کد خبر: ۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

اجرای پنج هزار برنامه در هفته دفاع مقدس/ شهیدی از استان فارس در بین شهدای غواص نبود

ابراهیمی گفت: دربین شهدای غواصی که اخیراً تفحص و به خاکسپاری شدند شهیدی از فارس نبوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت وگفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، امسال پنج هزار برنامه در ذیل 140 برنامه محوری در استان فارس پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار خداداد ابراهیمی در نشست خبری با خاطر نشان کردن اینکه امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در 31 شهریور ماه رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح فارس در شیراز برگزار خواهد شد که به دلیل مسائل ترافیکی و رعایت حال شهروندان عزیز مکان برگزاری آن تغییر می‌کند که متعاقباً محل آن را به اطلاع همشهریان عزیز می‌رسانیم هچنین امسال مسئولیت برنامه‌های رژه با سپاه فجر خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز رژه روز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و یک روز بزرگ ملی است از مردم خواست تا با حضور گرمشان در مراسم رژه مشوق رژه روندگان و موجب دلگرمی نیروهای مسلح شوند.

سردار ابراهیمی گفت: روز اول مهرماه که به نام روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان نام‌گذاری شده، امسال همزمان با روز عرفه خواهد بود و برنامه دعای روز عرفه را در گلزار شهدا برگزار خواهیم کرد، از طرفی تجلیل از نقش روحانیت در دفاع مقدس، پیش‌بینی شده است و حوزه‌های علمیه هم برنامه‌های خاص خود را خواهند داشت. همچنین در این روز سرداران ارتش وسپاه ورزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور خود در مدارس به بیان خاطرات خود از جنگ برای دانش آموزان خواهند پرداخت.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه روز دوم مهرماه به نام شهیدان وجانبازان، فخرآفرینی نام گذاری شده است، تجلیل از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و برنامه‌های بزرگداشت شهدا در دستگاه‌های مختلف را از برنامه‌های ویژه این روز برشمرد.

مدیر کل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار کرد: روز سوم مهرماه که به نام معنویت زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است برنامه حضور گسترده در نماز جمعه، سخنرانی فرمانده ارشد سپاه قبل از خطبه‌های نماز و تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس را داریم.

وی از اجرای برنامه پیاده‌روی با همکاری سپاه فجر فارس، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: روز چهارم مهرماه نیز برنامه‌هایی با موضوع پدافند غیرعامل و ضرورت آن، اجرایی خواهد شد.

سردار ابراهیمی، بزرگداشت جهادگران سازندگی و نقش آنان در دوران دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های مورد نظر در این ایام عنوان و اضافه کرد: در روز ششم مهرماه که روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است، برنامه‌هایی در راستای تبیین نقش نهضت‌های مقاومت و بصیرت و دشمن‌شناسی در تداوم این نهضت‌ها، برگزار می‌شود.

مدیر کل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بابیان اینکه امسال به دنبال خلاقیت در اجرای برنامه های دفاع مقدس می باشیم، گفت: در روز ششم مهرماه، مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه و دفاع مقدس نیز که به ابتکار سازمان بسیج رسانه و با همراهی مرکز حفظ آثار، اجرایی شده است، برگزار می‌شود.

وی چاپ کتاب مهاجران ملکوت را از ابتکارات بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و توضیح داد: در این کتاب به زندگی بیش از نود شهید دبیرستان عشایری شهید بهشتی استان فارس پرداخته می‌شود که این مدرسه در کشور بیشترین تعداد شهدا را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

سردار ابراهیمی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده را برگزاری مانور توسط سپاه فجر اعلام و اضافه کرد: امسال برنامه‌ای در سطح مساجد برگزار می‌شود و هر شب از هفته دفاع مقدس، یکی از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران به نقل خاطره برای اهالی مساجد خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه ها شاید در ظاهر تکراری باشد اما تکرار آنها مفید است و هربار تکرار آن تازگی خودش را دارد مثل آیات قران که خواندن آن هرگز تکراری نیست، گفت: تنها راه نجات فرهنگ ما از هجمه های دشمن پیروی از شهدا و راه وسیره آن‌ها است، به طورقطع همه مدیران به خانواده شهدا نیازمندند واین خانواده ها بی نیاز از مدیران هستند.

سردار ابراهیمی در پاسخ به خبرنگار شیرازه که جویای نام شهدای غواص شده بود، گفت: دربین شهدای غواصی که اخیراً تفحص و به خاک سپرده شدند شهیدی از استان فارس نبوده است.

در پایان این نشست خبری سردار ابراهیمی به همراه عبدالغور مصطفایی خبرنگار خبرگزاری فارس که برادر اولین شهید خبرنگار استان فارس می باشد از پوستر هفتمین جشنواره دوسالانه دفاع مقدس که امسال در فارس برگزار می شود، رونمایی کرد.

بنابراین گزارش، جشنواره دوسالانه دفاع مقدس در چهار موضوع: جلوه های دفاع مقدس، پیوند عاشورا و دفاع مقدس، شعرکودک و نوجوان دفاع مقدس و شعر مقاومت ملل، احتمالاً در دهه اول محرم برگزار خواهد شد. علاقه مند به حوزه دفاع مقدس می‌توانند آثار شعری خود را در هر قالب شعری که باشد از امروز تا پایان هفته دفاع مقدس به دبیرخانه این جشنواره واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس به نشانی شیراز، چهارراه غدیر، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با کد پستی 7153954111 ارسال کنند.


نظرات بینندگان