کد خبر: ۷۸۶۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
سردار غیب پرور:

برخی کمر همت بسته اند تا ما را با آمریکا آشتی دهند/جک استراو در شیراز چه می کند/ مسئولین صدای پای آمریکا را نمی شنوند؟

سردار غیب پرور گفت: جک استراو همان کسی است که بخشی از تحریم ها را امضا کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، مراسم یادواره شهدای شهر زرقان با حضور سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب پرور فرمانده سپاه فجر فارس، جمعی از خانواده های شهدا و شهروندان مومن زرقان برگزار گردید.

سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام (ص) با زحماتی فراوان اسلام عزیز را در اختیار آحاد بشیریت قرار دادند، گفت: ده سال دوران شکوهمند تشکیل اولین حکومت اسلامی بود، سوال این است که چگونه می شود یک حکومت که در اوج اقتدار است پس از گذشت چهل تا پنجاه سال، این حکومت دینی دست افراد بوزینه باز و شراب خوار بیفتد؟ یک زمانی در راس حکومت اول شخص عالم است اما سال 60 هجری که تمام می شود و وارد محرم الحرام 61 می شویم، یک انسان فاسد، منافق، مشرک و کافر همانند یزید بر منبر پیغمبر تکیه می زند، چه اتفاقی افتاده است؟

سردار غیب پرور افزود: سوال جلسه ما مشخص شد، به بیان دیگر " چه شد که جامعه اسلامی دچار استحاله گردید؟ " به گونه ای که آن اتفاق برای سِبت پیغمبر، حسین بن علی (ع) روی می دهد، مگر مردم این حسین بن علی (ع) را نمی شناختند؟ آیا حق داریم همه مسئولیت را بر گردن یزید یا ابن سعد یا ابن زیاد بیندازیم؟ آیا بقیه مردم نقش نداشتند؟ اگر سردمداران حکومت دچار انحراف شدند آیا اینجا مردم مُبرا هستند؟ آیا در پیشگاه خدای بزرگ این جواب قانع کننده است که بگوییم مسئولین خواستند و ما هم کاری از دستمان بر نمی آمد؟ یقینا این پاسخ در درگاه با عظمت خدای سبحان پذیرفته نیست، همگان مسئولند و می بایستتی در حفظ دین خدا دقت کنند،  هر انسانی صرف نظر از مسئولیتی که دارد موظف به حمایت از دین است، هیچ کس نمی تواند بگوید که در دفاع از دین خدا من مسئولیتی ندارم، هر کسی به اندازه خودش مسئول است.

وی با بیان اینکه وقتی که سوال می کنیم " چرا قضیه کربلا ایجاد شد؟ " می گوییم هم آحاد مردم مقصر بودند، هم مسئولین، گفت: البته ماجرای انحراف از اسلام عزیز تنها مربوط به زمان حسین بن علی (ع) نیست، اگر در تاریخ کنکاش کنیم این زاویه گرفتن از زمان حیات خود پیغمبر اکرم (ص) وجود داشته است، کانون های قدرت و ثروت نتوانستند پیغمبر (ص) را تحمل کنند و در ادامه خانه نشین شدن مولایمان علی (ع) به مدت 25 سال و مظلومیتی که بر امام حسن (ع) گذشت و اوج این مظلومیت نیز به وجود نازنین امام حسین (ع) مربوط است، به بیان دیگر خواص تعیین کننده اند اما این مُنافی مسئولیت آحاد و عوام نیست، البته مسئولیت اصلی متوجه خواص است.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه علت اصلی شهادت سید الشهدا (ع) کوتاهی خواص است، گفت:  بعد از شهادت حسین بن علی (ع) گروه های تائب تشکیل شدند اما چه سود؟ این ها زمانی که می بایستی به فریاد پسر پیغمبر می رسیدند، به وظیفه خود عمل نکردند، گاهی اوقات قضایا را در قالب روضه گوش می دهیم بسیار عالی است اما خوب است گاهی اوقات هم فکر کنیم، چگونه می شود که هجده هزار نفر به جناب مسلم بن عقیل اقتدا می کنند اما چند ساعت که می گذرد کسی همراه او نیست، هضم این قضایا مشکل است اما این ها واقعیاتی است که بروز کرده است.

وی ادامه داد: آیا باور نداریم که بعد از قرن ها یک حکومت دینی تشکیل شده است، خود این باور مهم است، مردم ما باور دارند دلیلش هم این است که قریب به 40 سال است پای نهضت امام (ره) ایستاده اند و بسیاری از شما هم عزیز دلتان را داده اید؛ این ها دلیل و حجت است، این استان 15 هزار جوان رعنا تقدیم اسلام نموده است، این ها قصه نیست، مردم ما انقلابشان را می خواهند، حواسشان جمع است، رهبرشان را می فهمند و درک می کنند.

