کد خبر: ۷۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

مشکل دنیای امروز آمریکا است/ برجام بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت اجرا شود

امام جمعه شیراز گفت: اتاق فکر دشمن امروز طرح صبر و انتظار را اعلام کرده که با صبر و انتظار آرام آرام نفوذ کند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به اینکه امسال سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: هیچ مسئله‌ای هرقدر مهم و اثرگزار نباید همدلی و همزبانی را تحت تأثیر قرار بدهد و در شرایطی که دشمن درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه است ما باید ادبیاتمان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به مسئله برجام و اختلافات درباره آن گفت: اعتراض نسبت به مسئله برجام در قالب یک ادبیات صحیح و شایسته بیان شود تا دشمن نتواند از آن سوءاستفاده کند.

امام جمعه شیراز افزود: حال که برجام به عنوان یک سند به تصویب رسید، مخالف و موافق باید به عنوان یک قانون به این سند نگاه کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله سرمایه ملی است، تصریح کرد: سرمایه ملی در وحدت و همدلی و همزبانی رخ می‌دهد و باید مواظب بود چراکه دشمن می‌خواهد تفرقه و اختلاف ایجاد کند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: پس از برجام باید ضعف‌ها را در اجرا تقویت کرد و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در نظر داشت و مسائل برجام را براساس این سه اصل اجرا کنند.

آیت‌الله ایمانی گفت: دشمن می‌خواهد از طریق همین مذاکره نفوذ را طراحی بکند، اتاق فکر دشمن امروز طرح صبر و انتظار را اعلام کرده که با صبر و انتظار آرام آرام نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه باید هشیار و مراقب حرکت‌‌های دشمن بود، افزود: امروز مشکل دنیا آمریکاست، هر کجا حقی ضایع می‌شود دست آمریکا در آنجاست. این آمریکای مشکل‌آفرین ممکن است با یک برنامه‌ریزی 10 و 15 سال مشکل‌ساز شود و این خطر، خطر جدی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین در اراضی اشغالی گفت: کشورهای عربی که دم از عربیت می‌زنند، سکوت کردند و کشورهای غربی هم از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه داعش دست‌نشانده آمریکا و انگلیس است، خاطرنشان کرد: این‌ها هر وقت دلشان خواست داعش را بالا و هر وقت دلشان خواست پائین می‌آورند، از هر کاری هم که دستشان بیاید کوتاهی نمی‌کنند.

نظرات بینندگان