کد خبر: ۷۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس:

هیچ یک از مراکز دانشگاه پیام نور فارس تعطیل نمی شود/ امسال سه هزار صندلی خالی خواهیم داشت/ حقوق اساتید را به موقع می دهیم

قرائتی گفت: اگر در مراکز پیام نور حتی یک دانشجو هم باشد آن مرکز تعطیل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به اینکه موضوع کاهش تعداد دانشجویان، یک بحث کشوری است و این دانشگاه در فارس، کاهش تعداد واحدهای دانشگاهی یا ادغام آن‌ها را به این واسطه در دستور کار ندارد، گفت: در دانشگاه پیام نور به خاطر نوع سیستم آموزشی آن اگر در مرکزی یک دانشجو هم باشد آن مرکز تعطیل نمی‌شود و چنانچه تعداد دانشجویان درسی به حد نصاب نرسد آن درس به صورت غیر حضوری ارائه می‌گردد.

عبدالرسول قرائتی در خصوص برگزاری کلاسهای آنلاین گفت: دانشگاه پیام‌نور سال‌‌ها است که بستر اینترنتی مناسب را ایجاد کرده و اکنون در ۳۰ رشته امکان برگزار کلاس‌های آنلاین را دارد.

وی با رد این موضوع که دانشگاه پیام‌نور کلاس حضوری ندارد، گفت: این دانشگاه هم کلاس‌های تئوری هم کلاس‌های عملی را به شکل حضوری برگزار می‌کند اما در تئوری، حضور دانشجو اجباری نیست، اگرچه کلاس‌های دوره دکتری، کاملا حضوری برگزار می‌شود.

قرائتی تاکید کرد که تمام آزمایشگاه‌های مصوب وزارت علوم در دروس مختلف در این دانشگاه برگزار می‌شود همچنین طول دوره تحصیل در پیام‌نور حداقل ۲ سال و ۹ ماه و حداکثر ۱۰ سال برای دوره کار‌شناسی است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان ۲/۷ مترمربع است و میزان استاندارد آنکه توسط وزارت علوم تصویب شده ۱/۷ مترمربع است، اضافه کرد: ما ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار دانشجو را داریم که با توجه به نتایج اعلام شده، دو تا سه هزار صندلی خالی خواهیم داشت اما در تکمیل ظرفیت آن را با هماهنگی سازمان سنجش، پر خواهیم کرد.

قرائتی در پاسخ به سوالی در مورد قطع سرویس ایاب و ذهاب و غذای اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، با بی‌ربط خواندن این سئوال گفت: در اساسنامه مباحثی نظیر سرویس و غذا جزو وظایف دانشگاه دیده نشده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه تاکنون در پرداخت حقوق هیچ یک از اساتید و مدرسان تاخیری انجام نشده است، پرداخت اقساطی حقوق را کاملا رد کرد و در عین‌حال گفت که میزان اضافه‌کار با توجه به کاهش تعداد دانشجو، کمتر شده است اما هر واحد بنا به تشخیص رئیس واحد، می‌تواند تا حداکثر ۱۷۵ ساعت هم اضافه‌کار پرداخت کند.


نظرات بینندگان