کد خبر: ۷۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
معاون سینمایی وزیر فرهنگ:

اروپاییان به سینمای ایران پناه آورده‌اند/ حسرت می‌خورم که شیراز سالن سینمای درست و حسابی ندارد

ایوبی گفت: شیراز شناسنامه ایران است و من حسرت می خورم که سالن سینمای درست و حسابی ندارد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک دومین سال بازگشایی خانه سینما گفت: درآستانه روز ملی سینما قرار داریم وخوشحالم که این روز که به ناحق از تقویم این سرزمین حذف شده بود مجدد به تقویم کشورمان برگشت.

حجت الله ایوبی در جشن روز ملی سینما در تالار حافظ شیراز با بیان اینکه استان فارس و شیراز شناسنامه همه ایرانیان است، اظهار کرد: اکر شخصی از خارج به ایران سفر کند و باغهای ایرانی شیراز، تخت جمشید، حافظ و سعدی ومردم با فرهنگ فارس را نبیند مثل این می‌ماند که ایران را ندیده است.

ایوبی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که پای در گذشته و نگاه به آینده داریم، گفت: ما گرچه سینما را از غربیان گرفته‌ایم اما امروز غرب نیازمند سینمای ایران است و اروپاییان برای اینکه بتوانند در مقابل هجمه هالیوود بایستند به سینما و سینماگران ایران پناه آورده‌اند و امروزه هیچ جشنواره بین المللی در دنیا وجود ندارد که بتواند بدون فیلمهای ایرانی برگزار شود چراکه فیلم ایرانی زینت بخش این جشنواره‌ها است.

وی با ابراز اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که سالنهای سینمای خودش را با تولیدات داخلی تغذیه می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته با هشتاد درصد افزایش جذب مخاطب، بیشترین نرخ رشد فروش گیشه‌های سینما در دنیا را داشتیم البته نه میزان فروش همچنین چین با سی و پنج درصد افزایش رتبه دوم را داشته این در حالی است که ما کاملاً از فیلمهای ایرانی استفاده کردیم و چینی‌ها از فیلمهای هالیوود نیزاستفاده کرده‌اند و این نشان دهنده هنر سینماگران کشور ما است که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه سال گذشته سینما گران ایرانی توانسته‌اند بیش از ۲۰۰ جایزه بین المللی را از آن خود کنند، گفت: من حسرت می‌خورم وقتی می‌بینم با این سینمای قوی در شهر شیراز سالن سینمای درست و حسابی نداریم بنابراین از مدیران استان، استاندار، شهردار شیراز، اعضای شورای شهر تقاضا می‌کنم که با حمایت از بخش خصوصی کمک کنند تا فارس که شناسنامه ایران می‌باشد به جایگاه واقعی خودش برگردد.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: اگر اساطیر و نام آوران مانده‌اند به خاطر ثبت است و اگر تا پیش از این ثبت با کتیبه واوراق صورت می‌گرفته امروزه سینما ثبت کننده تاریخ است.

وی با بیان اینکه فیلم محمد (ص) رسول الله نگاه ما ایرانیان به تاریخ است از سینماگرانی همچون مهدی فقیه، پیشکسوت سینما وتلویزیون ومهدی مجتهدی، مستند ساز و فیلمبردار فیلم محمد (ص) رسول الله به خاطر حضور در این مراسم تقدیر کرد.

در این مراسم از سینما گران بر‌تر استان با حضور چهره‌های مطرح سینمای کشور تجلیل شد و در پایان فیلم اعترافات خطرناک ذهن من نمایش داده شد.
نظرات بینندگان