کد خبر: ۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع):

نباید فریب چهره ملایم و مساعد آمریکا را خورد/ دشمن راه‌ های عداوت خود را تغییر می دهد

آیت الله دستغیب گفت: آن حقیقتی که مقام ولایت پرده از آن بر می‌دارند مطلبی اثبات و تجربه شده در طول تاریخ است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اهمیت ارتباط بین حرم‌های اهل بیت بر لزوم همکاری این حرم‌ها جهت تهیه دانشنامه این خاندان مبارک و همچنین حضرت احمدبن موسی(ع) تأکید کرد.

آیت‌الله سیدعلی‌ اصغر دستغیب در افتتاحیه همایش ملی علمی ـ تخصصی «سومین حرم اهل بیت(ع)» با بیان اینکه مقالات متعدد و با کیفیتی به این همایش ارسال شده که در دو جلد کتاب نیز چاپ شده است، افزود: این‌ها همگی نشانه صدقی است از اینکه این استان و مرکز آن شیراز همواره چهره‌های شاخص و برجسته علمی و معنوی داشته است و اساساً در یک نظر همگانی و عمومی رغبت و علاقه نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) یک اصل اساسی برای این دیار بوده است.
وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها قبل نسبت به این خطه عنایت ویژه داشته‌اند، گفت: معظم‌له بر لزوم عنایت ویژه به مضجع شریف احمدبن موسی(ع) تأکید کرده و فرمودند که اینجا قبله امید و آرامش برای دوستداران و ارادتمدان خاندان نبوت است که این بیان بسیار متینی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، امید را یکی از گرانبهاترین سرمایه‌های انسان برای پیمودن مسیر کمال و آرامش و اطمینان قلب دانست و گفت: این‌ موارد در جوار این بزرگواران و شخصیت برجسته احمدبن موسی(ع) حاصل شدنی است.

این مقام روحانی ضمن بر شمردن مناقب حضرت احمدبن موسی(ع) که مورد عنایت ویژه پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم(ع) بوده است، به جایگاه امین ولایت آن حضرت اشاره کرد و گفت: آن حضرت کسی است که پیشوای حرکت عظیم حمایت از مقام ولایت است به طوری که به خوبی ولایت برادر بزرگوار خودشان امانتداری کرده و به ایشان تحویل دادند.

آیت‌الله دستغیب امین ولایت بودن را یکی از مهم‌ترین فضایل خاندان اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت احمدبن موسی(ع) برشمرد و گفت: آن حضرت زعامت کاروانی که از مدینه به سمت طوس حرکت می‌کرده، عهده‌دارند بودند هرچند این حرکت منتهی به شهادت ایشان شد اما باعث آشکار شدن چهره نفاق دشمنان اسلام شد.

وی با بیان اینکه دل‌های دشمنان مملو از عداوت و دشمنی نسبت به صراط مستقیم ولایت است، به سخنرانی مقام معظم رهبری در مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: سخنرانی معظم‌له در این جلسه نشان همین واقعیت کینه و عداوت دشمنان است که اگر استکبار و در رأس آن آمریکا از خود یک چهره ملایم و مساعد نشان می‌دهد و متأسفانه موجب فریب می‌شود، هوشیاری لازم را می‌طلبد.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: حقیقت مطلب این است که آن‌ها راه‌های دشمنی و عداوت خود را به اقسام مختلف تغییر می‌دهند و این مطلب هیچ منافاتی با این مطلب ندارد به اینکه زحمات و تلاش‌های هیئت مذاکره‌کننده از دولت خدمتگزار مورد تقدیر و توجه است و اگرچنانچه توافقنامه تأیید نهایی شود قطعاً قابل اجراست اما آن حقیقتی که مقام ولایت پرده از آن بر می‌دارند مطلبی اثبات و تجربه شده در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه انسان‌های بصیر تحت ولایت خاندان نبوت و فقیه جامع‌الشرایط که در حال حاضر مقام معظم رهبری هستند، قرار دارند، گفت: شیراز شهری است که قبل از انقلاب جایگاه تاخت و تاز رژیم طاغوت به لحاظ فرهنگی بود و تلاش می‌کردند تا اینجا را تبدیل به کانون فساد و تباهی کنند اما شیراز و فارس در حقیقت برخلاف اصل و جایگاهی که داشته اینگونه در یک مقطع تاریخی مورد تاخت و تاز قرار گرفته است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی به جای آن حرکت‌های کوبنده از ناحیه دشمنان اسلام صورت می‌گرفت، امروز شاهدیم که حرکت‌های بسیار مثمر ثمر و پیش برنده در جامعه واقع می‌شود و بخش عمده‌ای به برکت همین امامزادگان عظیم القدر است.
وی با اشاره به برگزاری همایش علمی ـ پژوهشی سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: این همایش برای نخستین بار مورد استقبال و توجه خاص و عام قرار گرفته است و امیدواریم خروجی آن ثمرات و برکات بسیاری در پی داشته باشد.
نظرات بینندگان