سردار غیب پرور در ادامه صحبت هایش گفت: بعضی ها حالیشان نیست، من می گذارم پای اینکه حالیشان نیست، به اذن و اجازه حضرت آقا یک مذاکراتی در مسئله هسته ای انجام شده، مجلس هم بحث هایش را کرد و شورای نگهبان هم تایید کرد و یک خطی مشخص شد، اما آیا این مذاکره به مفهموم  این است که ما از فردا با آقای اوباما فالوده شیرازی بخوریم؟! قصه این است، چرا بعضی ها بحث نفوذ آمریکا را دنبال می کنند؟ در قسمت اول صحبت هایم گفتم بی بصیرتی باعث شد که امام مسلمین آن گونه شهید بشود، چه کسی گفته قرار نیست دوباره اتفاق بیفتد؟ اتفاق نمی افتد اگر ما بیدار باشیم و اهل بصیرت باشیم، اما اگر ما دچار غفلت بشویم، سرمان را کلاه بگذارند، خوش خوشانمان بشود، بگوییم بی خیال از فردا، ما با دشمن قسم خوردمان برادریم، اتفاق می افتد؛ بعضی ها ژست سیاسی می گیرند، قیافه روشنفکرانه می گیرند خیلی جملات قشنگی هم می گویند، می گویند " تا کی دشمنی، دست بردارید، تا کی دعوا "، دعوا زمانی تمام می شود که یا ما دست از اسلاممان برداریم یا آن ها مسلمان بشوند که این هم محال است.

وی افزود: در این چند ماه اخیر دقت کنید ببینید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دائما روی مسئله نفوذ آمریکا صحبت می فرمایند، چرا حضرت آقا تاکید می فرمایند، حواس ها پَرت است، این جک استراو جاسوس در شیراز چه می کند؟ چه کسی به او ویزا می دهد؟ آن هم سفر زمینی، برود یزد، زمینی برود شیراز و از شیراز برود اصفهان، چطور شد؟ طاق آسمان باز شد و این جاسوس خبیث پایین افتاد؟ واقعا عجیب است،  ما انتظار داشتیم مسئولین با نامه اخیر حضرت آقا گرم تر برخورد می نمودند، یک نامه تاریخی و تعیین کننده، قافله سالار انقلاب دائما گوشزد می کند که دشمن دارد می آید، آیا قرار است یک بار دیگر استعمار در این کشور تکرار بشود؟ پیرمردها یادشان است چه اوضاعی در این مملکت بود، در تاریخ خوانده ایم، صبح می گفتند درود بر مصدق، ظهر می گفتند مرگ بر مصدق، مرحوم آیت الله کاشانی را منزوی کردند، زمینه را طوری فراهم کردند که افراد آزاده ای مثل سید مجتبی نواب صفوی را اعدام می کنند، آیا واقعا باورمان نشده است؟ این گوش ها کَر است؟ آی مسئولین صدای پای آمریکا را نمی شنوید؟

سردار غیب پرور ادامه داد: " کدام آمریکا؟ " من به چند مورد اشاره می کنم، آمریکایی که الان هدایت داعش دست این هاست، داعش را چه کسی تقویت می کند؟، داعشی که به نام پیغمبر سر مسلمانان را می بُرد، ملت مسلمان را این ها دارند قتل عام می کنند، قلب امام زمان ما از جریاناتی که بر ملت های مظلوم عراق و یمن، سوریه، لبنان و افغانستان می رود در حُزن و اندوه است، کدام سرزمین را این ها آرام گذاشتند؟ حمایت آمریکا از گروه های سلطنت طلب را نمی بینید؟ مگر همین چند سال پیش نبود در حسینیه ای در شیراز تروریست های سلطنت طلب جمعی از فرزندان امام حسین (ع) را به خاک و خون کشیدند، چه کسی وهابی ها را تقویت می کند؟ چه کسی از ریگی حمایت کرد؟ آیا غیر از آمریکا بود؟ الان از گروه های تروریستی غرب کشور نظیر پژاک چه کسی حمایت می کند؟ این حرف ها برای صد سال پیش نیست، همین روزها دارد اتفاق می افتد، همین ایامی که آقایان لبخند می زدند و دست می دهند، همین الان بچه های ما را در غرب کشور سر می بُرند، چند شبکه ماهواره ای درست کردند برای مردم ما؟ قیمت ماهواره توی شیراز چند است؟ آیا در آمریکا و اروپا هم به همین ارزانی است؟ چرا بعضی ها نمی فهمند؟ در کشور خودشان برای استفاده از ماهواره و اینترنت خدا تومان پول می گیرند، مثل قبض آب و برق باید پول بدهند، این ها عاشق چشم و ابروی ما هستند؟ روزی چندتا کانال تلویزیونی درست می کنند چون دلشان برای ما سوخته است؟! در شبکه های ماهواره ای اخیرا شروع کرده اند آموزش بمب درست کردن می دهند، شکل در گیری با نیروهای امنیتی را در شبکه های ماهواره ای آموزش می دهند، چه کسی این کارها را می کند؟ چه کسی از غارت‌گران اموال بیت المال حمایت می کند؟ افرادی که الان پلیس اینترپل ما دنبالشان است اما تحت حمایت ایالات متحده هستند، آمریکایی ها رفتند وارد افغانستان شدند که آن جا امنیت برقرار کند، افغانستان را تبدیل کردند به بزرگترین تولید کنند مواد مخدر جهان، اسم این آمریکا را بگذاریم دوست؟!

