کد خبر: ۷۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

فرماندار جهرم: بیکاری و فقر علت آسیب‌های اجتماعی در جهرم است

فرماندار ویژه جهرم گفت: منشأ اصلی جرائم و آسیب های اجتماعی در شهرستان جهرم فقر و بیکاری است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جهرم گفت: سیاست دولت در مباحث اقتصادی فعال کردن اقتصاد در حوزه داخلی است.

وی با اشاره به لزوم ارائه راهکار در راستای کاهش آمار بیکاری در سطح شهرستان افزود: در این راستا بهترین شیوه ایجاد فرهنگ کار، تولید و اشتغال در جامعه است.

فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: معتقدیم جوانان جهرمی می توانند با فراگیری آموزش های مختلف فنی و حرفه ای نه تنها به تولید ثروت پرداخته بلکه زمینه اشتغال افراد را مهیا می کنند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه ها نباید به دنبال کارهای اداری باشند، بیان کرد: منشأ اصلی جرائم و آسیب های اجتماعی در شهرستان جهرم فقر و بیکاری است.

صحرائیان با بیان اینکه چنانچه به این دو مقوله توجه شود بسیاری از مشکلات و آسیب ها برطرف می شود، خاطرنشان کرد: چنانچه جوانان توان خود را صرف کار و اشتغال کنند دیگر فرصت رو آوردن به ناهنجاری ها نمی شود.

کارگروه اشتغال جهرم 2 سال است برگزار نشده!

کرامت، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: بزرگترین معضل اشتغال در شهرستان جهرم بحث نبود مشاور خوب در این زمینه است.

وی با بیان اینکه روزانه فارغ التحصیلان بسیار که دارای مهارت و مختصر سرمایه مالی هستند جهت مشاوره به اداره کار جهرم مراجعه می کنند، افزود: با وجود درخواست های مکرر ما نزدیک به 2 سال است کارگروه اشتغال شهرستان تشکیل نشده و به این سبب ارائه مشاوره به کارجویان به سختی انجام می شود.

کرامت با بیان اینکه نتیجه گیری در خصوص اشتغال خرد در کارگروه اشتغال انجام می شود، بیان کرد: لازم است نهادهای اداری رابطین خود را در زمینه اشتغال معرفی کرده تا مراجعه کنندگان برای مشاوره به سمت رابطین اشتغال هدایت شوند.

 

برچسب ها: جهرم ، فرماندار
نظرات بینندگان