کد خبر: ۷۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

اسلام سکولار و اسلام متحجر هردو آمریکایی هستند/ برخی برای انحراف انقلاب شخصیت امام را تحریف می کنند

فریدون عباسی در جمع دانشجویان و دانش آموزان شیرازی به تشریح اصول فکری امام خمینی، راههای مبارزه با استکبار جهانی پرداخت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۴ در مراسم سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، در جمع مردم شیراز به بیان اصول منظومه فکری امام خمینی (ره)، عوامل پدید آمدن استکبار و راه‌های مبارزه با آن پرداخت.

فریدون عباسی با بیان اینکه اگر اراده خداوند باشد که تحولی صورت پذیرد مطمئناً ابزار آن را خود خدا فراهم می‌نماید، عنوان کرد: قبل از آنکه فناوری الکترونیک و ارتباطی در دهه ۷۰ میلادی رشد کند خداوند به ملت ما عنایت داشته و رهبری (امام خمینی) را به ما عطا فرمود تا بتواند جلو سوء استفاده استکبار جهانی از این محصول فکر انسانی را بگیرد.

عباسی با اظهار اینکه ۱۳ آبان روزی است که جامعه علمی ما با نمایندگی دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و باعث شدند که توطئعه‌های آمریکا که در این محل انجام می‌گرفت برای همه آشکار شود، گفت: واژه استکبار به معنی خود برتربینی و ترجیح خود بر دیگران دانستن است و استکبار و مشتقات آن ۴۸ مرتبه در قرآن آمده است که چهار مورد از آن به ابلیس و بقیه به استکبار انسانی اشاره دارد.

وی ابراز کرد: بد‌ترین نوع استکبار سرپیچی از فرمان خداوند است و اولین مستکبر نیز شیطان رجیم است که از فرمان خدا مبنی بر سجده به آدم سرپیچی کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به عوامل پدید آمدن استکبار اشاره کرد و گفت: اولین عامل بوجودآمدن استکبار ثروت و قدرت همراه با بی‌ایمانی است. در قرآن کریم به استکبار فرعون وقارون اشاره شده است که نشان از کم ظرفیتی آن‌ها در به دست آوردن قدرت و ثروت است.

عباسی دومین عامل ایجاد استکبار را فقر فرهنگی و وابستگی فکری عنوان کرد و گفت: مستضعفان نیز در تقویت استکبار نقش دارند وقتی که به دسیسه‌ها و نقشه‌های استکبار پاسخ مثبت می‌دهند به آن‌ها القا می‌شود که دارای ضعف اقتصادی ونظامی هستند.

وی توهم برتری در آفرینش را از دیگر عوامل ایجاد استکبار دانست و گفت: این خصلت شیطانی که اولین بار ابلیس آنرا مطرح کرد منشأ بسیاری از ظلمهای بشری شده است که ریشه در نژادپرستی دارد همچنین عامل دیگر ایجاد استکبار غفلت از قدرت بی‌پایان خداوند است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) به راههای مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: صبر و پایداری در مقابل تهاجمات استکبار به جوامع و تحمل مشکلات است.

عباسی داشتن رهبری صالح و یاورانی صدیق را دیگر راه مبارزه با استکبار دانست و گفت: نخستین درخواست مستضعفین از خداوند تقاضای رهبر و ولی صالح بوده وبعد تقاضای یاورنموده‌اند.

وی وحدت جامعه را از دیگرعوامل مبارزه علیه مستکبران دانست و گفت: از راههای مستکبران برای سلطه ایجاد تفرقه در بین مردم است. همچنین برخورد تهاجمی با استکبار و تحقیر وشکستن شکوه مستکبرین از دیگر راه‌های مبارزه با استکبار است.

عباسی با ابراز اینکه دلیل ما در آمریکا ستیزی منطق ما است و منطق نیز چیزی نیست که بشود آنرا کنار گذاشت، اظهار کرد: در دوره فعلی عده‌ای در جهت انحراف انقلاب اسلامی دست به تحریف شخصیت امام زده‌اند. آن‌ها می‌خواهند که ارکان اصلی شخصیت امام مجهول بماند یا غلط معنی بشود. اما امام ما بنیان گذار یک مکتب فکری و اجتماعی است وشخصیت ممتاز امام مجاهد فی سبیل الله بودن است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: منظومه فکری امام ویژگی‌هایی دارد که اولین آن جهان بینی توحیدی است و جهاد درونی و معنویت عمیق امام مکمل جهاد سیاسی اجتماعی و فکری اوست همچنین به روز بودن افکار امام و زنده و پویا بودن و عملیاتی بودن افکار امام و شناخت صحیح مسائل روز از سوی ایشان از جمله عوامل پیروزی ما بوده است.

عباسی با بیان اینکه تحریف مکتب امام یعنی تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است اظهار کرد: مسیر حرکت و پیشرفت ملت ایران در گرو پیروی از اصول امام استوار است لذا دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت به تحریف و خورد کردن شخصیت امام می‌پردازند.

وی افزود: برای جلوگیری از تحریف انقلاب باید اصول فکری امام را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی مد نظر قراردهیم که اولین آن‌ها اثبات اسلام ناب محمدی و مبارزه با اسلام آمریکایی می‌باشد که بر دو نوع است یکی اسلام سکولار و دیگری اسلام متحجر است که هردو این‌ها را امام در کنار هم قرارداده است چرا که مسیر هردو اسلام آمریکایی به یکجا ختم می‌شود.

عباسی گفت: کسی که پیرو امام است باید با اسلام سکولار و اسلام متحجر مرز بندی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راههای مبارزه با انحراف انقلاب اعتماد به قدرت الهی و نیروی مردم است، اظهار کرد: همیشه کسانی در کشور ما بوده‌اند که کلید حل مشکلات را در جای دیگری جستجو می‌کنند و به جای تکیه بر توان خود به تن دادن به خواسته‌های مستکبران و اظهار عجز در مقابل آنان روی می‌آورند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از دیگر اصول فکری امام را حمایت از محرومان، نفی کاخ نشینی، برقراری عدالت اجتماعی، اعتماد به استقلال ملی، رد سلطه پذیری و وحدت ملی دانست و گفت: توطئه‌های تفرقه انگیز استکبار چه قومیتی و چه مذهبی باید مد نظر قرار گیرد و همانگونه که امام ما را از آن‌ها منع کرده از ایجاد تفرقه بپرهیزیم.

فریدون عباسی بابیان اینکه نسل چهارم و پنجم انقلاب که شعار مرگ بر آمریکا را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و می‌خواهند با مظاهر استکبار مبارزه کنند گفت: یکی از مظاهر استکبار که با آن به ما فخر می‌فروشند علم است و دانشمندان جوان ما با مبارزه وجهاد علمی خود در این راه دشمن را ناکام گذارده‌اند.

وی با ابراز اینکه ما در مذاکرات هسته‌ای قدرت خود را به جهان نشان دادیم و توانستیم خواست خود را به دشمن تحمیل کنیم، گفت: با سرلوحه قرار دادن نامه رهبری در خصوص برجام در کار‌هایمان باید بدانیم که آمریکا قابل اعتماد نیست.
نظرات بینندگان