کد خبر: ۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

دشمنان برای ایران نقشه‌ ۲۰۲۵ را کشیده‌اند/ مبلغین مذهبی باید با سنتهای غلط مبارزه کنند

آیت الله ایمانی در همایش پرچم داران عاشورا به تبیین ویژگی های مبلغین مذهبی پرداخت.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس، ۲۰ مهرماه در همایش «پرچم‌داران عاشورا» بابیان اینکه کسانی که می‌خواهند تبلیغ دین کنند باید دارای سه ویژگی خشیت در برابرخدا، قاطعیت وایمان به مسایل ومبارزه با سنتهای غلط باشند، به تبیین این سه ویژگی پرداخت.

آیت الله اسدالله ایمانی با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب گفت: مبلغین دین باید تنها دربرابر خداوند خشیت داشته باشند و فقط به او پناه برند و از غیر خدا هراسی نداشته باشند.
 
آیت الله ایمانی با بیان اینکه برای کسانی که مستقیماً با مردم ارتباط دارند، برخورد با سنت‌های غلط و بدعت‌های موجود جامعه بسیار سخت است، ‌ گفت: پیامبران و مبلّغان کسانی هستند که با مردم در ارتباط هستند و می‌خواهند از قدرت مردم برای حذف بدعتهای غلط استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آیه مذکور موفقیت در تبلیغ را در چند عرصه برای ما بیان می‌کند، گفت: اگر یک مبلّغ بخواهد در عرصه تبلیغ فعالیت او اثرگذار باشد، اولین نکته‌ای که باید رعایت کند این است که یک مبلّغ رسالات الهی، اخلاص و احساس پیوند عمیق با خداوند در آغاز و انجام و اثنای سخن و بحثش و در مواضع مختلف داشته باشد.

ایمانی، نکته دوم را قاطعیت برشمرد و عنوان کرد: انسان باید در مواضع و مسائلی که عنوان می‌کند مؤمن بدان باشد و قاطعانه آن را بیان کند؛ طبیعتاً حساب از کسی نبردن و تنها از خدا حساب بردن معنایش این است که انسان بتواند با قطعیت و جزمیت سخن و موضع خود را در عرصه‌های مختلف بیان کند؛ برخی جا‌ها انسان باید نه بگوید و برخی مکان‌ها هم باید سکوت را بشکند و در اینجا‌ها دیگر تأمل نمی‌تواند کارگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: سومین نکته‌ای که یک مبلّغ باید رعایت کند تا موفق باشد، مبارزه با سنت‌های غلط و بدعت‌ها در جامعه است که این‌‌‌ همان پیمانی است که خداوند از دانشمندان و مبلغان دین گرفته است حتی اگر مبارزه او اثر نکند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در برخی مواقع انسان احساس می‌کند مسئله شکستن سنت‌های غلط و برخورد با بدعت‌ها در جامعه به دست نمی‌آید اما نفس اینکه با بدعت مبارزه شده و منکر بودن آن مسئله برای جامعه در دل تاریخ ثبت می‌شود، خود باارزش است.

وی با طرح این سؤال که در تبلیغ دین به دنبال چه هستیم و هدف از تبلیغ چیست؟ افزود: همه ما دنبال هدایت و راهنمایی هستیم تا ولو یک نفر را از گناه نجات دهیم و این‌‌‌ همان سخنی است که پیامبر فرمود که هدایت یک نفر دارای چه ارزشی است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و صفر و برپایی محافل سوگواری حسینی گفت: این محافل و مجالس و دهه محرم و احیای ارزش‌ها همه برای این است که ولو یک نفر از دامن گناه نجات یابد و در این صورت بالا‌ترین خدمت را داشته‌ایم.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب یک دیده‌بان است که مسائل مختلف کشور را رصد می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری واقعاً دیده‌بانی دقیق، عمیق، بصیر و هوشیار هستند و تمام مطالبی که بر دیگران مخفی مانده است را می‌بینند و این نکته مربوط به امروز نیست و سال‌هاست که این ویژگی در رهبر معظم انقلاب ملاحظه شده است.

وی با بیان اینکه معظم‌له در جنگ فرهنگی کلماتی داشتند که باید آن‌ها را مرور کنیم، گفت: این دیده‌بانی به شهادت دوست و دشمن در همه زمینه‌هاست یعنی دشمنان خونین این انقلاب معتقدند که تداوم این انقلاب، گسترش نهضت اسلامی این مملکت در منطقه و جایگاه بلند این کشور در جهان و امنیت داخل کشور به برکت این رصد و دیده‌بانی معظم‌له است.

امام‌جمعه شیراز با یادآوری اینکه غفلت‌های زیادی از دولت‌های مختلف حتی در مسائل اساسی و کلان جامعه وجود داشته است، گفت: اگر این دیده‌بانی نبود یکی از این غفلت‌ها به تنهایی کفایت می‌کرد که کشور را نابود کند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: یکی از آن دیده‌بانی‌ها و رصدهای رهبر معظم انقلاب که تقریباً از آغاز سال تا به امروز دائم مورد توجه است، خطر نفوذ دشمن است؛ تمام اتاق‌های فکر استکبار جهانی و اندیشکده‌ها همه به این نتیجه رسیده‌اند که هر راهی رفتند به نتیجه نرسیدند لذا تلاش می‌کنند تا از طرق دیگر نفوذ کنند که این راه نفوذ باقی مانده است و مربوط به اکنون نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان برای ایران نقشه‌ ۲۰۲۵ را کشیده‌اند و قاعده آن‌ها بر پایه صبر و انتظار است، این انتظار را‌‌‌ همان ۱۰ یا ۱۵ سالی دانست که در برجام پیش‌بینی شده است و افزود: قطعاً در این مدت لبخند‌ها بیشتر شده و گشایش زیادتری خواهد شد و به ظاهر تحریم‌ها متوقف می‌شود تا دریچه‌های نفوذ دشمنان به اشکال مختلف بازشود که باید ما در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و ببینیم دیده‌بان کجا را بیان می‌کند و نقطه آسیب را برطرف کنیم.

امام‌جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی راجع به سوگواری‌های حسینی پرداخت و گفت: عزاداری امام حسین (ع) باید امروز زنده باشد یعنی مربوط به مسایل امروز باشد و باید درد امروز جامعه را جواب دهد لذا امکاناتی که در این ایام به برکت خون امام حسین (ع) در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد، باید در این راستا استفاده شوند.
نظرات بینندگان