیگیری برنامه های سفر استانی و خدمت به مردم استان تاکید داشتند.

وزیر کشور گفت: از امروز هر کس با هر نگاه و سلیقه سیاسی باید یک هدف داشته باشد و آن هم اعتلای انقلاب اسلامی است و باید در جهت اعتلای استان وحدت داشته باشیم.

وی از استاندار جدید فارس هم خواستار آن شد که معاونان و مدیران خود را با نگاه اعتدالی، تجربی، کارآمدی و همراهی و تعامل با دولت انتخاب کند تا شاهد پویایی استان باشیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود شرایط منطقه را ویژه و نگران‌کننده توصیف و اظهار کرد: کسب توفیقات در سطح بین‌المللی و منطقه نیازمند تدبیر، درایت، وحدت، انسجام، مقاومت و استقامت است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما یک قالو بلی گفته‌ایم و پای آن ایستاده‌ایم، گفت: امام خمینی(ره) دل‌ها و قلب‌ها را متحول و ما را در صراط مستقیم هدایت کرد و به ما جرات نه گفتن بزرگ به استکبار، استبداد و سلطه را آموخت؛ او به ما درس شجاعت، آزادگی و حریت داد و پایه‌های مقاومت و استقامت را به این ملت آموخت که یک تنه در دنیا در مقابل استکبار ایستاده ایم و این‌ها همه از یادگاران امام است.

وی با تصریح اینکه راه طولانی‌تر و پر پیچ و خمی پیش رو داریم، تاکید کرد: راه را باید با ولی زمان و مرشد خود طی کنیم و دل ها، زبان ها و اراده ها را در راستای خدمت به مردم یکپارچه کنیم؛ مردمی که حامیان و صاحبان اصلی انقلاب هستند، جنگ را اداره و تحریم‌ها را تحمل کردند.

وزیر کشور گفت: امروز در شرایطی هستیم که همه دنیا قدرت ایران را پذیرفته است و همه ملت ها به ویژه مسلمانان چشم امید به ایران دارند و در انتظار کمک و همراهی ایران هستند و ما در همان قالو بلی که گفته‌ایم، تعهد دینی واخلاقی داریم و میثاق بسته‌ایم که یار و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تا استکبار و سلطه است آموزه های قرآنی و پیام های امام و خون شهدا و ندای بلند رهبری ما معنای مقاومت و استقامت را به ما یادآوری می کنند، اظهار کرد: ما تنها کشوری هستیم که یاور مظلومان هستیم و در جایگاه رفیع و بلندی ایستاده ایم بنابراین باید قدر خودمان را بدانیم و افق‌ها را روشن، شفاف و مشخص به ذهنمان بسپاریم و برای رسیدن به افق‌ها هنوز یکپارچگی، تحکیم، همدلی و مقاومت لازم است.

به گفته وی، عزت و سربلندی ما درطی مسیر در گرو پایبندی دل‌ها و اراده‌ها به رسالت خود و ایستادگی و مقاومت است.

وزیر کشور با بیان اینکه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تدبیر رئیس‌جمهور و تلاش تیم مذاکره کننده و مقاومت و حمایت مردم ما یک گام بلند برداشتیم، گفت: امروز ایران از نگاه تهدیدی به نگاه فرصتی تبدیل شده است و دروغ بزرگ دروغ پردازان در مدت 12 سال مبنی بر اینکه ایران استفاده نامتعارف از انرژی هسته ای می‌کند و عامل تهدید امنیت جهانی است، برملا شد و خودشان اظهار کردند که این درست نیست.

رحمانی فضلی تایید مذاکره و توافق را رد همه اظهارات و دروغ پردازی‌ها دانست و گفت: امروز با افتخار و سربلندی می توانیم در دنیا فریاد بزنیم که دروغ‌گویان رابشناسید و همین‌هایی که تحریم وظلم و جور کردند و فشارهای سیاسی به ما وارد کردند، اکنون همه اعتراف می‌کنند که ایران استحقاق فناوری هسته‌ای و فعالیت قانونی و رسمی را دارد و همه تحریم ها را بر می داریم که این نتیجه استقامت و ایستادگی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن عراق و لیبی در زیر فصل هفتم بیان کرد: سابقه نداشته کشوری در سازمان ملل مورد تصمیم‌گیری در فصل هفتم باشد و به راحتی بتواند از زیر این فصل بیرون آید و احقاق حق کند اما ما توانستیم و این موضوع باید عامل وحدت و انسجام و موجب تلاش، امید و پویایی جامعه ما بشود.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز در شورای امنیت تمام قطعنامه‌های شش گانه لغو شده و به جای آن یک قطعنامه نهایی مصوب شده است، این سوال را مطرح کرد که آیا این اقدام موجب عزت و افتخار نیست؟!

