کد خبر: ۷۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دادستان شیراز:

شرکت رانندگان متخلف در کلاس های ارشاد اجباری است/ طرح جمع آوری ماهواره‌ها و تخریب منقل خانه ها در دستور کار قرار دارد

دادستان شیراز از تخریب منقل خانه ها درشیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفت وگو با خبرگزاری میزان با تشریح اقدامات دادستانی استان فارس در مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی اظهارکرد: جلسات ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر با حضور تعدادی از کارکنان این ستاد و دایره مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی و دادستان نظامی شیراز فعال شده است.

وی افزود: نیروهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر موظف هستند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی رانندگان یا سرنشینان خودروهایی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند شماره خودرو را به دایره مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی ارائه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اضافه کرد: همچنین نیروی انتظامی با مجوز دادستانی راننده خودرو را احضار و در مرحله اول تذکرات لازم را ارایه می‌دهد و در صورت تکرار، فرد متخلف مکلف به شرکت در کلاس های ارشاد است.

یزدانیان در ادامه برحمایت دادستان نظامی شیراز از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: بعضا ممکن است برخی از افراد که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند پس از تذکرات ماموران شاکی وبرای آن‌ها تشکیل پرونده دهند که در تعامل با دادستان نظامی مقرر شده است که  حمایت‌های لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گیرد.

وی همچنین از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مالکان باغ‌های مجالس و عروسی که اقدام به برگزاری مجالس فساد و فحشا می کنند خبر داد و افزود: مجوزهای قانونی به ماموران داده شده است تا مالکانی که شئونات اسلامی رعایت نمی‌کنند را احضار کنند و تعهدات لازم از آنان اخذ شود تا اقدام به کارهایی نکنند که عفت عمومی جریحه دار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه بیان کرد: دستورات لازم برای جمع آوری قلیان در این باغ ها نیز داده شده که دراین رابطه نزدیک به 7 هزار قلیان از باغ های مجالس جمع آوری شده است.

یزدانیان اضافه کرد: در راستای مبارزه با رویه‌های غیراخلاقی، طرح جمع آوری ماهواره‌ها نیز در دستور کار است و مجوزهایی به صورت دوره ای به نیروی انتظامی داده می شود تا با افرادی که اقدام به دریافت تجهیزات ماهواره ای می کنند برخورد قاطع صورت گیرد.
 
وی همچنین از تخریب منقل خانه ها درشیراز خبر داد و افزود: دستورات قضایی لازم جهت تخریب و ریشه کن کردن مراکزی که محل استعمال جمعی مواد مخدر قرار می گیرند صادر شده است .

این مقام قضایی همچنین بر نظارت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرمانده انتظامی استان در ممانعت از عرضه البسه‌های غیر متعارف تأکید کرد و افزود: ظاهر بسیاری از این محصولات برخلاف شئون شرعی و عرفی جامعه است و با واحدهای صنفی متخلف برابر قانون برخورد می شود.
نظرات بینندگان