کد خبر: ۷۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

رویش ملت یا توهین به ملت

یک روزنامه رسمی داخلی با رسانه های بیگانه و فارسی زبان خارج کشور هم صدا شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، نورآنلاین نوشت: در همین دو سه ماه گذشته بود که وقتی شهدای غواص با ورودشان به میهن­مان فضای کشور را مملو از بو و عطر شهادت کرده بود روزنامه  « آرمان امروز» با انتشار تصویر و کاریکاتوری غیراخلاقی و ضد ارزشی به شهدای غواص توهین نمود و واکنش مردم و خانواده شهدا را در پی داشت 

هنوز از آن واقعه ضد اخلاقی چیزی نگذشته که نوبت به روزنامه « رویش ملت» رسید تا این بار در اقدامی تأسف­بار و باورنکردنی به ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی، رهبر انقلاب و همه عاشقان و جان­داده­ گان راه شهید و شهادت توهین نماید و به سردار بزرگ ایران و یار و غمخوار رهبر و انقلاب در تیتری این چنینی توهین نماید:« سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد». این درحالی است که رسانه هایی مثل بی بی سی فارسی و صدای آمریکا نیز که دست دولت متبوعشان در خون این شهید سرافراز آلوده است و از حامیان گروههای تروریستی در سوریه هستند از همین تیتر استفاده کرده اند!

توهین به سردار شهید همدانی توهین به سردار شهید همدانی توهین به سردار شهید همدانی


بعد از دیدن این تیتر باورمان نمی‌شد که در جمهوری اسلامی کسی باشد که حق انتشار روزنامه داشته و نشریه اش در سطح کشوری منتشر شود و اینگونه در برابر ارزش‌های انقلابی ایستاده و بدون اندکی خودداری، صراحتاً مقدس ترین هنجارهای دینی و انقلابی مان را با مسائل عادی زندگی یکی کند.اینکه شهید همدانی را نه سردار که سرتیپ معرفی می‌کنند چندان مهم نیست که شهادت ایشان را در حد کشته شدن فرو می‌آورند.

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا از نظر مدیر مسئول، سردبیر و هیأت تحریریه روزنامه «رویش ملت»شهادت همان کشته شدن است؟ آیا اندکی شناخت دینی و اعتقاد در نزد ایشان یافت نمی‌شود که چنین ارزش‌های دینی و انقلابی را با امور جاری زندگی یکی می کنند؟ امیدواریم صحبت از خطای رسانه ای به میان نیاید که به قول سخنگوی وزارت ارشاد: "رفتار سخیف و ناسنجیده رویش ملت خطای رسانه ای نیست.”

اما وقتی به عمق بیشتر غرض ورزی موجود در این تیتر پی می‌بریم که سری به مطلب ذیل آن می زنیم. مطلبی که در آن، این شهید بزرگوار را که سابقه فرماندهی در بخشی از بسیج داشتند، «مسئول یگان شبه نظامیان بسیجی» خطاب کرده و با اشاره به حضور مؤثر شهید همدانی در خاموش کردن شعله های فتنه ۸۸، آن فتنه انگیزی را تا سطح یک اعتراض خیابانی فرو می کاهد.

در نتیجه، می‌توان ادعا کرد که از نظر منتشر کنندگان این مطلب، اولاً چیزی به نام فتنه در سال ۸۸ رخ نداده و ریشه همه این بداخلاقی ها و کج سلیقگی ها و اقدام‌های ضد ارزشی، به عصبانیت انباشته شده و باقی‌مانده از فتنه ۸۸ بر می‌گردد که قدرت انصاف را از آن‌ها گرفته.ثانیاً این حضرات با محور قرار دادن خود، همراهان با خویش را لایق هر نوع فضیلتی دانسته و هر کس که غیر از دایره آن‌ها باشد، حتی اگر شهید شود نیز لایق فضیلت نمی دانند.

البته این اولین بار نیست که شاهد چنین بی احترامی آشکاری به مقوله شهادت و جایگاه رفیع شهید هستیم و همانطور که قبلاً گفته شدهمین چند ماه پیش بود که یک روزنامه دیگر اصلاح طلب که از قضا هم پیاله روزنامه رویش ملت است، درباره شهدای غواص تصویری هتاکانه منتشر کرد و احساسات مردم داغ دار را جریحه دار نمود.در نتیجه به نظر می‌رسد لازم است تا آن‌هایی که ادعای محوریت جریان اصلاحات را برعهده دارند، متوجه جسارت‌های رسانه‌های منسوب به خوش بوده و برای‌شان کلاس درس گذاشته و کمی آن‌ها را با‌ ارزش های دینی و انقلابی جامعه‌ای که در آن نفس می‌کشند، آشنا نمایند.

همچنین با تکرار این اتفاق در فاصله چند ماه، لازم به نظر می‌رسد تا مقامات مسئول، و بخصوص شخص رئیس جمهور برخورد سریع، قاطع و بازدارنده با این عمل زشت روزنامه رویش ملت داشته باشند تا دیگرانی که خدای نکرده در سودای تکرار این رذیلت اخلاقی هستند، تا ابد از این فکر شوم بیرون بیایند.یادمان نرود شهادت یکی از ارکان جامعه اسلامی ماست و آن‌هایی که طراح واقعی چنین اقداماتی هستند، به خوب می‌دانند که کجا را می‌زنند.مهم این است که ما بدانیم و بتوانیم مانع نفوذ و اقدام مؤثر دشمنان مان بشویم. در جواب این نشریه و روزنامه­های بی­تقوا همین جمله کافی است که: «شکسته باد قلمی که ننویسد بر فرزندان انقلاب و یاران خمینی چه گذشت!؟»

حمید گنجایش

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان