کد خبر: ۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس:

صدا و سیما بهای نقدهای منصفانه خود را می‌پردازد/ سیاسی‌کاری بلد نیستیم و با مردم شفاف صحبت می‌کنیم

نباید عملکرد ضعیف مدیران به‌پای نظام گذاشته شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدتقی سهرابی ظهر امروز در نشست با اعضای شورای عالی بسیج رسانه استان فارس که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: با هماهنگی و هم‌افزایی می‌توان رسانه‌هایی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زده و کاری معجزه‌‌مانند کرد.

وی با اشاره به دیدار مسئولان صداوسیما با مقام معظم رهبری افزود: معظم‌له با برشمردن خصوصیات رئیس رسانه ملی در واقع ویژگی‌های لازم مدیران و مسئولان رسانه‌های در تراز نظام اسلامی را برشمردند، ضمن اینکه نکات مهم و بسیار ارزشمندی را گوشزد کردند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مستمر با سایر رسانه‌های فعال در فارس تصریح کرد: راه نجات این استان از طریق رسانه‌ها ممکن می‌شود که لازم است برای تقویت یکدیگر تلاش کنیم.

سهرابی بر لزوم همگرایی و هم‌افزایی رسانه‌های فارس تأکید کرد و گفت: چنانچه‌ مدیری نقد می‌شود، باید همگان متوجه شوند که رسانه‌ها همگی در سطح این استان رصدکننده مسائل و موارد هستند و مطالبات مردم را دنبال می‌کنند.

وی بابیان اینکه باید فاصله‌ها را از میان خود برداریم، خاطرنشان کرد: این روزها صداوسیما بهای نقدهای منصفانه را می‌پردازد، چراکه با تبعیت از رهبر خود زبان دیپلماسی و سیاسی‌کاری بلد نیستیم و با مردم شفاف و روشن صحبت می‌کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس بابیان اینکه رسانه، چشم بینای نظام است و وظیفه دارد، آنچه را که مردم انتظار دارند، انجام دهد که البته بهای حرف حق را باید پرداخت کرد، ادامه داد: نقد مانند عمل جراحی مغز بسیار ظریف است که باید در آن‌ هم جنبه‌های مثبت و هم منفی دیده شود و درنهایت قضاوت را به مردم بسپاریم.

سهرابی با اشاره به اینکه در نقد اشخاص نباید نظام را نقد کرد و افراد را باید در جایگاه خود نقد کنیم، بیان داشت: نباید عملکرد ضعیف مدیران به‌پای نظام گذاشته شود که البته همان‌گونه که امام فرمودند، همواره حال فعلی اشخاص باید ملاک باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس بابیان اینکه بین رسانه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر رسانه‌ها در نظام‌های غیردینی تفاوت بسیار است، تصریح کرد: نقدهای ما باید اخلاق‌محور باشد و البته طوری باشد که حاشیه امن مدیران فقط فعالیت صادقانه برای مردم، تعهد به نظام و کار برای رضای خدا و نه داشتن باند و ثروت و ... باشد و لازم است مسئولان از افکار عمومی بترسند.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه می‌تواند در راستای هم‌‌افزا شدن رسانه‌ها فاصله‌های بین آن‌ها را از میان بردارد، خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از مشکلات تقویت تفکر بسیجی در تمام حوزه‌هاست.

سهرابی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنان ارزشمند خود تکلیف رسانه‌ها را به‌طور کامل روشن کرده‌اند، بر لزوم راه‌اندازی یک سامانه مشترک برای سوژه‌ها و ایده‌های رسانه‌‌ای تأکید کرد و گفت: ما نیز به‌زودی برنامه‌ای با عنوان «استان در هفته‌ای که گذشت» را راه‌اندازی می‌کنیم تا در آن بر خبرها و مطالب رسانه‌های فعال در فارس در طول هفته پرداخته شود.

وی همچنین از راه‌اندازی برنامه‌هایی به‌عنوان کرسی‌های آزاداندیشی با شرکت دانشجویان و رسانه‌ها خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها دانشجویان و فعالان رسانه‌ای می‌توانند از تریبون صداوسیما حرف‌های خود را بزنند و مطالبات مردم را دنبال کنند، چراکه جامعه از رسانه‌ها چنین توقعی دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط مالی خوبی نیستیم، افزود: با وجود این شرایط به یاری خدا در دهه محرم امسال 108 تیم کاری برای پوشش شایسته مراسم عزاداری‌های مردم در این ایام فعالیت کردند.

در این مراسم نایب‌رئیس شورای عالی بسیج رسانه فارس نیز با برشمردن رسالت رسانه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروزه با وجود گستردگی فضای مجازی و امکانات فراگیری که در دسترس و اختیار اهالی راستین رسانه قرارگرفته است، دیگر انحصار رسانه‌ای و خبری شکسته شده و هر فردی که قدرت تولید محتوا و تحلیل داشته باشد، می‌تواند در جامعه اثرگذار بوده و در واقع یک رسانه به‌تمام معنا باشد.

عزیزالله قهرمانی بر بازتر شدن فضای نقد در صداوسیما تأکید کرد و ادامه داد: شفاف و روشن در میان گذاشتن واقعیت‌ها با مردم، قدرت نفوذ رسانه‌های دشمن را می‌کاهد و با این روش می‌توان برای حل مشکلات از جامعه مسلمان انقلابی خود مدد گرفت و همگان را وارد صحنه مبارزه با مفسدان داخلی و خارجی کرد، همان‌گونه در دفاع مقدس در این زمینه حماسه‌های تاریخی و ماندگار رقم ‌زده شد.

در ادامه این نشست، همچنین سردار مجتبی مینایی‌فرد از یادگاران دفاع مقدس با اشاره به سالروز شهادت نوجوان حسین فهمیده و اینکه در سطح استان فارس 3 هزار شهید دانش‌آموز داریم، از نپرداختن به این مهم در برنامه‌های کودک و نوجوان گلایه کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز در ادامه به تشریح برنامه‌ها و مصوبات این سازمان پرداخت.

میلاد امیری‌نژاد بر تداوم این‌گونه نشست‌ها تأکید کرد و گفت: ازجمله برنامه‌های آتی این سازمان، ادامه نشست مسئولان رسانه‌ها با یکدیگر و هم‌افزایی و هم‌گرایی آن‌هاست.

در پایان با اهدای لوح سپاس به مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس توسط سردار مینایی‌فرد از موفقیت‌ها و تلاش‌های رسانه ملی در این استان در پوشش شایسته ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) تجلیل شد.


نظرات بینندگان