کد خبر: ۷۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

فرماندار جهرم: تکریم ارباب‌رجوع در ادارات جهرم به فرهنگ تبدیل شود

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه تکریم ارباب‌رجوع در نهادهای دولتی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: توجه به حوزه اجتماعی سبب غنی تر شدن سرمایه های اجتماعی می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان که با موضوع «سنجش سرمایه های اجتماعی» برگزار شد، گفت: برنامه ریزی در راستای این کارگروه نقش بسزایی در حوزه های اجتماعی دارد.

وی آسیب های اجتماعی را از جمله معضلات بزرگ جامعه دانست و افزود: طرح ملی سنجش سرمایه های اجتماعی اوایل امسال در استان فارس کلید خورد و طرح استانی آن نیز تهیه شده است.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه این طرح در قالب مرکز ملی رصد اجتماعی انجام می شود، گفت: چنانچه طرح مذکور به صورت بومی در سطح شهرستان اجرا شود بسیاری از دغدغه هایی که در کارگروه های اجتماعی در رابطه با آن اظهار نظر شده است مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و قابل حل خواهد بود.

صحرائیان با اشاره به اینکه تکریم ارباب‌رجوع در نهادهای دولتی باید به یک فرهنگ تبدیل  شود، بیان کرد: توجه به حوزه اجتماعی سبب غنی تر شدن سرمایه های اجتماعی می شود.

سیدعلی‌محمد موسوی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه سرمایه اجتماعی را اساس توسعه جامعه دانست و آن را شامل مشارکت، اعتماد اجتماعی و رضایت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مهاجرت کارکرد جغرافیای ما را از بین برده است خواستار ایجاد زمینه در راستای تشویق مردم برای عدم مهاجرت از روستاها به شهر و از شهرها به مراکز استان شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس از برگزاری مقوله سنجش سرمایه اجتماعی در شهرستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی تفکر، پنداشت و قضاوت نسبت به عملکرد مسئولان است.

نظرات بینندگان