کد خبر: ۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی:

دغدغه حکومت اسلامی معیشت مردم است/ از زندگی مردم نباید بی‌خبر بود

آیت الله ایمانی آرامش و ثبات اقتصادی را به‌عنوان نعمتی از نعمات الهی برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدگاه اسلام نسبت به مسائل معیشتی و زندگی مردم را تشریح و اظهار کرد: در اسلام معیشت و اداره زندگی مردم مورد توجه حکومت بوده و پیامبر اسلام(ص) روی این مسئله حساس بودند و تلاش می‌کردند که از همه امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارائی برگزار شد، گفت: اگر مجموعه قرآن و آیات آن را مرور کنیم، ‌آیات فراوانی در ارتباط با معیشت و زندگی مردم و حتی در بعضی مواقع نحوه و چگونگی مصرف، وجود دارد و روایات بسیاری در این خصوص نقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی پیامبر مکرم اسلام نمونه‌های فراوانی می‌بینیم که در آن شرایط و روزگار نحوه کسب درآمد و روی پای خود ایستادن به مردم آموزش داده می شد و هنگامی که از او چیزی می‌خواستند، به جای کمک بلاعوض به درخواست کننده قرض می‌داد و روش کسب معاش را نیز به آنان یاد می‌داد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به حکومت امام علی (ع)، گفت: آن حضرت در ارائه گزارشی از وضعیت دوران حاکمیت خود عنوان می‌فرمایند که تمام مردم سرپناه و خانه دارند، در سفره تمام مردم کوفه نان گندم یافت می‌شود و همه از آب آشامیدنی خوب استفاده می‌کنند و امنیت کافی وجود دارد یعنی امام نشان داد که روی معیشت مردم حساسیت دارد.

وی با تاکید براینکه دغدغه حکومت اسلامی معیشت مردم است و نمی‌تواند از معیشت و زندگی مردم بی‌خبر و برنامه‌ای برای آن نداشته باشد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی که ان‌شاءالله ادامه حرکت حکومت علوی و سیره است، از معیشت و زندگی مردم و برنامه‌ریزی برای زندگی مردم نباید بی‌خبر بود، باید تمام توان خود را در این مسیر قرار دهد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه معیشت مردم از جمله مسائلی است که باید در راس توجه حکومت باشد، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر به نوعی همه دستگاه‌های اجرایی را طفیل سرمایه گذاران و تجار و تولیدگران معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه در زندگی ما پس از فرهنگ اقتصاد حرف اول را می‌زند، گفت: قرآن مجید وقتی می‌خواهد از یک مجموعه موفق در زندگی یاد کند، می فرماید ویژگی جامعه خوب، امنیت، آرامش و اقتصاد است.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه مقام معظم رهبری از عملکرد دولت در ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی و پرهیز از التهاب و تشنج و نوسانات بی‌دلیل در بازار تقدیر و تمجید کردند یک افتخار بزرگ برای دولت محسوب می‌شود.

وی آرامش و ثبات اقتصادی را به‌عنوان نعمتی از نعمات الهی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که دولت در مهار تورم و تک رقمی کردن آن، ایجاد رشد اقتصادی، بالابردن سطح رفاه مردم و ایجاد رفاه نسبی برای آحاد جامعه موفق باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به شرایط استان فارس گفت: در فارس با توجه به امکانات فراوانی که خداوند به ودیعت گذاشته و بسیاری از آن‌ها مورد غفلت قرار گرفته، تیم اقتصادی با کمک مسئولان استان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی بر لزوم توجه به ظرفیت‌هایی نظیر گردشگری در عرصه‌های مختلف، ظرفیت‌های معدنی و برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی و توسعه صنعتی تاکید و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم محصولات معدنی را از معان استخراج و فرآوری و عرضه کنیم نه اینکه معدن را هم مانند نفت، خام مورد معامله قرار دهیم.

نظرات بینندگان