کد خبر: ۷۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

دلواپسی یک عضو شورای شهر از نطق های برخی نمایندگان مجلس/ کارشناسان شهرداری بهتر از مدیران وارداتی هستند

عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: به جای طرح های سلیقه ای چند طرح مهم را که در رفاه مردم تأثیر گذار است به سر انجام برسانید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در صد و بیست و سومین جلسه علنی این شورا با اشاره به نزدیک شدن تدریجی به ایام انتخابات و گرم شدن رقابت نامزد های احتمالی، گفت: شاهدیم که بعضی از نمایندگان مجلس که تا دیروز مهر سکوت بر لب زده و در وانفسای امورات باندی و جناحی خویش فرو رفته بودند به ناگاه در محافل و مجالس مختلف عیان گردیده و مدام به نطق آتشین و مصاحبه های جنجالی می پردازند تا بلکه از این طریق به کاسبی رأی پرداخته و دلبری نمایند.

سید کمال پاک فطرت با طرح این سؤال که به راستی چه کسی است که به مشکلات و معضلات برآمده از سالهای نه چندان دور واقف نبوده و در سیطره زندگی خویش آن را لمس ننماید، گفت: حال اینکه بعضی از نمایندگان تازه یادشان افتاده که برای مردم دلسوزی نموده و هر روز برای کاسبی رأی به نقد دولت و مسئولان نظام بپردازند، آیا این قبیل فعالیت های واهی چیزی به جز اقدامات نخ نمای هنگامه انتخابات است ؟

پاک فطرت در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تحول منابع انسانی که حلقه مفقوده مجموعه شهرداری شیراز است اشاره کرد و گفت: نیاز می باشد مدیران شهرداری این طرح را در اولویت کاری خویش قرار دهند و به این نکات اهمیت ویژه ای دهند.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تفاوت قابل توجهی با کارکنان مشابه در دیگر دستگاه های اجرایی دارد عنوان کرد: این امر موجب ایجاد تبعیض و کاهش انگیزه کارکنان خدوم شهرداری برای ارائه خدمات کیفی به شهروندان خواهد شد.

این عضو شورای شهر شیراز، گفت: وجود کارکنانی با سابقه بیش از ده تا پانزده سال در شهرداری به عنوان پرسنل شرکتی یا قراردادی بدون امنیت شغلی و عدم تعیین وضعیت استخدامی آنها نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند به عنوان عاملی برای ارتقای سلامت اداری مدنظر قرارگیرد، افزود: بی توجهی به آینده این افراد و افزایش بی رویه پرسنل در چند سال اخیر تأثیر نامطلوبی بر روند کار شهرداری گذاشته است. جدای از آن سردرگمی و بلاتکلیفی که ناشی از همان عدم امنیت شغلی می باشد موجب مشکلات متعدد در آینده خواهد شد و این در حالی است که سهم عمده ای از عملکرد کاری شهرداری بر دوش این عزیزان است.

پاک فطرت ادامه داد: با استفاده از کارشناسان شهرداری در پستهای مدیریت شهرداری باید به کارکنان این امید و انگیزه داده شود که می توانند راه پیشرفت را طی کنند و دراین میان آنچه مورد اغماض جناب شهردار واقع می شود این است که در مجموعه بزرگ و خدوم شهرداری پرسنل توانمند و کار آمد و در عین حال با تجربه به وفور یافت می شود که قادرند به مراتب بهتر از بسیاری از مدیران وارداتی و ایضاً تحمیلی، امورات شهرداری را تداوم بخشند.

عضو کمیته شکایات مردمی شورا ارائه لایحه ضوابط انتخاب و انتصاب مدیران توسط شهرداری که دوسال مغفول مانده است را ضروری خواند و گفت: به جاست این موضوع مهم که تاثیر قابل توجهی در تمام امورات شهرداری دارد پیگیری شده و به مرحله اجرا درآید.

پاک فطرت در ادامه با بیان اینکه در توزیع بودجه سال آتی باید شورا و شهرداری از پرداختن به امورات متفرقه عمرانی به جد پرهیز کنند، اظهار کرد: شهرداری باید در این باقیمانده عمر شورای چهارم حداقل چند طرح مهم و اساسی را که در رفاه حال مردم و برجستگی شهر شیراز تاثیر قابل توجه دارد، به سر منزل مقصود رسانده و از پرداختن به طرحهای سلیقه ای و غیرمفید شخصی که حاصلی به جز هدر دادن اموال شهروندان مظلوم نیست خودداری شود.

نظرات بینندگان