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید تلاش کنیم مسیر پیش رو را با تکیه بر تجربه و توانمندی‌های خود و با انسجام و پیروی از ولایت فقیه بقیه مسیر را طی کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی را ابزار و اهرم مهمی دانست که ما را در مقابل تمام فشارها به یقین بیمه می کند و افزود: گام که دولت بعد از انرژی هسته‌ای اراده دارد که بردارد پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی است چراکه اقتصاد مقاومتی یعنی استقلال اقتصادی، بهره برداری از تمام ظرفیت ها و افزایش بهره وری؛ یعنی آقایی و سروری کشور ایران که در این راستا برنامه ششم توسعه بر محور اقتصاد مقاومتی ما را به مرحله ای از توسعه می رساند که به یقین میتوانیم ادعای حضور در صحنه های بین المللی در عرصه اقتصادی داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همه کشورهای اروپایی در نوبت هستند که برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند، گفت: تمایل سرمایه‌گذاران اروپایی به ایران زیاد شده و ما اختیار داریم مواردی که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند ما را یاری کند، قبول کنیم.

رحمانی فضلی گام بعدی دولت را محوریت ایران در هماهنگی، وحدت، انسجام و تنش‌زدایی از منطقه عنوان و اعلام کرد: الگویی که در بحث توافق انرژی هسته‌ای به دنیا ارائه شد، می‌تواند در حل مسائل منطقه موثر باشد؛ الگویی که مبتنی بر سیاست برد برد است و می‌تواند ما را در راستای منافع مردم منطقه هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها قبول کرده و اصرار دارند و حتی در مسیر مذاکره به عنوان یکی از شروط مطرح کردند که ایران روی موضوعات منطقه‌ای با آن‌ها مذاکره کند اما مقام معظم رهبری تاکید کردند که مذاکره در موضوع هسته ای و لاغیر باشد که ما می‌توانیم الگوهای مناسبی در راستای منافع مردم ارائه دهیم که صلح و آرامش در منطثه ایجاد کند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز شاهد نبرد بین قدرت ها و قربانی شدن ملت ها در منطقه هستیم، گفت: انحراف در اصول و عقاید دینی چنان فضایی را ایجاد کرده که فقط می تواند با محوریت ایران حل شود و این یکی از افتخارات ما است چرا نباید به آن عمل کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در تلاطم سیاسی امروز در دنیا نقشه منطقه و توزیع قدرت در حال تغییر است که مبانی همه درگیری ها در کشورها به دلیل توزیع قدرت است.

وی یادآور شد: در جنگ جهانی اول که مبنای اختلاف و درگیری کشورهای مسلمان شد و در جنگ جهانی دوم ایران، قربانی توزیع قدرت شد و آقایی را از دست داده و سلطه را پذیرفتیم که نتیجه آن کسب افتخار ژاندارمی منطقه بود!

وزیر کشور تصریح کرد: در تحولات بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا به خیال خود دهکده جهانی را داشت می ساخت و دوران رونق دموکراسی را مطرح کرد اما در عمل این اتفاق نیفتاد بلکه مناطق مختلف درگیری ها زیاد شد و حکومت اسلامی ایران به عنوان یکی از مولفه های توزیع قدرت در دنیای ایفا نقش کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هر روز قدرت ایران بیشتر می‌شود، گفت: ما در این مرحله که مرحله نهایی توزیع قدرت در منطقه خواهد بود اگر نتوانیم سهم مناسب و جایگاه مطلوبی در تحولات منطقه پیدا کنیم هیچ وقت نخواهیم توانست تجربه خودباوری و استقال را تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط خوبی هستیم و حقانیت، قدرت، درایت، نفوذ و تاثیرگذاری ما در منطقه را قبول کرده‌اند، گفت: اگر مسائلی در عراق است با وجود ایران می تواند نهایی شود و این را همه پذیرفته اند زیرا امر تاثیرپذیری انقلاب اسلامی و یکپارچگی ملت عراق با ایران را پذیرفته اند.

وزیر کشور با اشاره به جنایت‌های مرتجعان منطقه در سوریه تاکید کرد: ملت سوریه که توانسته مقاومت کند یک حامی دارد و آن هم ایران است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حزب الله لبنان و مردم یمن به امید حمایت و الگوی انقلاب اسلامی ایران مقاومت می‌کنند، گفت: باید این موقعیت را قدر بدانیم زیرا ما وارث یک تاریخ طولانی و مجاهدت ها و خون های ریخته شده مسلمانان در طول تاریخ هستیم بنابراین نباید مسایل را سطحی ببینیم و در حاشیه باشیم گیر کنیم و اگر لحظه‌ای به جز عزت انقلاب اسلامی فکر کنیم، خدا ما را نخواهد بخشید و رسالت سنگینی داریم که باید انجام دهیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴
0
از اول هم این بنده خدا نمی خواست نماینده بشه! از این تابلو تر هم می شد؟