کد خبر: ۷۴۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

رهبر انقلاب نقشه دگراندیشان درباره حافظ و شهر شیراز را به هم ریختند/ دانشگاه احمدی در کنار حرم مطهر شاهچراغ تاسیس می شود

دانشگاه احمدی (ع) در کنار حرم شاهچراغ تأسیس می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب در سفری که در زمان ریاست جمهوری به استان فارس داشتند یک تغییر در نگاه و نگرش نسبت به حافظ شاعر بلند پایه شیعی مذهب و حافظ قرآن مجید ایجاد کردند و جامعه را به سمت و سوی صحیح شناخت حافظ دعوت کردند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در نخستین همایش ملی علمی ـ تخصصی «سومین حرم اهل بیت (ع)» اظهار کرد: در آن روز شعرایی دگراندیش برای معرفی چهره حافظ به عنوان یک درویش گوشه گیر و عزلت گزینی یک انسان مخمور در می‌ظاهری، مصمم بودند و می‌خواستند آنچه قبل از پیروزی انقلاب از سوی دگراندیشان نسبت به این شاعر بلند پایه گفته می‌شد در کنگره بزرگی مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: سخنران ممتد و جامع رهبر معظم انقلاب در آن عصر که در کسوت ریاست جمهوری بودند آب پاکی بر روی دست همه ریخت و یک نگرش جدید پیرامون حافظ در جامعه اسلامی و حافظ پژوهان ایجاد کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: معظم‌له بار دیگر در سفر مبارکشان بعد از دوران رهبری که در سال ۱۳۸۷ صورت گرفت، تغییر در نگاه و نگرش دگری ایجاد کردند و آنچه دشمن در طول تقریباً بیش از ۵۰ سال تلاش کرده بود با دو تیغه یک قیچی انحراف عملی الحاد فکری، شیراز را به سمت و سوی دیگری سوق دهد و چهره دیگری از این شهر به دنیا نشان دهد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با انگشت گذاشتن روی نکات ریز این نگرش را تغییر دادند و این نگاه را دگرگون کردند حتی نکته بسیار ریز را مورد نظر قرار دادند و آنچه می‌گویند شیراز و فارس اهل حال است و اهل قال نیست را معنا کردند.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: این تغییر نگرش شیراز را به عنوان حرم سوم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی معرفی کرد و آن را به عنوان شهری که مورد توجه مومنان و علاقه مندان به اهل بیت (ع) در سراسر جهان بعد از مشهد و قم معرفی کرد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حرم سوم یک عنوان نیست بلکه نگاه جامع و کامل به استان فارس و شهر شیراز است و طبیعتا الزامات فراوانی دارد که باید به این الزامات توجه داشت، گفت: گرچه در‌‌ همان سال ۸۷ و ۸۸ دگراندیشانی بودند که با مطرح کردن عناوین دیگری می‌خواستند عنوان سومین حرم تحت‌الشعاع قرار گیرد و با عناوینی که در گذشته برای شیراز از سوی نظام طاغوت مطرح شده بود پررنگ کنند اما با عنایات الهی و توجهات این امامزادگان والامقام آنچه دنبال بودند اثر نگذاشت و نقشی از آن به جای باقی نماند.

وی ابراز کرد: امروز شیراز به عنوان حرم سوم در ایران مطرح است و طبیعی است که برای رسیدن به اینکه این حرم کانون توجه باشد لازم است فضای فیزیکی تغییر و توسعه پیدا کند و آنچه پیش‌بینی شده تحقق یابد و این سه حرم به عنوان یک قطب زیارتی یک جا مطرح شود و فضاهای جامعی به طور صحیح و شایسته اجرا شود.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: بعد دیگر این مسئله آن است که جامعه ما احمدبن موسی (ع)، محمدبن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین‌بن موسی (ع)، حضرت علی‌بن حمزه (ع) و سایر امامزادگان را آنچنان که هستند بشناسند و آثار وجودی آنان را در جامعه درک کنند و تأثیر آنان در اجتماع مورد ارزیابی قرار دهند و اینجاست که ضرورت چنین همایش‌هایی احساس می‌شود و فراخوان مقالاتی و حضور دانشمندانی در این عرصه به عنوان یک امر ضرور مطرح می‌شود.

وی به دوران امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: بنی عباسی با ویژگی‌های خاصی که داشتند تخصصی در تفرقه انداختن و فرقه‌سازی در عصر خود به ویژه منصور هارون و مأمون عباسی داشتند و از دوران امام صادق (ع)، فرقه‌ها چه در میان شیعه و چه جامعه اسلامی آن روز ساخته شد که در پشت تمام این فرقه‌ها یک اهداف سیاسی داشتند و پشتوانه حکومت هم برای این فرقه‌ها کار می‌کرد و توانستند در آن عصر و زمان چهره حقیقت را مخفی کنند و اهل بیت (ع) را با این فرقه‌سازی‌ها به انزوا بکشانند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: طبیعی است که در این شرایط فرقه‌های مختلف باید نقادان تاریخ و تحلیلگران ما بنشینند و مسائلی که در میان شیعه رخ داد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و استنباط‌های صحیح و دقیق را به جامعه ارائه کنند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش عنوان کرد: این همایش با همکاری معاونت پژوهشی حرم مطهر و بنیاد فارس‌شناسی برگزار شد که برای آن نیز مقالاتی وصول شد و به یاری خدا برای همایش دوم که دو سال دیگر برگزار خواهد شد، با موضوعاتی که برای آن اعلام خواهد شد، این موارد مورد نظر گرفته شود تا به یاری خدا نقاط مبهمی که در این تاریخ وجود دارد به بهترین شکل برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور آیت‌الله ری شهری، تولیت آستان مقدس سیدعبدالعظیم حسنی (ع) در این مراسم گفت: با اشرافی که ایشان بر متون روایی ما دارند و کتاب‌های فراوانی که در عرصه علوم قرآن و حدیث به رشته تحریر آورده‌اند و دانشگاه معتبری که در جوار حرم عبدالعظیم (ع) به وجود آمده است فضایی ایجاد شود که تبادل علمی و مطالب و مسائل مختلف بین حرم شاهچراغ (ع) و آن حرم مقدس انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین با پیش‌بینی که در نقشه جامع حرم شاهچراغ (ع) دیده شده است که دانشگاه احمدی (ع) با گرایش علوم قرآن و حدیث تأسیس خواهد شد، این هماهنگی، تعامل و همراهی برای برنامه‌های آینده و نقد مقالات علمی و مسائلی که دانشمندان ما برای آینده باید آماده کنند، به وجود آید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
0
چه تلاشی داره میشه که شیراز بشه قم!