کد خبر: ۷۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سردار غیب پرور:

اگر شهدا زنده بودند اجازه نمی‌دادند دشمنی آمریکا فراموش شود/ نباید بگذاریم جسارت‌هایی که در سال 88 به انقلاب شد تکرار شود

سردار غیب پرور گفت: نباید افرادی که متکی به کانون‌های ثروت و قدرت هستند مجالی برای خود ببینند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به تدوین منشور اخلاقی اصحاب رسانه در بسیج رسانه فارس گفت: نباید به نوشتن چند جمله به عنوان منشور اکتفا کنیم بلکه باید گام بعدی یعنی ارتقای جایگاه رسانه‌ها در استان فارس را سریع‌تر برداریم.

سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان که به‌همت بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه جایگاهی در تراز انقلاب اسلامی می‌خواهند بنابراین باید به سمت حرفه‌ای کار کردن پیش برویم.

وی با تأکید بر اینکه باید رسانه‌های ما در طراز انقلاب اسلامی باشند، گفت: البته نمی‌خواهیم بگوییم رسانه‌های ما در طراز انقلاب اسلامی نیستند اما همیشه برای پیشرفت جا وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که به نقطه اوج و یا به غایت مطلوب خود رسیده است.

فرمانده سپاه فجر فارس یکی از اقداماتی که بسیج رسانه باید انجام دهد را تشکیل کارگاه های آموزشی و تربیتی عنوان و اظهار کرد: ما برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی چیزی کم نداریم و می‌توانیم نسل جدید اصحاب رسانه را با استفاده از اساتید مجربی که وجود دارد در یک فضای کاملا آموزشی و تربیتی قرار دهیم.

سردار غیب پرور با بیان اینکه اصحاب رسانه باید حامل پیام ملت و نظام باشند، گفت: این جمله خود یک دنیا مطلب است البته فهمیدن پیام ملت و نظام پیچیده نیست و اصحاب رسانه هم موفق به فهم پیام ملت و نظام شده‌اند اما باید از خود بپرسیم که ما چقدر در انعکاس مطالبات مردم موفق بوده‌ایم؟ البته بسیاری از رسانه‌ها این رسالت را انجام داده‌اند و برخی دیگر هم باید تلاش بیشتری کنند.

وی مطالبه‌گری رسانه‌ها را به عنوان یکی از مطالبی که در منشور اخلاقی بسیج رسانه از روز اول بر روی آن اصرار بود، عنوان و تأکید کرد: اصحاب رسانه باید از مسئولانی که از صدقه‌سر خون شهدا بر مسند نشسته‌اند مطالبه‌گری کنند که البته گاهی اوقات مطالبه‌گری هزینه هم دارد و ممکن است نانتان آجر شود.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: البته قرار نیست همه چیز را سیاسی ببینیم زیرا این مسئله خوب نیست اما آرمان‌خواهی در طراز انقلاب اسلامی و مطالبه‌گری کردن از مسئولان، رسالت اصحاب رسانه است و چه کسی بهتر از این قشر می‌تواند این حریت را داشته باشد که به من مسئول یادآوری کند که چه وظیفه‌ای دارم.

این مقام مسئول با تصریح اینکه گاهی اوقات نوع رفتار برخی‌ها دل مردم را به‌شدت آزرده می‌کند، افزود: نباید به نام حریت و یا مطالبه‌گری جامعه را متشنج کنیم بلکه جامعه نیاز به آرامش و انسجام دارد اما درعین حال حفظ آرامش،‌ انسجام و اتحاد نباید منجر به این شود که یک مسئول پاسخگوی قصور در عملکرد خود نباشد و اصحاب رسانه باید این پاسخگویی را مطالبه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولین خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مطالبه‌گری از مسئولین بر عهده اصحاب رسانه است و ما به شما اصحاب رسانه در استان فارس افتخار می‌کنیم که زندگی، اخلاق و روحیات سالم دارید.

سردار غیب‌پرور با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید مروج اخلاق باشند، گفت: یکی از اخلاقیات همین حریت و آزادگی، دین‌داری و دین‌مداری است زیرا ما نسبت به دین اسلام مسئول هستیم؛ بعد از 1400 سال یک حکومت به نام دین خدا تشکیل شده است بنابراین همه باید کمک کنند که این انقلاب زمین نخورد و این خیلی اهمیت دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه باور کنید انقلاب می‌میرد اگر ما انقلابی نباشیم، گفت: نمی‌توان دائماً شعار حفظ انقلاب را دهیم اما خودمان انقلابی عمل نکنیم؛ مگر می‌شود یک نفر شیعه امام صادق(ع) باشد اما غیرت دینی نداشته باشد؟ و نمی‌توانیم بگوییم که در خیمه‌گاه پیامبر(ص) هستیم اما حواس ما به این دین نیست چنانچه نمی‌توانیم راجع به شهدا حرف بزنیم اما خط و راه و سیره شهدا را دنبال نکنیم.

وی بیان کرد: کسانی که درخصوص رابطه با آمریکا خوشحال شده‌اند، باید بدانند اگر دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را از یاد ببرند، از راه شهدا تبعیت نکرده‌اند زیرا اگر تک تک شهدای ما زنده بودند، کماکان اجازه نمی‌دادند این دشمنی با آمریکا فراموش شود بنابراین این مسئله سیره و راه شهدای ماست البته سخن تام و کامل را مقام معظم رهبری در خطبه عید سعید فطر فرمودند و زمان زیادی هم نگذاشته است و به راحتی می‌توان آن را استخراج کرد.

