کد خبر: ۷۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس: با عاملان بازداشت جراح ممسنی برخورد قانونی شود

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: جامعه پزشکی استان فارس خواستار برخورد قانونی با عاملان بازداشت جراح بیمارستان ممسنی است.
به گزارش شیرازه، ستار نوروزی در گفت‌ و‌ گو با تسنیم، با اشاره به حادثه‌ای که در نورآباد ممسنی برای یکی از بانوان جراح بیمارستان این شهر رخ داد، اظهار داشت: باید با عاملان بازداشت جراح ممسنی برخورد قانونی شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس از نگارش نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان فارس خبرداد و خاطرنشان کرد: جامعه پزشکان استان فارس در این نامه تقاضای پیگیری این ماجرا و برخورد با عاملان این اتفاق را به دستگاه قضائی استان اعلام کرده است زیرا نباید فضای پزشکی استان فارس به مسائل حاشیه‌ای آلوده شود.

نوروزی با تأکید براینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز نامه‌ای در این راستا به رئیس قوه قضائیه ارسال کرده است، تصریح کرد: جامعه پزشکان کشور خواهان پیگیری این موضوع، رسیدگی از سوی قوه قضائیه و برخورد با عاملان این حادثه هستند.

به گزارش تسنیم،‌ ساعت 16 روز یکشنبه چهارم مردادماه، بیماری به‌علت ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش به بیمارستان ممسنی منتقل می‌شود که در پی تماس با دکتر فروغ رزمجویی، جراح بیمارستان، وی بر بالین بیمار حاضر می‌شود و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهد.

رزمجویی پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده است که بازپرس پرونده وارد اورژانس می‌شود و اظهار می‌کند بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد که جراح مربوطه به وی اطمینان می‌دهد اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است اما وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی‌کند، این پزشک از بازپرس می‌خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند.

عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح سبب می‌شود وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر کند و تنها جراح این شهرستان مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل می‌شود.
نظرات بینندگان