کد خبر: ۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کمک به مجروحان فاجعه منا

دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از حادثه جانکاه در گذشت جمعی از حجاج خانه خدا در روز عید قربان آمادگی خود را برای کمک به مجروحان این حادثه اعلام کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ در این بیانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حادثه جانکاه درگذشت حجاج خانه خدا در روز عید قربان را تسلیت گفته و ضمن همدردی با خانواده های آنان برای کمک به مجروحان منا اعلام آمادگی کرد.

در متن پیام دکتر محمدهادی ایمانیه و دیگر دانشگاهیان به این مناسبت، آمده است:مسلمانان سراسر دنیا، امسال عید قربان را با حادثه ای تلخ عزادار شدند که وقوع آن، دل هر انسانی را به درد آورد.

آئین ابراهیمی که قرن هاست سینه به سینه به جا آورده می شود، امسال با فاجعه ای دردآور، کام مسلمانان جهان را تلخ کرد و خاطره ای غمناک برای همیشه تاریخ، به یادگار ماند.

اندوهی جانکاه از روز گذشته بر دل و جانهایمان سایه افکنده که هر لحظه با بالاتر رفتن آمار کشته شدگان و مجروحان حادثه منا، عمیق تر می شود.

در ادامه این پیام آمده است: خانواده هایی که از آغاز این سفر، بی صبرانه در انتظار بازگشت عارفانه حجاجشان بودند، اکنون عزادار و اندوهناک بازگشت پیکر عزیزانشان شده اند.

حجاجی که با جامه سپید احرام، در معنوی ترین قطعه کره خاکی، به دیار حق شتافتند و از خدای عزوجل می خواهم که روحشان را که به نیت اخلاص به خانه اش شتافته بودند، قرین رحمت و آرامش ابدی نماید.

درگذشت فاجعه بار زائران خانه خدا، به ویژه حجاج عزیز کشورمان و استان فارس را به تمامی مسلمانان جهان و خانواده های بزرگوار آنان تسلیت عرض نموده و از درگاه پرمهر باریتعالی، برایشان صبر جمیل مسئلت دارم.

دکتر ایمانیه در ادامه این پیام یاد آور شد: دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز، همسو با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برای هرگونه یاری رسانی پزشکی به مجروحان این حادثه، اعلام آمادگی نموده و از هیچ کوشش و همراهی در این خصوص، فروگذار نخواهند
نظرات بینندگان