کد خبر: ۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
رئیس کل دادگستری فارس:

برخی سرمایه گذاران از بانک ها وام می گیرند اما واحد تولیدی آن ها وجود خارجی ندارد!/ متاسفانه در شیراز جرأت سرمایه گذاری نیست

بانک ها وضعیت تسهیلات پرداخت شده به سرمایه گذاران صوری را بررسی نمایند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، رییس کل دادگستری استان فارس با انتقاد از اینکه برخی به نام سرمایه گذاری بخصوص در شهرک های صنعتی از بانک ها تسهیلاتی به منظور تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرده اما واحد تولیدی آنان وجود خارجی ندارد گفت: بانک ها به جای فشار بر تولید کنندگان فعّال وضعیت تسهیلات پرداخت شده به سرمایه گذاران صوری را بررسی نمایند.

علی القاصی در دومین جلسه کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان خواستارحمایت همه جانبه، بانک ها ودستگاه های اقتصادی و حاکمیتی از سرمایه گذاری در بخش تولید در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استان شد.

القاصی با تأکید بر اینکه از سرمایه گذاری مشروع در راستای ایجاد اشتغال باید حمایت شود گفت: همه دستگاه های مرتبط بخصوص بانک ها با در اختیار گذاردن تسهیلات لازم، از سرمایه گذاری های موّلد حمایت نمایند.

وی در خصوص فراهم کردن فضا برای سرمایه گذاری مشروع و موّلد خاطر نشان کرد: در کلان شهری مانند شیراز زمینه لازم در راستای سرمایه گذار وجود دارد اما متأسفانه جرأت سرمایه گذاری نیست.

وی ادامه داد: کسانی هم که به عرصه تولید وارد می شوند با کمبود اعتبار و سرمایه مواجه هستند و اغلب خواهان دریافت تسهیلات از سوی بانک ها هستند بنابراین حمایت دستگاه های متولی مانند سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک ها در جهت سرمایه گذاری در امر تولید لازم وضروری است.

رئیس کل دادگستری فارس بیان داشت: سرمایه گذاران با حمایت از سوی دستگاه های متولی امر سرمایه گذاری و دستگاه های حاکمیتی با امید، اطمینان وجسارت بیشتری وارد میدان سرمایه گذاری می شوند.

القاصی تصریح کرد: باید رویکرد و نگاه و تصمیمات اتخاذ شده نسبت به سرمایه گذاری به نحوی باشد که از سرمایه گذاران واقعی حمایت شود و اینگونه افراد جایگزین افرادی شوند که به هر دلیل نتوانسته اند تسهیلات و امکانات در اختیار را به فرصت سرمایه گذاری و رونق تولید تبدیل کنند.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گفت: نباید سرمایه را معطل در دست فردی که نتوانسته کاری انجام دهد رها کنیم و بانک ها نیز با آسیب شناسی و کارشناسی لازم تسهیلات اعطایی را در مسیر تولید هدایت نمایند.

وی با تأکید بر رفع موانع از سر راه سرمایه گذاری گفت: ما در دستگاه قضایی در تلاشیم تا به بهره گیری از ظرفیت های قانونی این ساز وکار را فراهم و با حمایت قضایی، سرمایه گذاری مشروع و مولد را تقویت و سرمایه ها را به چرخه تولید هدایت نمائیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان تأکید کرد: با مدیریت صحیح و با تبعیت از قوانین ومقررات و با در نظر گرفتن حفظ حقوق بانک ها باید تلاش نمائیم موانع را به نحوی مرتفع و مدیریت کنیم تا شرایط برای افرادی که به صورت واقعی می خواهند در عرصه تولید و ایجاد اشتغال فعالیت کنند تسهیل شود
نظرات بینندگان