کد خبر: ۷۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیرعامل قطار شهری شیراز:

خط یک مترو شیراز تا پایان سال 95 به بهره برداری کامل می‌رسد/ تعیین فواصل ایستگاه های مترو براساس تمرکز جمعیتی

حاج زمانی گفت: متروی شیراز از ساعت هفت صبح تا سه بعداز ظهر به همشهریان خدمت رسانی می‌کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز در جمع خبرنگارانی که از فاز یک قطار شهری بازدید می کردند، گفت: اصحاب رسانه نقش بسزایی در انعکاس خدمات صورت گرفته و نقد‌های سازنده به کاستی های موجود، دارند و می توانند با انتقال صحیح آن ها هم مردم را در جریان زحمات متولیان امر قرار دهند و هم نیازها و کاستی ها را به مسئولین منتقل کنند.

اسدالله حاجی زمانی با بیان اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران شناخته می شود، گفت: قطار شهری شیراز نیز به عنوان سومین شهر کشور بعد از تهران و مشهد در سال گذشته با افتتاح 11 کیلومتر از خط یک آن به بهره برداری رسید و هم اکنون از ساعت هفت صبح تا سه بعداز ظهر به همشهریان خدمت رسانی می‌کند که با تکمیل و راه اندازی فاز دو آن تا پایان سال 95 طول خط یک به 24 و نیم کیلومتر می رسد و طولانی ترین خط قطار شهری بعد از خطوط تهران در کشور می شود.

وی با بیان اینکه قطار پس از سرویس دهی روزانه به جایگاه تعمیر و نگهداری جهت بررسی و آزمایشات روزانه، هفتگی، ماهانه و تست ده هزار کیلومتر وارد می شوند، گفت: سلامت و ایمنی هر قطار قبل از شروع سرویس دهی روزانه توسط مدیریت نت ناوگان بررسی و پس از تأیید به مدیریت عملیات ناوگان تحویل می شود، همچنین خطوط ریلی نیز قبل از حرکت قطار چک می شود تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود که همه این عملیات در ساعات شب و در زمان تعطیلی خطوط صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به اینکه همیشه دو قطار در حال سرویس دهی روی خط می باشند ویکی آماده باش است، گفت: سازمان به دنبال اخذ مجوز شروع به کار دو قطار دیگر می باشد که با صدور آن امیدواریم تا اوایل مهر ماه ساعات کاری مترو به 12 ساعت افزایش یابد.

حاجی زمانی با اظهار اینکه تا پایان سال جاری تعداد 20 واگن جدید به ناوگان اضافه خواهد شد، بیان کرد: تا پایان سال95 حداقل 75 واگن آماده بهره برداری خواهیم داشت که همزمان با افتتاح فاز دو امکان پوشش کل خط یک فراهم می شود و در زمان بهره برداری کل خطوط مترو حدود 33 در صد از حمل و نقل عمومی شهر را برعهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فواصل ایستگاه های مترو براساس تمرکز جمعیتی تعیین شده و در همه آن ها غرفه های تجاری ایجاد می شود که در مزایده به متقاضیان به مدت یک سال واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دولت به شهروندان مژده داد که خدمات متروی شیراز در روز دوشنبه 2 شهریور ماه 94 به صورت رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند در روز دوشنبه از ساعت 7 صبح الی 3 بعد از ظهر به صورت رایگان مسیر 10.5 کیلومتری حدفاصل میدان احسان تا میدان نمازی را طی کنند و از این خدمت پاک، آسان، سریع و ایمن بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان