کد خبر: ۷۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم شاهچراغ:

اولین سوال کنگره از مذاکره کننده های آمریکایی این بود آیا توانستید سانتریفیوژها را برچینید/ اگر ایستادگی حزب‌الله نبود امروز از سوریه اثری نبود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد لانه فساد در کشورهای اسلامی منطقه هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی امشب در مراسم جشن بزرگداشت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: آمریکا دنبال آن است ملت ایران را به برده‌کشی برساند و مردم را مطیع خود کند که  باید در این زمینه بصیرت داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مذاکرات و روزهایی که «برجام» آماده شد گفت: کنگره آمریکا مذاکره‌کنندگان خود را به‌عنوان متهم احضار کرد و از آنان 16 سوال پرسید که از موارد مهم آن این بود که آیا توانستید سیاست هسته‌ای ایران و فعالیت سانتری‌فیوژها را برچینید.

وی بیان کرد: امروز آمریکا‌هایی در کنار این همه توطئه موسسات اقتصادی خود از جمله مکدونالت را برای ترویج فرهنگ خود می‌فرستند و باید مراقب بوده و مقابل آن ایستادگی کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها با تجریه کشورهای مسلمانان از جمله عراق و سوریه به‌دنبال ایجاد لانه فساد و ایجاد درگیری در این کشورها هستند که با توجه به حضور جوانان غیرتمند حزب‌الله این موضوع هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد.

وی با قدردانی از تلاش‌های حزب‌الله و روشنگری‌های سیدحسن نصرالله اظهار کرد: اگر حمایت بی‌دریغ حزب‌الله نبود امروز نیز از سوریه اثری نمانده بود.

محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به جنگ در یمن  و بیان اینکه ایران علاقه‌مند مسلمان است همواره غصه آنان را بر دل دارد تصریح کرد: ملت یمن امروز بیدار شده و یقین بدانید مرگ آل سعود نزدیک است.

پیوند مردم با ولایت پیوندی آسمانی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سخنان خود همچنین با  بیان اینکه استقبال بی‌نظیر مردم استان فارس از رهبر معظم انقلاب هنوز فراموش نشده است گفت: پیوند مردم با ولایت پیوند عادی و معمولی نیست بلکه پیوند مردم با ولایت پیوندی آسمانی است.

وی با بیان اینکه این نشان از پیوند مردم با ولایت است بیان کرد: ارتباط ملت با اهل بیت(ع) هرگز قطع نمی‌شود و افتخارمان این است که شیعه به‌دنیا آمده و شیعه زندگی کرده و شیعه از دنیا می‌رویم.

محمدی گلپایگانی با گرامیداشت سالروز بزرگداشت شاهچراغ(ع) و اشاره به خصوصیت‌های شخصیتی احمدبن موسی(ع) گفت: این حضرت در دوران پدرش مورد احترام ویژه بود و مردم نیز با توجه به تقوا و منش او برای بیعت با ایشان برای امامت بیعت کردند.

وی بیان کرد: تقوا، منش و ولایت‌مداری حضرت شاهچراغ(ع) نیز سبب شد ایشان با برادر خود امام رضا(ع) بیعت کرده و اعلام کند هرکس با امام رضا(ع) بیعت کند با من بیعت کرده است.

نظرات بینندگان