کد خبر: ۷۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس:

تربیت بیش از یک میلیون حافظ قرآن توسط اوقاف/ ده درصد شرکت کنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم استان فارسی هستند

حسینی گفت: حدود پنج هزار نفر از فارس و بیش از هزار نفر از شیراز متقاضی شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران در شیراز بابیان اینکه امسال سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و همچنین بیستمین دوره مسابقات اذان و مدیحه‌سرایی اوقاف برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در سال جاری در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود که جهت مسابقات زیر 18 سال تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است اما هنوز دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ نشده است.

حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی با اظهار اینکه ثبت نام مسابقات بالای 18 سال از سه الی چهار ماه پیش آغاز شده است، گفت: مسابقات مرحله شهرستانی در شهرستان‌های مختلف استان فارس در حال برگزاری است و در شیراز نیز این مسابقات در نیمه نخست مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی شیراز گفت :مسابقات بانوان در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در روز پنج‌شنبه، 2 مهرماه همزمان با عید قربان و در رشته حفظ 5 جزء نیز در روز جمعه، سوم مهرماه برگزار می‌شود، همچنین مسابقات بانوان در رشته‌های ترتیل و قرائت در روز پنج‌شنبه، 9 مهرماه برگزار می‌شود ضمن اینکه مکان برگزاری تمام این مسابقات در اداره‌کل اوقاف فارس است.

وی اظهار کرد: مسابقه مفاهیم امسال با عنوان معارف قرآن کریم به‌صورت سراسری در روز دهم مهرماه همزمان با سراسر کشور با حضور بانوان و آقایان شرکت‌کننده در حرم مطهر امامزادگان برگزار می‌شود که در شیراز این مسابقه در حرم‌های مطهر علی‌بن حمزه(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی درخصوص مسابقات قرآن کریم برادران گفت: مسابقات حفظ قرآن در تمام رشته‌ها در روز پنج‌شنبه، 16 مهرماه و مسابقات اذان، قرائت و ترتیل نیز17 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به مرحله استانی این مسابقات اشاره و اظهار کرد: مسابقات استانی نیز در آبان ماه سال جاری در شیراز و مسابقات کشوری نیمه دوم آذرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف فارس ابراز کرد: در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بیش از 5 هزار و 700 نفر در استان فارس ثبت نام کرده‌اند که از میان این تعداد 4 هزار نفر خواهران و  هزار و 700 نفر از برادران هستند.

وی از ثبت نام 47 هزار و 700 نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در سراسر کشور خبر داد و گفت: استان فارس 10 درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده است که بیشترین تعداد شرکت کننده در استان فارس نیز مربوط به شهر شیراز با هزار و 20 نفر متقاضی است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در ادامه سخنان خود به طرح ملی حفظ قرآن کریم این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم طرح ملی حفظ قرآن کریم را جهت تربیت یک میلیون حافظ در طی 4 سال طرح‌ریزی کرد که امسال چهارمین سال آن را برگزار می‌کنیم و با وجود فرصت باقیمانده از زمان اجرای طرح سازمان اوقاف موفق به تربیت بیش از یک میلیون و 200 هزار حافظ قرآن کریم در کشور شده است.

حسینی با بیان اینکه سهمیه استان فارس در سال جاری در این طرح 22 هزار و 500 نفر بوده است، گفت: تاکنون بیش از 22 هزار و 700 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و هر چند سهمیه ابلاغی تکمیل شده است اما ثبت نام در این طرح همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌‌توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در پایان با بیان اینکه در طی سال های اخیر این سازمان موفق به تربیت 60 هزار حافظ قرآن در استان شده است، خاطرنشان کرد :شهرستان‌های استهبان، جهرم و قیر 3 شهرستانی بودند که در همان ابتدای سال جاری سهمیه طرح ملی حفظ خود را تکمیل کردند.


نظرات بینندگان