سردار غیب‌پرور رسانه‌ها را عامل و ابزار توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی توصیف و اظهار کرد: رسانه‌ها در ایران اسلامی، عامل توسعه در طراز انقلاب هستند نه توسعه در طراز یک جامعه غربی لامذهب و لائیک اما متأسفانه گاهی اوقات شنیده می‌شود که در کلاس برخی از دانشگاه‌های ما به‌گونه‌ای رفتار می‌شود که یک جریان ضد دین ایجاد می‌شود که این مسئله با چارچوب‌های ارزشی انقلاب همخوانی ندارد هرچند دانشگاه در جلوگیری از این جوسازی باید تلاش کند اما اصحاب رسانه هم نقش دارند و حقیقتاً می‌توانند این جوها را از بین ببرند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه توسعه دارای شئون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: در هر عرصه‌ای می‌توانیم آینه مردم باشیم چنانچه می‌گویند مطبوعات آینه تمام عیار ملت هستند بنابراین وقتی درباره توسعه حرف می‌زنیم یعنی در تمام موارد مربوطه باید قلم زده و مطلب منعکس کنیم.

وی ضمن اشاره به شرایط استان فارس، گفت: فارس دارای حسناتی است که منکر حسنات و فرصت‌های آن نمی‌شویم اما آسیب‌هایی نیز دارد و این آسیب‌ها را باید زیر ذره‌بین رسانه‌ها گذاشت البته این ذره‌بین نباید منجر به مچ‌گیری و تخریب شود بلکه باید منجر به کمک به مسئولان شود.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه خدا از کسانی که می‌خواهند سپاه را ترسناک جلوه دهند، نگذرد، گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با استاندار فارس داشتم به وی گفتم سپاه در هر عرصه‌ای که نیاز باشد کنار شما و در خدمت مردم است چراکه سپاه جناحی فکر و رفتار نمی‌کند زیرا نهایت بی‌معرفتی است که اگر توانی داشته باشیم اما بخاطر مسائل و نگاه‌های جناحی آن را در خدمت مردم به‌کار نگیریم.

وی با اشاره به وسعت و جمعیت زیاد فارس و مهاجرپذیر بودن آن گفت: استان فارس مشکلات زیادی دارد و نیازمند یک همت همگانی است که باید همگان دست به دست هم دهند تا بتوانیم آن را از این رنج و آلامی که در آن است برهانیم بنابراین زمانی که می‌گوییم مشکلات را زیر ذره بین بگذاریم نه اینکه کارشکنی کنیم بلکه باید کمک کنیم تا مشکلی حل شده و گره‌ای باز شود لذا تلنگر زدن به معنای شکستن نیست بلکه بدان معناست که حواسمان به کار باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید زبان گویای مردم باشند، گفت: همه باید تلاش کنیم که بسیج رسانه و جامعه رسانه‌ای ما تبدیل به یک جامعه رسانه‌ای با بصیرت شود و تمام مسائل را رصد و تفسیر کرده و علاوه بر آن راهکار را هم نشان دهیم.

به گفته وی، وقتی خداوند یک نفر را اهل قلم قرار داده است، او را از یک نعمت بزرگ برخوردار کرده بنابراین باید در مسیری که رسالت او اقتضا می کند، قلم بزند و به داد مردم برسد.

فرمانده سپا فجر فارس در بخش پایانی سخنان خود به دو انتخابات پیش‌رو در سال جاری اشاره و اظهار کرد: از شورای عالی قشر بسیج رسانه خواهش دارم چارچوبی را مشخص کنند تا هر کسی با هر ذائقه سیاسی ورود پیدا کند زیرا نمی شود جامعه تک صدایی داشته باشیم اما مهم است که در جهت تحکیم منافع ملی حرکت کنیم و این منافع را امام خمینی(ره) تشخیص داد.

سردار غیب‌پرور با تصریح اینکه معلوم است در انتخاباتی که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان آمریکا از اکنون برای آن نقشه می‌ریزند و درباره آن صحبت می‌کنند قرار است اتفاقاتی رخ دهد، خاطرنشان کرد: لازم است در رسانه‌ها تبلیغات گسترده جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات انجام شود و باید تلاش کنیم تا انتخابات پرصلابت و با سلامت داشته باشیم و اجازه ندهیم تا برخی‌ها بخواهند نسبت به سلامت انتخابات از همین اکنون خدشه وارد کنند.

این مقام مسئول گفت: هرچند نه اکنون و نه در آینده از کسی اسم نخواهم برد اما نباید مجلسی داشته باشیم که در جهت انقلاب و منافع آن نباشد و نباید افراد فرصت‌طلب و افرادی که متکی به کانون‌های ثروت و قدرت هستند مجالی برای خود ببینند.

فرمانده ارشد سپاه فجر فارس با بیان اینکه کشور ما در بحث دموکراسی از همه کشورها جلوتر است، خاطرنشان کرد: همه انتخابات‌های ما در سلامت کامل برگزار شده است و نباید بگذاریم که اتفاقات سال ۸۸ و جسارت‌هایی که به انقلاب کردند دوباره تکرار شود و نباید اجازه دهیم کسی سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

بنابراین گزارش در این جلسه تعدادی از اصحاب رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار آن شدند که بسیج رسانه متولی آموزش و تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای شود و بر مردمی بودن رسانه‌ها و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

همچنین در این مراسم برای نخستین بار در کشور منشور اخلاقی اصحاب رسانه استان فارس به‌همت سازمان بسیج رسانه این استان رونمایی شد. رونمایی از تمبر خبرنگاران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود ضمن اینکه قرار است به زودی از نرم‌افزار خبرخوان فارس تیتر برای نخستین بار در کشور رونمایی شود.


نظرات بینندگان