کد خبر: ۷۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

رونمایی از درب های صحن ضریح امام حسین(ع) در جهرم + تصاویر

درهای ورودی صحن ضریح مطهر حرم امام حسین (ع) با استقبال گرم مردم متدین جهرم و در آستان امامزاده فضل بن موسی (ع) رونمایی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، سماعیل عرشیان معتمد ستاد عتبات عالیات شهرستان جهرم در حاشیه آئین رونمایی از درهای ورودی ضریح امام حسین (ع) که در آستان امامزاده فضل بن موسی(ع) انجام شد به خبرنگار پسین جهرم گفت: این پنج در که سه تای آن اهدایی مردم جهرم است با هزینه 230 میلیون تومان ساخته شده که سهم جهرمی ها در این راستا 150 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این درها توسط استادکاران شیرازی خاتم کاری شده است، افزود: جنس درهای ورودی ضریح امام حسین(ع) از چوب ساج بوده و برای نقش و نگار آن از چوب های نارنج و فوفل نیز استفاده شده است.

عرشیان با بیان اینکه کار ساخت درهای ضریح امام حسین(ع) در مدت یک سال انجام شده است، خاطرنشان کرد: این درها پس از رونمایی در شهرهای استان فارس و پیش از ماه محرم برای نصب به کربلای معلی منتقل می شود.

معتمد ستاد عتبات عالیات شهرستان جهرم همچنین از گل آرایی حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خبر داد و گفت: برای این امر نیازمند 14 هزار شاخه گل هستیم که در این راستا دفتر ستاد عتبات عالیات شهرستان جهرم آماده پذیرش کمک های مردمی است.

برچسب ها: جهرم ، عرشیان ، درب حرم
نظرات بینندگان