وی ادامه داد: می گویند مذاکره؛ اول اینکه مذاکره تابع سیاست های رهبری است، در ثانی مذاکره امروز مفهومش معامله است، می گویند در صدر اسلام امام حسین (ع) مذاکره کرد پس ما هم مذاکره می کنیم، امام حسین (ع) با ابن زیاد و ابن سعد مذاکره می کند اما مذاکره در آن دوران به مفهموم نصیحت کردن، نهیب زدن و تذکر بوده است، اما در این دوران مذاکره به معنای معامله است، حسین بن علی (ع) اهل کوتاه آمدن نبود، حسین (ع) محال بود با عمر سعد دست بدهد بعد بگوید اتفاقی شد، در دنیای دیپلماسی هر قدم حساب و کتاب دارد هر مسئولی که وارد مجموعه ای می شود تیمی هست که می آید همه چیز را کنترل می کند، همه چیز حساب و کتاب دارد، چرا اینطوری رفتار می کنید.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه رهبر حدود یک ماه پیش که محضر شریف آقا بودیم، ایشان از نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی اظهار نگرانی نمودند، گفت: ایشان دائما تذکر می دهند، اما بعضی ها کمر همت بسته اند تا ما را با آمریکا آشتی بدهند، به والله قسم ما را با آمریکایی ها کاری نیست، زور نزنند ما شیعه همان آقایی هستیم که فرمود " مثل من حسین با مثل یزبد بیعت نمی کند " ما حرف‌هایمان را ساده می زنیم، مرد عمل هم هستیم، هنوز داریم شهید می دهیم، در جهرم و فسا تشییع شهدا داشته ایم، خدا می داند عدد بسیجیان، پاسداران و رزمندگانی که به من مراجعه می کنند و قسم می دهند که ما را اعزام کنید از دست من خارج شده است، جوانان ما این ها هستند بعد چطوری می شود که با یک لبخند و دست دادن بگوییم شتر دیدی ندیدی؟ قرار نیست عاشورایی در این کشور تکرار بشود.

وی ادامه داد: این جک استراو خیلی اطرافش آدم بود، این خبیث همان کسی است که بخشی از تحریم ها را امضا کرده است، بعد به اسم جهانگرد می آوریدنش؟ مردم را نادان فرض کرده اید؟ درود به شرف مردم شیراز و جوانان آگاه مخصوصا دانشجویان، آن شب اول تا چهار صبح مقابل هتل این خبیث ایستاده بودند، یک تعداد بچه بسیجیِ دانشجویِ عاشق که می فهمند انقلاب یعنی چه.

سردار غیب پرور در پایان صحبت هایش گفت: در مجلس شهیدان می بایستی فریاد بصیرت و عدم غفلت را داد بزنیم، اگر خوابمان بِبَرد اگر دچار حواس پرتی بشویم خدا ما را نمی بخشد، آن کاری که حسین (ع) کرد این بود که زن، بچه، طایفه و بهترین یارانش را تقدیم کرد تا اسلام بماند، ما هم همین کار را باید بکنیم، تعارف ندارد حفظ اسلام هزینه می خواهد، هیچ کدام از شهدا جانشان را فدا نکردند مگر اینکه دلیلشان حفظ اسلام بود، خداوند یک روزی از ما سوال می کند که راه شهیدان را چگونه حفظ کردید؟ حفظ راه شهیدان سوز و گداز می خواهد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴
0
وعده الهی حق است . اسلام پیروز است
ایران
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴
0
بخدا قسم آن روزی که احساس خطر کنیم برای انقلابمان احساس کنیم خون شهدای ما را آمریکا بخواهد هدر بدهد یک لحظه تا جان در بدن داریم از پا نخواهیم نشست