کد خبر: ۷۸۷۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری هیئت آلمانی در فارس/ ژرمن ها غیر از تولید ورق های گچی چه چیزی در فارس می سازند؟

مبشری گفت: در شرایط فعلی روزی نیست که کشورها نیایند و تقاضای سرمایه‌گذاری نداشته باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدحسین مبشری ظهر امروز در نشست معاونان توسعه مدیریت ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها و مدیران مالی این مجموعه اظهار داشت: در شرایط فعلی روزی نیست که کشورها نیایند و تقاضای سرمایه‌گذاری نداشته باشند که همین امر برنامه‌ریزی بهتر برای استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده را می‌طلبد.

وی افزود: در چنین فضایی لازم است طرح‌های گردشگری با مجوزهای لازم آماده باشند و به‌صورت بسته سرمایه‌گذاری در سفرهای نمایندگان کشورها به آنها ارائه شود.

مبشری ادامه داد: در حال حاضر هیئت آلمانی بیش از دو میلیارد دلار می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند که این رقم بی‌سابقه بوده و نشان می‌دهد دیدگاه جامه جهانی فرق کرده و همه استان‌ها باید این فرصت را غنیمت شمارند.

مدیر امور اقتصاد و دارایی فارس اضافه کرد: رتبه ایران در فضای کسب‌وکار جهانی در ابتدای کار دولت 152 بود و در کنار افغانستان و عراق جای داشت، اما با فعالیت‌هایی که انجام شد سال قبل رتبه ایران به 130 افزایش پیدا کرد و دیروز بانک جهانی اعلام کرد رتبه ایران به 118 رسیده که این موارد را سرمایه‌گذاران می‌بینند و در تصمیم آنها برای حضور در ایران تأثیر دارد.

مبشری تصریح کرد: در حال حاضر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فعال‌شده و نیازی نیست سرمایه‌گذار پس از ورود در شهر سردرگم شود، بلکه در این مرکز راهنمایی لازم را دریافت و به‌سرعت به مبادی قانونی هدایت می‌شود.

وی بیان کرد: بنابر قانون، حسابداری تعهدی باید در میراث فرهنگی اجرایی شود که لازمه آن تدوین استانداردهای لازم بود که انجام شد.

در حالی این مدیر اقتصادی از سرمایه گذاری میلیاردی ژرمن ها در فارس خبر می دهد که همتی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چندی پیش از انجام سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی یک شرکت آلمانی در زمینه تولید ورق های گچی در استان فارس سخن گفته بود.

همتی در بیان جزئیات این موضوع گفته بود: در حال تملک یکی از معادن گچ و پیش بینی معادن دیگر برای تامین خوراک این کارخانه در 25 سال آینده هستیم و این کارخانه در سال 2016 به بهره برداری می رسد و می تواند برای 300 نفر اشتغال زایی کند.

گرچه سرمایه گذاری کشورهای خارجی در فارسی که در بسیاری از شاخص های اقتصادی جایگاه مناسبی ندارد قطعا می تواند مفید فایده باشد اما تا عملیاتی شدن این ابراز تمایل ها برای سرمایه گذاری باید صبر بیشتری به خرج داد.

سرمایه گذاری در تولید ورق های گچی تنها موردی است که اعلام شده و معلوم نیست اولین قدرت اقتصادی اروپا در فارس در چه زمینه ها دیگری هم قصد سرمایه گذاری دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احسان
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
چرا اخبار شیرازه از طریق تلگرام یا واتساپ نمیفرستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
به نام خدا،از مسئولین محترم تقاضا دارم با آمارهای گمراه کننده (دو میلیارد دلار)اگر چه باعث تثبیت مدیریت آنان خواهد شد،و متاسفانه کسی پیگیری این خبر و جایی که این سرمایه گذاری قرار است صورت بگیرد را دنبال نمی کند.لکن خدا وکیلی به مردم نجیب این شهر خیانت است.ومردم شهید پرور این استان است که متضرر خواهد شد..استاندار محترم تقاضا داریم این خبر را بررسی و نتیجه را به مردم ارائه دهد.