کد خبر: ۷۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

امام‌جمعه گله‌دار: فتنه آل سعود نیز زیر سر آمریکا است

حجت‌الاسلام سید احمد علوی گفت: مذاکره با آمریکا مردود و هرکس در هر مقامی در ایران به دنبال مذاکره‌ی با آمریکا باشد ازنظر ملت ایران محکوم است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، حجت‌الاسلام سید احمد علوی امام‌جمعه شهر گله‌دار بیان داشت: هرچه زمان از فاجعه منا می‌گذرد بیشتر به عمق این فاجعه پی می‌بریم و در این حادثه نوعی بی‌تدبیری آل سعود در پی داشته است.

امام‌جمعه گله‌دار اظهار داشت: بیشتر حجاج در این حادثه براثر تشنگی و گرمای هوا از بین رفته‌اند و این حادثه نشان داد که حکومت آل سعود از کفایت لازم برخوردار نیست و توانایی مراسم حج را ندارد و این در حالی است که در سال گذشته در مراسم اربعین نزدیک به 20 میلیون زائر وارد کربلا شدند و حتی از بینی کسی نیز خونی نیامد.

وی افزود: در این حادثه منا دولت عربستان بسیار مغرور شده است و به فرموده مقام معظم رهبری می‌بایست یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه صحبت‌های خود گفت: برخوردهای دولت عربستان در روزهای اول بسیار زشت‌تر از این فاجعه بود در نوع صحبت کردن آن‌ها و نوع تمسخرآمیزی که داشتند و در ادامه این موضوع واکنش و صحبت‌های مقام معظم رهبری و در اینجا است که انسان نقش ولایت را درک می‌کند.

امام‌جمعه شهر گله‌دار تصریح کرد: تفاوت بین خلافت و ولایت در اینجا خود را نشان می‌دهد و تمام مسائلی که اسلام امروز گرفتار آن است از خلافت غاصبانه است و هر عزتی ما داریم از امامت عادلانه است.

وی ادامه داد: امروز تمام مشکلات مسلمانان زیر سر حکومت آل سعود است و فتنه آل سعود نیز زیر سر آمریکا است و تا امروز هر جنایاتی آل سعود انجام داده است آمریکا از آن حمایت کرده است.

سید احمد علوی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: آمریکا به دنبال مذاکره نیست بلکه به دنبال نفوذ در ایران است و هدف آن‌ها این است که این آبرومندی را از ایران بگیرد که مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره با آمریکا مردود و هرکس در هر مقامی در ایران به دنبال مذاکره‌ی با آمریکا باشد ازنظر ملت ایران محکوم است.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: آبروی شیعه گره‌خورده است به ولی‌فقیه در ایران و آبروی شیعه گره‌خورده است به انقلاب و نظام اسلامی و آبروی شیعه گره‌خورده است به عاشورای و اربعین حسینی.

امام‌جمعه گله‌دار در پایان صحبت‌های خود گفت: هر مسئولی و هر کس که در گفتار و کردارش کمترین زاویه‌ای با مواضع رهبری داشته باشد بدانید که از راه امام و شهدا فاصله گرفته است و بهترین نوع تبعیت خدمت صادقانه نظام به مردم و به انقلاب اسلامی است.

نظرات بینندگان